ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نتایج مناسبات نفتی و اقتصادی

ایران و روسیه بزودی آشکار می شود 
 
 
 
 

 

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت روحانی روز گذشته در حاشیه نشست با فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی، به چند سئوال خبرنگاران پاسخ داد. از جمله درباره مناسبات نفتی و گازی با روسیه، ترکیه و پاکستان. زنگنه درارتباط با این سه مسئله گفت:

 

با روسیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و فنی تفاهم نامه منعقد کردیم و این تفاهم نامه صرفا مربوط به بخش انرژی نیست. براساس این تفاهم نامه روس‌ها بخشی از نیازهای کالایی خود را از طریق ایران تامین کرده و ما نیز بخشی از نیازهای کالا و خدمات و اجرای برخی از پروژه‌ها را از طریق شرکت‌های روسی تامین خواهیم کرد. انجام کارها با روس‌ها در حال انجام است و بزودی آثار آن روشن می‌شود.

درباره خط لوله صادرات گاز به پاکستان در احداث خط لوله تاخیر دارد و باید در مذاکره با آنها ببینیم به کجا می‌رسیم.

درباره پرونده گازی ایران و ترکیه، ترکیه ادعا کرده که ایران به تعهدات خود عمل نکرده و خواستار تعیین فرمول جدید برای قیمت گاز شده‌است. در قرار‌داد‌های گازی از شروع تا پایان همیشه این مسائل وجود دارد، نباید چنین مسائلی – تائید ادعای ترکیه از سوی دادگاه- را یک تخاصم دید.

درباره جایگاه‌های سوخت با کمبود روبرو هستیم. وزارت نفت کمکی را در این زمینه انجام می‌دهد تا وضعیت جایگاه‌ها از نظر زیباسازی و ... بهبود یابد، اما به‌طور کلی وضعیت جایگاه‌ها زمانی ارتقاء می‌یابد که قیمت مناسب شود و رقابت وجود داشته باشد.

پیک نت 8 مهر

 
 

اشتراک گذاری: