ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

ارتش لبنان مجهز به

سلاح های ایران می شود 
 
 
 
 

 

وزیر دفاع لبنان که به ایران سفر کرده، در پایان دیدارها، مذاکرات و بازدیدهای نظامی خود همراه با وزیر دفاع جمهوری اسلامی در یک نشست خبری شرکت کرد. در این دیدار وزیر دفاع جمهوری اسلامی خبر از ارسال رسمی تسلیحات نظامی به لبنان داد و گفت:

حمایت از ارتش لبنان برای مقاومت در برابر تهدیدات داعش وظیفه ماست. مجموعه‌ای از سلاح ها که عمدتا سلاح های زمینی است را پس از مراحل تشریفاتی در اختیار ارتش لبنان قرار می‌دهیم. ما همچنین آماده آموزش ارتش لبنان هستیم. ما اگر بخواهیم به سایر کشورها سلاح بدهیم باید این کار در قالب قراردادها و تفاهم‌ها باشد اما در ارتباط با ارتش لبنان وضع فرق می کند و متفاوت است. ارسال تسلیحات به لبنان برای پاسخ فوری به تهدیدات است.

وزیر دفاع لبنان "سمیر مقبل" نیز در همین نشست خبری گفت: درجریان این سفر من با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار داشتم و در این دیدارها آمادگی مسئولان جمهوری اسلامی برای کمک به مردم و ارتش لبنان را حس کردم. در این سفر هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان مورد بررسی قرار گرفت. بخش بزرگی از نیازمندی‌های ارتش لبنان قرار است بصورت هدیه و بدون قید و شرط از سوی ایران تامین شود. البته پس از تشریفات لازم و تصویب قبول این هدیه توسط دولت و پارلمان لبنان. در حال حاضر 2 میلیون پناهنده سوری در لبنان حضور دارند که وجود آنها مسائلی را برای کشور ما ایجاد کرده است، زیرا جمعیت لبنان فقط 3/5 میلیون نفر است و اکنون دو میلیون پناهنده به این جمعیت اضافه شده است. پناهندگان سوری در 700 کمپ حضور دارند. در میان آنها افراد مسلح هم وجود دارند. ارتش لبنان افراد مسلح را دستگیر می‌کند.

پیک نت 29 مهر

 
 

اشتراک گذاری: