ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به مصاحبه وزیر ارتباطات

سرعت درک آیت الله مکارم

با سرعت اینترنت همخوانی ندارد! 
 
 
 
 

آیت الله مکارم شیرازی که علیه اینترنت پرسرعت فتوا صادر کرده بود، روز گذشته زیر فشار افکار عمومی و مصاحبه مقامات دولتی، در دیدار با رئیس مجلس "علی لاریجانی" عقب نشینی کرد و گفت که سخنان او تحریف شده و او با اینترنت و سرعت آن مخالفتی ندارد و حتی موافق آنست!

24 ساعت پس از فتوای مکارم و 24 ساعت پیش از دیدار رئیس مجلس با مکارم شیرازی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات "محمود واعظی" در حاشیه امضای توافقنامه با وزیر ارتباطات قطر به خبرنگاران گفته بود:

از نظر دولت در ارائه خدمات توسط اپراتورهای اول و دوم هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد. به عبارت دیگر اکنون حدود دو سال است که رایتل با مجوز خدمات نسل سه را وارد کشور کرده است.

سوالی که از آیت‌الله مکارم شیرازی پرسیده شده بود به گونه ای بود که اگر آن سوال را از هر فردی می‌پرسیدند نگرانی برایش ایجاد می ‌شد. خود من هم اگر وزیر ارتباطات نبودم و اشراف کامل بر اتفاق‌هایی که در این حوزه می‌افتد نداشتم، اگر به عنوان یک شهروند و یا مسلمان مورد سوال قرار می‌گرفتم، با این سوال نگران می‌شدم. برای آیت‌الله مکارم شیرازی توضیح دادیم که فعالیت ها از چه قرار خواهد بود و این که اصلا بنا نیست فعالیتی فراتر از آنچه طی دو سال قبل صورت گرفته انجام شود و ایشان مطمئن شدند که آنچه ما انجام می‌دهیم با سوالی که از ایشان پرسیده شده متفاوت است و چیزی که در حال حاضر انجام می‌شود جای نگرانی ندارد.

اگر مدتی اینترنت نسل سه توسط اپراتورها ارائه شود، مشخص خواهد شد که مشکلی در این باره ایجاد نمی‌شود. آنچه که اکنون به عنوان 3G توسط دو اپراتور اول کشور ارائه می‌شود به هیچ عنوان فراتر از آن چه پیش از این توسط رایتل ارائه شده نخواهد بود.

دستور راه‌اندازی عالی فضای مجازی از سوی رهبر صادر شد و من هیچ نقشی در تشکیل یا عدم تشکیل جلسات این شورا ندارم.

پیک نت 10 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: