ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

یک پیام و توضیح پیک نت
دریاچه نفت نه در ایلام
و هیچ کجای دیگر نیست!

 
 
 
 

 

با درود- باحد ود ٣٠ سال سابقه در امر اكتشاف و استخراج نفت در اقصى نقاط دنيا- از جمله ايران - به شما میرسانم كه برخلاف نظر یکی از خوانندگان شما، نه درياچه نفتى در زير زمين ایلام وجود دارد و نه كسى با آخرين تكنيك هاى موجود چنين توانايى دارد كه بتواند نفت را با اطمينان به اين سو و آن سو ى مرزها هدايت كند.  ايران اگر خيلى هنر كند و مهارت داشته بأشد شايد بتواند از حوزه هاى مشترك به صورت قانونى و علنى برداشت كند و أصولا به چنين كإرهايى نياز ندارد حتى اگر امكان انرا داشته باشد، كه ندارد.  

ايران سرزمين زلزله هاست و مناطق مرزى غرب ايران از اين امر مستثنى نيستند، بسيارى از گسل هاى شناسايى شده منطقه ناپايدار بوده و بعضى هم در اعماق بسيار كم و حتى داراى رخنمون سطحى هستند.  عمق زلزله هاى اخير ايلام را حدود ١٠ كيلومتر تخمين زده اند.  عمق اكثر مخازن نفتى ايران كمتر از ٤ تا ٥ كيلومتر است.  حتى اگر فعاليت هاى  اكتشافى ناپايدارى گسل ها را تشديد كرده باشد بدون تحقيق و بررسى دقيق  داده هاى مختلف نمى توان با قطعيت گفت كه ارتباطى بين اين زمين لرزه ها و فعاليت هاى اكتشافى و استخراجى نفت و گاز وجود دارد.

پيروز و سر بلند باشيد.

پیک نت- خواننده گرامی "عباس" ما اصل نامه شما را منتشر کردیم و همانطور که مشاهده می فرمائید آن جملاتی را که توهین به نویسنده نامه است حذف کردیم. شما و یا هر کس دیگری می تواند نظرش را بنویسد یا پاسخی مستند به نویسنده دیگری که نامه اش را منتشر کرده ایم بدهد، اما چرا با توهین و به کار بردن اصطلاحاتی که شایسته نیست و می تواند اصل استدلال را زیر علامت سئوال ببرد؟ یکدیگر را نفی نکنیم و اجازه بدهیم همه حرف بزنند. دیگران را دچار تردید برای اظهار نظر نکنیم. حتی اگر این اظهار نظر غلط باشد. غلط است؟ بسیار خوب. پاسخ مستدل بدهیم و او را هم از اشتباه در آوریم.

ما امیدواریم این مسئله را همه نویسندگان پیام برای پیک نت و یا هر کجای دیگر مراعات کنند.

 پیک نت 15 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: