ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

1 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

 
 
 
 

معاون سابق خبرگزاری دولتی «ایرنا» بنام "روح‌ الله جمعه‌ای"٬ در صفحه «فیس‌ بوک» خود نوشت:

۱-  از عصر روز جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، فشار سنگینی بر ایرنا بود تا مطالبی غیر رسمی درباره پیروزی قاطع آقای محمود احمدی نژاد از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی منتشر شود. بنا به مسئولیتی که در مقام معاون خبر و قائم مقام ایرنا برعهده من بود، بشدت با این موضوع مخالفت کرده و صرفا تاکید بر انتشار اخبار رسمی از منابع معتبر شورای نگهبان و وزارت کشور داشتم.

۲-  غروب آن روز خبری از طرف دولت ارسال شد، مبنی بر کسب ۹۰ درصدی آرای آقای محمود احمدی نژاد در روستاها و شهرهای کوچک و اصرار بر انتشار آن، که اینجانب مقاومت کرده و با ذکر این نکته که این اقدام غیر قانونی، غیر حرفه ای و تحریک آمیز می باشد، مانع از انتشار آن در خروجی عادی شدم و نهایتا در خروجی محرمانه منتشر شد.

۳-  ساعاتی بعد، خبر پیروزی بالای ۶۰ درصدی آقای محمود احمدی نژاد از نهاد ریاست جمهوری در اختیار اینجانب گذاشته شد تا منتشر شود. این بار نیز با مخالفت جدی من روبرو شد و به طور قاطع گفتم که عامل تحریک افکار عمومی و اقدامی غیر قانونی نخواهم بود و درخواست کردم در صورت صحت این خبر، اجازه دهند تا از سوی یک مرجع رسمی و قانونی این خبر منتشر شود. اما فشارها تا مرز تهدید پیش رفت که نهایتا دستوری مبنی بر انتشار این خبر به هر طریق ممکن صادر شد. با این دستور غیرقانونی دریافتم دست هایی درصدد تحریک و برهم زدن فضای آرام انتخاباتی می باشد، لذا در اعتراض به دخالت عوامل پشت پرده در امر اطلاع رسانی رسمی، ساعت ۲۲ دفتر را ترک کردم و این خبر با کمی تغییرات دقایقی بعد و در شرایطی که در بسیاری از نقاط شهر تهران مراکز رای گیری در حال اخذ رای از مردم بودند منتشر شد. این اقدام آمرانه مشکوک به یکی از شبهات حوادث بعد از

روح الله جمعه ای ، اکنون رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور دولت حسن روحانی است. وی پیش تر مدیرکل روابط عمومی سازمان فنی و حرفه‌ای، عضو هیئت ‏منصفه مطبوعات و عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌ نگاران مسلمان – که یک تشکل محافظه کار است – بوده است.  وی در ‏انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۷۶ ، ستاد انتخاباتی ناطق نوری را در استان سمنان راه اندازی کرد و در  ۲۸ اردیبهشت ۷۶ و به هنگام سفرتبلیغاتی محمد خاتمی به استان سمنان با در دست ‏گرفتن عکس ناطق نوری خود را به اتوبوس حامل خاتمی رساند و وی را مورد توهین قرار داد. روح الله جمعه ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ ، به عضویت ستاد محمود احمدی نژاد درآمد و ‏بلافاصله پس از روی کار آمدن دولت نهم و کسب کرسی وزارت کار توسط محمد جهرمی استاندار اسبق ‏سمنان و ریاست علی کردان معاون مالی سابق صدا و سیما بر سازمان فنی و حرفه ای کشور، به عنوان ‏مدیر کل روابط عمومی این سازمان منصوب شد.

پیک نت 2 مرداد 1393  

 
 

اشتراک گذاری: