ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  بستر سازی برای اجرای طرح
جدا کردن خانم ها از آقایان
در دفاتر شهرداری تهران
 
 
 
 

یک ضرب المثل عامیانه و بسیار قدیمی ایران، درباره خطر نزدیک بودن زنان و مردان به هم می گوید: آتش و پنبه را باید از هم دور نگهداشت!

از عمر این ضرب المثل شاید دهها سال می گذرد و عمر آن شاید از دوران قاجارها نیز بگذرد، و ما هم اگر یادمان آمده بدلیل تصمیم است که شهرداری تهران برای جدا کردن کارمندان زن از کارمندان مرد گرفته است!

مطابق این تصمیم اولا خانم ها از کار دفتری و منشی گری حذف می شوند و محل کار آنها هم از مردان جدا می شود.

خانم معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در تائید این تصمیم در شهرداری تهران به خبرگزاری ایلنا گفت: مسئول دفتر، منشی‌ و تایپیست‌های خانمی که درحوزه مدیران کار می کردند، یک رتبه جایگاه‌شان ارتقا پیدا کرده و این کارها از آنها گرفته شده است! البته تصمیمی که در شهرداری گرفته شده، به ارکان دولتی هم پیشنهاد شده است.

خبرنگار سئوال کرده: خانم های مسئول دفتر، منشی و تایپیست در شهرداری پس از ارتقاء به چه جایگاهی دست پیدا کرده‌اند؟

خانم معصومه آباد: حالا هر کس هر جایی که بود.

پاسخ از این واضح تر؟ سنجیده تر؟

خبرنگار روش نشد بپرسد: هرکس هرجایی بوده یعنی؟ یعنی منشی و تایپیست و کارمند دفتر در همان جا که بوده اند یک رتبه اداری گرفته اند؟ و بر سر همان کاری که می کردند هستند؟

 

خانم معصومه آباد ادامه داده:

مدیران شهرداری تا ساعت 9 و گاهی 10 شب مشغول کار هستند، بنابر این صلاح نبود تا آن موقع شب منشی و تایپیست و کارمند زن دفتر هم آنجا باشند.

محل کار آنها را هم تغییر داده ایم و از آقایان جدا کرده ایم تا راحت تر کار کنند.آنها می‌آیند در محیط کار که کار کنند. آنها با همجنس خودشان راحت ‌تر کار می کنند تا با جنس مخالف.

البته این طرح هنوز عملی نشده و دنبال بستر سازی (منظور زمینه سازی است البته) هستند تا عملی ‌شود.

پیک نت 4 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: