ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 مرداد ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  رقابت در حاکمیت
استعفای نخست وزیر یهودی تبار اوکرائین!
 
 
 
 

"آرسنیی یاتسنیوک"، در کودتای خیابانی اوکرائین به نخست وزیری رسید. او یکی از اوکرائینی های یهودی تبار این کشور است و آن کودتا به کمک سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" و کارشناسان اعزامی اسرائیل به پیروزی رسید. کسانی که تصاویر تحصن میدان مرکزی اوکرائین در جریان کودتای گام به گام را بخاطر داشته باشند باید صحنه هائی را هم به یاد داشته باشند که دختران و زنان جوانی با تعارف چای داغ و نان شیرینی به سربازان اوکرائینی مدعی تحولات غیر خشونت بار بودند اما وقتی زمانش رسید ساختمان های دولتی را به آتش کشیدند و فاشیست ها نقاب برداشتند و دولت تشکیل دادند و یکی از بزرگترین ثروتمندان اوکرائینی را به ریاست جمهوری رساندند. از دل همین تصرف قدرت یانسنیوک یهودی تبار هم به نخست وزیری رسید. و شد آنچه که سقوط هواپیمائی مالزیائی از جمله آنها بود، و کشتار و نسل کشی در شرق اوکرائین ادامه آن و بالاخره بالا گرفتن موج مخالفت با کشتار مردم در ارتش که خبرش را درهمین شماره پیک نت می خوانید.

در اوج جنجالی که بدنبال انتخابات ریاست جمهوری در اوکرائین جریان داشت، روسیه با توجه به شناختی که از اوکرائین و غاصبان مجلس و کاخ ریاست جمهوری و دفتر نخست وزیری داشت اعلام داشت بزودی آنها برای حذف یکدیگر به جان هم خواهند افتاد.

اعلام خبر استعفای آرسنیی یاتسنیوک از نخست وزیر نخستین نشانه آشکار این اختلافات است. او که خود را محصول ائتلاف 5 حزب به حاکمیت رسیده، موسوم به "انتخاب اروپایی" میدانست پس از خروج دو حزب از این ائتلاف هفته گذشته استعفا داد.

او پیشنهاد کرده بود هرچه زودتر انتخابات پارلمانی پیش از موعد برگزار شود. البته با این امید که انتخابات را خواهد برد و آنوقت زیر پای رئیس جمهور را خواهد کشید.

 

پیک نت 6 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: