سرمقاله راه توده 466

دلائل پر شمار سقوط

 اعتبار مراجع تقلید در ایران

 

کارفرمای این شرکت سپاه است

حمله کارگران خشمگین

به تاسیسات کارخانه سهند آذر

(پیک هفته  109) 11 مرداد 1393 برابر با 28  آگوست 2014

  infos@pyknet.net

 


فیسبوک 

پیک نت


 اخبار روز


مرگ زندانیان

زیر بازجوئی


دادگاه تمام شده

متهم میخواهد

از خود دفاع کند!

وکیل محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در دولت احمدی نژاد در مصاحبه ای که خبرگزاری ایسنا مخابره کرد گفت: رحیمی آماده دفاع از خودش در دادگاه است. البته ما نگران رای دادگاه هستیم. این گفته وکیل رحیمی در شرایطی انتشار یافته که حتی سخنگوی قوه قضائیه "اژه ای" نیز در مصاحبه های نوبتی خود مدعی شده بود دادگاه رحیمی تمام شده و منتشر صدور حکم هستیم. حکمی که صدور آن هفته ها گذشت و از آن خبری نشد و حالا وکیل رحیمی مدعی دفاع او در دادگاهی است که اژه مدعی بود به کار خود پایان داده و سرگرم صدور حکم است! رحیمی متهم اصلی پرونده اختلاس در بیمه ایران است.


مجلس باید

خانه تکانی شود


کسی از آیت الله کنی خبری دارد؟


توطئه عظیم تر

پشت بمباران و کشتار غزه

در کنار اخبار مربوط به بمباران غزه توسط ارتش اسرائیل و مذاکراتی که اعلام شده در مصر برای خاتمه این بمباران میان فلسطینی ها و اسرائیل انجام می شود، شاید گزارشی که در زیر می خوانید با اهمیت ترین خبر بود. گرچه خبرگزاری ها و رسانه های ایرانی پوشش چندانی به آن ندادند.

"رال مایکل فلین"، مدیر آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع امریکا، در یک میزگرد خبری- امنیتی اعلام کرد:

تنها نتیجه ای که از بین سقوط "حماس" در فلسطین بدست خواهد آمد، رشد گروهی افراطی‌تر و خطرناکتر مانند "داعش" در این منطقه خواهد بود. برای نابودی تونل هائی که حماس در غزه ایجاد کرده، راه حل نابودی حماس نیست. اگر حماس نابود شود و از بین برود، احتمالاً چیزی بسیار بدتر جای آن را می‌گیرد. در نهایت کل منطقه خاورمیانه با تهدید بسیار بدتری مانند "داعش" روبرو خواهد شد.

در این سخنان هشدارگونه، هم واقعیت وجود دارد و هم اشاره به انگیزه ای که اسرائیل آگاه از آن در غزه دست به عمل زد. یعنی طرح مسلط ساختن "داعش" در فلسطین و نابودی کامل حماس و دولت خودگردان فلسطین. اگر این احتمال را بپذیریم که داعش از حمایت اسرائیل درعراق برخوردار است، آنگاه دور از ذهن نیست که اسرائیل آگاهانه در پی مسلط ساختن این گروه در فلسطین است. انگیزه های متعددی را می توان در باره این طرح احتمالی اسرائیل در نظر گرفت. جدا از بی تفاوتی داعش در بمباران و کشتار هفته های گذشته در غزه توسط اسرائیل، این نکته را نباید از نظر دور داشت که جایگزینی داعش به جای حماس و دولت خودگردان فلسطین، در عمل یعنی سلطه تشکیلاتی بر فلسطین که ایران و شیعیان را دشمن خود میداند. یعنی دوستان و کمک گیرندگان از جمهوری اسلامی سقوط می کنند و آنهائی به حکومت می رسند که برنامه آنها در نهایت، جنگ مذهبی در ایران است. آنهائی به حکومت می رسند که بخشی از سوریه را در اختیار دارند و همچنان بدنبال سرنگونی دولت بشار اسد و سلطه بر تمامی سوریه اند. آنهائی در فلسطین به حکومت می رسند که گفته می شود با حمایت نظامی اسرائیل بخشی از خاک عراق را تصرف کرده اند و موصل تبدیل به پایگاه نفتی اسرائیل خواهد شد. آنهائی حاکم خواهند شد که می توانند از سوریه و فلسطین و عراق حزب الله لبنان را بعنوان دشمن شیعه خود در منگنه بگذارند. آنهائی به حاکمیت می رسند که بخشی از کرانه مدیترانه را در فلسطین اشغال خواهند کرد و بدون حمایت نظامی اسرائیل چون یخ در زیر آفتاب آب می شوند.

نوار غزه، در سواحل دریای مدیترانه است. نزدیک به دو میلیون جمعیت دارد و فقر و بیکاری 40 درصدی اکنون در آن حاکم است.

از این مرحله به بعد است که باید از رهبر جمهوری اسلامی که پیش از عید فطر و در نماز عید فطر بر طبل رد آتش بس و ادامه جنگ "مشت و سندان" کوبید، پرسید "دوراندیشی و استراتژی سیاسی یعنی این؟" حتی اگر طرح و تاکتیک آن باشد که اسرائیل از جنوب لبنان توسط حزب الله و از غزه از طریق حماس و هر دو با حمایت نظامی و مالی جمهوری اسلامی سنگری علیه اسرائیل در صورت حمله احتمالی به ایران باشند!

http://ir.voanews.com/content/us-dod-official-hamas/1966098.html


28 در صد منابع مالی کشور دراختیار آنهاست

بانکهای خصوصی و موسسات اعتباری

چوب لای چرخ اقتصاد ج. اسلامی


چه دست هائی روز قدس

نفرت از حکومت را، جانشین

خشم مردم علیه اسرائیل کردند!

این نمونه ای از آن بهره برداری های ابزاری منفورترین بخش حکومت از احساسات خود جوش مردم ایران است. نمونه ای که مردم از بیم تکرار آن، حتی علیه جنایات اسرائیل هم با تردید به خیابان می آیند و خشم خود را نشان میدهند، تا حکومت از آن بهره برداری تبلیغاتی به سود سیاست های خود نکند. مردم ایران نسبت به مظلومیت مردم فلسطین احساس همدردی دارند، اما وقتی احمد خاتمی و دیگرانی مشابه او عربده کشی می کنند، مردم سکوت را ترجیح میدهند زیرا سخنگویان احساس و درک مردم آنها نیستند. به همین عکس نگاه کنید. آنها که تصاویر موسوی و کروبی و خاتمی را روز قدس می گرداندند و عده ای اوباش را به خدمت گرفته بودند تا به آنها تیراندازی کنند و عکس بگیرند، حتی اگر حکومتی هم نبودند مردم آن را به حساس حکومت گذاشتند. به حساب آنهائی گذاشتند که هنوز پس از آن همه افشاگری فرمانده کل سپاه و نماینده رهبر در سپاه که فیلم آنها در یوتیوب وسیعا بخش شده، افشاگری های سردار مشفق و حتی معاون خبرگزاری دولتی فارس در زمان احمدی نژاد از "فتنه" موسوی و کروبی دم می زنند. به حساب احمد خاتمی ها می گذارند که در همین روز قدس باز هم خجالت نکشیده و از فتنه سخن گفت. مردم اینها را می بینند و خشم خود از اسرائیل را همانقدر فرو می خورند که خشم از حکومتی های را. راهپیمائی روز قدس، امسال مصادف با جنایات اسرائیل در غزه بود و مردم وسیعا علیه اسرائیل و جنایت هایش به خیابان آمدند. حکومت حتی آنقدر دور اندیشی نداشت که از این حضور خیابانی بهره برداری ابزاری به سود سیاست های تبلیغاتی خود نکند و اجازه بدهد مردم با درک و آگاهی و شعور خودشان در صحنه بمانند. مردم شعبده بازی تیراندازی به موسوی و کروبی و خاتمی به تمسخر گرفتند و از کنار آن عبور کردند، زیرا هم حکومت و هم مردم، هر دو بخوبی میدانند، این سه تن امروز بیشترین نفوذ کلام را در میان مردم دارند. حتی در میان رده های پائین سپاه و بسیج.


خوش بینی ایران برای

تفاهم اتمی در کمتر از 4 ماه


شهرستانی که 60 در صد آن سنی اند

80 اقدام به خودکشی

طی 30 روز در شهر گنبد


در یک میدان نفتی

تولید نفت در جنوب عراق

به 280 هزار بشکه در روز رسید


با اتصال لوله اصلی به بندر جیحان ترکیه

کردستان خودگردان عراق

بزرگترین صادر کننده نفت


گزارش قتل عام 67 درخاطرات هاشمی غایب است!

خاطرات هاشمی رفسنجانی

از عملیات "مرصاد" مجاهدین خلق


دمکراسی غربی در اوکرائین

حزب کمونیست اوکرائین منحله اعلام شد!

ترجمه آذرنگ


روسیه با سقوط پوتین

به کدام سو میرود؟

یونگه ولت – ترجمه رضا نافعی


سقوط پل در شیراز

پل کابلی شیراز  که "ولی عصر" نامگذاری شده بود سقوط کرد. این پل کابلی که در میدان ولی عصر شیراز در حال بناست قرار است نه تنها ترافیک منطقه را کاهش دهد بلکه تبدیل به یکی از سازه های زیبائی شیراز شود. پیمانکار این پل قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه است و اشتباه در کارشناسی اولیه دلیل سقوط پل اعلام شده است.


منتخب اخبار روزهای گذشته:


اینست دادگاه و هیات منصفه کنونی مطبوعات
قانون محکوم شد خبرگزاری فارس تبرئه!


اتصال تهران به مسکو
و رسیدن مسکو به خلیج فارس

مسکو- روزنامه پراودا


هشدار صریح روسیه به امریکا و اتحادیه اروپا
ریا نوستی - ترجمه رضا نافعی


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


ننگی که هرگز

از عبای حکومت

پاک نخواهد شد!

یک رمضان دیگر هم با منع حکومتی ربنای شجریان سپری شد. گرچه مردم بی اعتناء به صدا و سیما، خود با ربنای او رمضان را پشت سر گذاشتند. این رمضان هم رفت اما ننگ این سانسور و مقابله با مردم مانند بسیاری ننگ های دیگر با هیچ رنگی از عبای حکومت پاک نخواهد شد.


نامه ای دریافتی

مردم نصف جهان

می روند ترکیه

 که نفس بکشند!


یادداشت سردبیری
چند توضیح و تذکر


آبونمان پیک نت

را فراموش نکنید!

با اکراه بسیار، یکبار دیگر به خوانندگان پیک نت یادآوری می کنیم، که این روزنت، هیچ منبع درآمدی جز آبونمانی که شما پرداخت می کنید و یا نمی کنید و ما انتظار داریم پرداخت کنید، ندارد. اگر طرفدار پابرجای انتشار این روزنت هستید، آبونمان آن را پرداخت کنید تا ما علاوه بر دشواری کار خبری و تحلیلی که شبانه روز مشغول آن هستیم، نگرانی تامین هزینه انتشار آن را نداشته باشیم. شما می توانید یا از طریق "پی پال" و یا حساب بانکی پیک نت که در آخرین قسمت صفحه اول اعلام شده آبونمان خود را پرداخت کنید. ما هرگز نه گفته و نه می گوئیم آبونمان پیک نت چقدر است، این بسته به انصاف و همت شما دارد. اما بی شک انتظار ما از حداقل نیز حداقل تر است. دست گرم دوستان را می فشاریم.


مجمع عمومی

بانک انصار

با شرکت خودی ها

سلام. پیرو مطالب منتشر شده قبلی در رابطه با فساد مالی مدیران پاسدار در بانک انصار، خدمت شما عرض می کنم که چون بانک انصار بصورت سهامی عام در بورس فعال است، مجمع عمومی آن در تیرماه جهت ارائه گزارش مالی به سهامداران تشکیل می شود اما به دلیل عدم سودآوری و زیان بانک  می خواهند سالن محل برگزاری مجمع را با مدیران و کارکنان بانک، البته با لباس های مختلف پر کنند تا هیچ صدای مخالفی شنیده نشود و مصوبه ها را در رابطه با سود سهامداران و پاداش هیآت مدیره، تصویب و اجرا کنند. خواهشمندیم به اطلاع عموم برسانید .


طرح زاد و ولد
در اس ام اس ها

در ارتباط با طرح زاد و ولد در مجلس، دهها پیام آلوده به لطیفه در روزهای اخیر دریافت داشته ایم که برخی از آنها قابل انتشار است و بسیاری حتی اگر خنده دار هم باشد انتشارش لازم نیست. همچنین طرح های جالب و خنده داری که همراه پیام ها رسیده است. از میان پیام ها، این یکی را قابل انتشار یافتیم:
«طرح تشویقی پیشنهاد به نمایندگان محترم مجلس جهت طرح و تصویب :
"به کسانی که دارای بچه های دوقلو بشوند یک همسر جدید مجانی اهدا خواهد شد !»


فاجعه ای

از نوع داعش

 به جنوب ایران

خواهد رسید؟

با درود- تیتر اول امروز پیک نت (چهارشنبه) مرا یاد مقاله ای انداخت که چندی پیش راجع به تقسیم  بندی یا مرزبندی جدید جغرافیایی در منطقه خاورمیانه در پیک نت گذاشته بودید که ضمیمه ی آن نیز یک نقشه بود که در آن عراق به چند قسمت تقسیم شده  بود، از جمله جنوبش که با بخشی از جنوب ایران ادغام و ایالت شیعی را تشکیل  داده بود. بنظر میرسد طرح خاور میانه بزرگ گام به گام و با موفقیت در حال  پیشروی است. حال کی نوبت به ایران برسد خدا داند. بد نیست آن مقاله را جهت
یادآوری در پیک نت روزهای آتی مجددا منتشر نماییدو البته در صورت صلاحدید.

پیروز باشید  - رضا


لطیفه روز!

چرا امثال علم الهدا و احمد جنتی و رئیس قوه قضائیه که طرفدار هدایت مردم به بهشت با زور هستند، به زور جلوی بهشت رفتن آیت الله کنی را گرفته اند!



اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)