ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

طرح مشترک طالبان و امریکا ؟

بوئینگ 777 مالزی

سقوط نکرده، ربوده شده! 
 
 
 
 

پس از چند هفته بازی موش و گربه ای که رسانه های مهم امریکا و اروپا بر سر ناپدید شدن یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت مالزی راه انداختند، یک روزنامه روسیه بنام "سکوفکسی کمسمولیتس" می‌گوید که این هواپیما سرنگون نشده بلکه ربوده شده است. بموجب خبری که این روزنامه از قول منابع امنیتی روسیه منتشر کرده، هواپیمای مذکور در نزدیکی قندهار درخاک افغانستان فرود آمده است. یعنی منطقه ای که تحت نفوذ طالبان افغانستان است.

تاکنون رسانه های امریکائی و اروپائی با کمک بنگاه خبرپراکنی ژاپن و استرالیا هرکدام به نوبت خبرهائی را پخش می کردند مبنی بر یافتن نشانه هائی از این هواپیما در دو اقیانوس کبیر و اقیانوس هند!

 روزنامه سکوفکسی کمسمولیتس نوشت: هواپیمای مالزیایی در نزدیکی قندهار افغانستان فرود آمده و مسافران آن در سلامت به سر می برند و همه مسافران آن زنده اند، اما حال آنها چندان خوب نیست. مسافران به هفت گروه تقسیم شده اند و ربایندگان هواپیما احتمالا قصد مذاکره با آمریکایی ها و یا چینی ها را دارند.

این هواپیمای بوئینگ 777 است و می تواند بر روی باندهای خاکی با طول حدود 2000 متر هم فرود آید، هرچند چنین فرود اضطراری موجب تخریب برخی از اجزاء هواپیما می شود.

در ارتباط با این ماجرا، تاکنون مهم ترین نکته ای که بصورت گمانه زنی مطرح شده حضور 4 دانشمند برجسته چینی در میان مسافران آنست که ظاهرا طراحان و کشف کنندگان یک سیستم نوین الکترونیک هستند که بازار را میتواند تکان بدهد. به همین دلیل دولت چین بسیار نگران کشته شدن آن در جریان سقوط هواپیما بوده و شاید حاضر به دادن بزرگترین امتیاز ها برای نجات آنها باشد. اشاره ای که روزنامه روسی به مذاکره هواپیما ربایان با چینی ها کرده، ظاهرا باید در همین ارتباط باشد. با توجه به ارتباط هائی که میان امریکا و طالبان در لایه های پنهان امنیتی وجود دارد، در صورت درستی این خبر این سئوال طبیعی به نظر می رسد: آیا دست امریکا پشت این هواپیما ربائی است؟

 

پیک نت 26 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: