ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 فروردین ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به نکاتی از مصاحبه سخنگوی قوه قضائیه

اصطلاح فتنه  بجای کودتا

در گلوی محسنی اژه ای گیر کرده! 
 
 
 
 

محسنی اژه‌ای دادستان عمومی و انقلاب و سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته مصاحبه خبری داشت. او دراین مصاحبه مدعی شد که برخی از افراد دخیل در فتنه 88 که بیشتر در مظان اتهام بودند و به خارج از کشور گریخته اند، در اسفند ماه به صورت غیابی محاکمه شده و طبق روال قانونی حکم غیابی، حکم آنها به خودشان یا وکیلشان در صورت در دسترس بودن ابلاغ می‌شود.

1- تاکنون کسی در خارج از کشور از دریافت چنین حکمی خبر نداده است. 2- این ادعاها برای جلوگیری از بازگشت افراد به داخل کشور و به سر کار و زندگی و فعالیتشان است. 3- رهبر جمهوری اسلامی خود نیز فهمیده که این اصطلاح "فتنه" چه گره کوری را در حاکمیت بوجود آورده و به همین دلیل در سخنرانی‌‌های اخیر خود از آن استفاده نمی‌کند. چرا اژه‌ای همچنان به این اصطلاح چسبیده را باید از خود او در یک مصاحبه دیگر خبری پرسید. 4- اسناد کودتای انتخاباتی 88 هرگز زیر سنگ نخواهد ماند و سرانجام جزئیات آن فاش خواهد شد. همچنان که اسناد کودتای سوم اسفند رضاشاه و جزئیات کودتای 28 مرداد فاش شد، همچنان که جزئیات قتل‌‌ها و ترورهای حکومتی دوران رضا شاه و محمد رضا شاه فاش شد. مگر کسی فکر کند حاکمیت کنونی جمهوری اسلامی عمر نوح دارد که این پوچ ترین تصور تاریخی است. هیچ حکومتی در تاریخ ابدی نبوده است. حتی اگر عاملین یک اقدام کودتائی برای مدتی بر مسند قدرت و حکومت باشند چنانکه سپهبد زاهدی و تیمور بختیار و دار و دسته دادرسی ارتش شاه بودند. شاه هم اسم کودتای 28 مرداد را گذاشته بود "قیام شاه و مردم" علیه فتنه مصدق و توده ایها. یک مجسمه هم در میدان مخبرالدوله تهران – حد فاصل دو قسمت میانی خیابان سعدی تهران برپا کرده بود که بعد از مجسمه رضا شاه در میدان بهارستان، مردم در شب 21 بهمن 57 این مجسمه را پائین کشیدند و روی آن هر کار که خواستند کردند. مجسمه‌ای که یک کارگر با پتک و یک کشاورز با داس و یک سرباز با تفنگ یک اژده‌‌ها را زیر پا له می‌کردند. که این اژدها جنبش ملی نفت بود!)


اژه‌ای که از متهمین کودتای 88 است در بخش دیگری از مصاحبه خود از غارت دوران احمدی نژاد گفت اما از دولت کنونی خواست که آن را نقد کند. درحالیکه قوه قضائیه باید پاسخ بدهد با آن دولتی که این غارت در زمان آن انجام شده چه کرده است؟

اژه‌ای گفت: افرادی که معوقه غیر جاری دارند شناسایی شده اند. میزان این معوقات در بانک‌های خصوصی و دولتی‌ بیش از 60 هزار میلیارد تومان است. این مبلغ اگر به بانک بر می‌گشت و در چرخه تولید قرار می‌گرفت چه اثر مثبتی برای کشور داشت! این 60 هزار میلیارد تومان در اختیار تعداد محدودی است که برخی آن را  در فعالیت‌های غیر مفید اقتصادی مانند بحث دلار، سکه و زمین به‌کار بردند. امیدواریم دولت، بانک مرکزی و بانک‌ها در این زمینه اقدامات جدی را انجام دهند.

( به اژه‌ای باید گفت "خاله شما هم اگر دائی شما می‌شد چه خوب بود، چون احتمالا جنابعالی هم یک پسر دائی داشتید!" مملکت را غارت کرده اند و سخنگوی قوه قضائیه با اگر و شاید و چه خوب می‌شد و اگر میشد پاسخ مردم را میدهد!)

درباره بابک زنجانی که اکبر ترکان معاون و مشاور ارشد روحانی در مصاحبه چند روز پیش خود رسما اعلام کرد که او فقط یک کارگزار بوده و خیلی‌‌های دیگر هم کارگزار بوده اند و سر نخ اصلی در جای دیگر (فرماندهان سپاه) است، اژه‌ای گفت:

زنجانی به فردی که امین خودش است وکالت داده تا با نظر دادستان اموال او شناسایی شود. حال اگر بانک مرکزی یا وزارت نفت عین املاک را می‌خواهند می‌توانند بردارند وگرنه این اموال باید فروخته شود و وجه آن به وزارت نفت و بانک مرکزی بازگردانده شود. در این زمینه شرکت نفت یا بانک مرکزی می‌توانند کل اموال را بخواهند یا صبر کنند حکم صادر و قطعی شود راه میانه‌ای نیز وجود دارد که امینی انتخاب تا اموال شناسایی شود.

 (اژه‌ای آگاهانه بحث را می‌کشاند به بازپس گیری اموال و ثروت غارت شده تا بتدریج مسئله محاکمه و افشای احتمالی برخی مسائل پنهان در دادگاه کشیده نشود. مسئله اموال نیست. مسئله اصلی اینست که این شبکه مافیائی سرش به کجا بند بوده است؟ و چه شرایطی در کشور اجازه رشد این مافیاهای مالی و نظامی و قدرتی را داد؟) 

 اژه‌ای در پاسخ به خبرنگارانی که از او درباره محاکمه احمدی نژاد و معاون اول او "رحیمی" متهم پرونده اختلاس در بیمه سئوال کردند گفت:

نحوه رسیدگی به تخلف برخی از مقامات مکانیزم مشخصی دارد. از جمله رئیس جمهور که اگر ایشان تخلف قانونی داشته باشند به دیوان کشور می‌رود، در غیر این صورت به دادگستری خواهد رفت. پیش بینی شده که مستقیما این پرونده‌ها به دادسرا نرود. پرونده رحیمی در دادگاه است اما دادگاه تشکیل نشده است.

(دهها میلیارد دلار پول مملکت به باد رفته و اسمش تخلف قانونی شده! و درحالیکه یک روزنامه نگار و وبلاگ نویس و مدیر مسئول روزنامه بسرعت برق و باد محاکمه و زندانی می‌شوند، پرونده رحیمی فعلا در بایگانی خاک می‌خورد.)

اژه‌ای درباره پرونده قتل ستار بهشتی در بازداشتگاه نیز گفت: این پرونده جزو پرونده‌‌هایی بود که کار زیادی برای دادسرا برد در دادگاه در حال بررسی است.

(اما قتل در بازداشتگاه زیاد کار نبرد!)

پیک نت 27 فروردین 

 
 

اشتراک گذاری: