ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اسفند ماه   ۱۳۹۴

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

معنای انتشار این پوستر

رفتن آقای خامنه ای است؟ 
 
 
 
 

روز گذشته، انتشار یک پوستر در سایت آیت الله شاهرودی در شهر قم، به شایعاتی که پیرامون کنار رفتن آقای خامنه ای و یا تن دادن وی به تشکیل یک شورای رهبری موقت یا دائم، بعنوان قائم مقام رهبری دامن زد.

شایعات مربوط به رفتن آقای خامنه ای که از قبل نیز در جامعه و محافل سیاسی وجود داشت، با جمله ای که خود وی در سخنرانی اش در برابر اعضای مجلس خبرگان بر زبان آورد بسرعت همه جا گیر شد. خامنه ای از کنار رفتن خود در آن سخنرانی گفته بود. کاهش اظهار نظرهای سیاسی و انتخاباتی فرماندهان سپاه در هفته های اخیر نیز مزید بر علت شایعاتی شده که بسیار بعید به نظر می رسد بتوان دیگر جلوی آن را در جامعه گرفت، چرا که بتدریج تبدیل به خبر شده است. این که انتخابات اسفند ماه، تا چه حد تاثیر بر این تصمیم و تصمیمات دیگری داشته که در پشت صحنه در جریان است، معلوم نیست، اما این که نتایج آن انتخابات هنوز در راه است، یک واقعیت است.

در برخی محافل حکومتی، در باره این پوستر تبلیغاتی گفته اند که این اقدام با هدف زمینه سازی جهت ریاست آیت الله شاهرودی بر مجلس خبرگان صورت گرفته است. اما در نفی این برداشت، استدلال قوی تری وجود دارد مبنی بر این که ریاست مجلس خبرگان دارای چنان وزن و اعتباری نیست که نیاز به چنین پوستر تبلیغاتی باشد، ضمنا انتشار این پوستر نیز بدون همآهنگی و اطلاع بیت رهبری ممکن نیست. بنابراین، دربیت رهبری خبرهائی هست و این پوستر تنها یک نمونه از آن تحولاتی است که در باره آنها در بیت رهبری صحبت می شود. نوحه خوانی در مراسم فاطمه در بیت رهبری و در حضور وی با این بند که " از رفتن نگو" و یا آخرین سخنرانی مصباح یزدی مبنی بر این که هیچ فرد دیگری را جانشین ایشان (خامنه ای) نمی دانم که البته می توان رقابت و مخالفت با امثال شاهرودی باشد نیز نمونه های دیگر تفسیر بالاست


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۷ اسفند

 
 

اشتراک گذاری: