ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

استقلال خبری پیک نت

با چنگ و دندان حفظ خواهد شد! 
 
 
 
 

 

اجلاس گروه 20 (کشورهای بزرگ سرمایه داری جهان) در "آنتالیا" که از مناطق توریستی معروف ترکیه است پایان یافت، اما رسانه های تصویری و خبرگزاری ها یا واقعیات حیرت آوری را که در این اجلاس مطرح شد نخواستند منعکس کنند و سکوت کردند و یا اگر هم از آن اطلاع یافتند اشاراتی نا مفهوم به آن کرده و از آن عبور کردند.

آنها که "رگ" ضد شوروی آنها حالا تبدیل شده به رگ "ضد روسیه" یا نمی دانند در جهان و بویژه منطقه چه می گذرد و یا میدانند اما چندان هم با آن مخالف نیستند! در نگاهی دیگر، شاید  برای رهائی از جمهوری اسلامی فکر کرده اند "یا علی! غرقش کن. ما هم روش". عراق را نمی بینند. لیبی و افغانستان را نمی بینند. سقوط قیمت نفت را نمی بینند. تروریسم دولتی در ترکیه را نمی بینند. رویای عثمانی بزرگ اردوغان را شاهد نیستند. فاجعه ای که در سوریه روی داد را دست کم گرفته اند. سهم نابخردی اولیه بشار اسد برای عدم پذیرش رفرم به جای سرکوب اعتراضات مردم در شهر حمص را می بینند اما نقش اسرائیل و امریکا و دیگر قدرت های جهانی را در کشاندن سوریه به ورطه فاجعه بار ترین جنگ تروریستی را نمی بینند. آنها نمی خواهند ببینند که جهان تک قطبی در دو دهه گذشته چه بلایی بر سر مردم جهان و استقلال کشورها آورد.

از سفر پوتین به تهران خوششان نمی آید، از قراردادهای اقتصادی روسیه با ایران ناراضی اند، از نو شدن ناوگان هوائی ایران و خاتمه  خطر سقوط هواپیماهای کهنه مسافربری توسط روسیه خرسند نیستند. از تولید مشترک هواپیماهای مسافربری توسط روسیه و ایران بدشان می آید. چرا؟ چون با جمهوری اسلامی مخالف اند. نمی توانند درک کنند که مخالفت با جمهوری اسلامی نباید ما را گرفتار کور ذهنی کند. آن مخالفت یک امر سیاسی و مبارزاتی و مربوط به مردم ایران است و به جای خود محفوظ، اما این مسئله نمی تواند مانع از آن شود که همه ما نگران تحمیل یک ویرانی به کشورمان باشیم. از شکسته شدن تحریم جهانی علیه ایران و بویژه مردمی که زیر فشار آن هستند خرسند نشویم. از قراردادهای اقتصادی و پیوندهای سیاسی ناراضی باشیم. این دو مسئله را باید از هم تفکیک کرد. چرا نباید اخبار مربوط به روسیه کنونی و نقش آن بویژه در منطقه را منتشر نکرد و همراه شد با دیگر رسانه های فارسی زبانی که ماست در دهان گرفته و مردم را از آنچه می گذرد بی خبر نگه میدارند؟ مسئله اینست! مسئله اینست که با ما جنگ روانی می کنند تا سیاست مستقل خبری خود را ادامه ندهیم و این ناممکن است!

گزارش اجلاس "انتالیا" را در همین شماره پیک نت با دقت بخوانید.

 

پیک نت 3 آذر

 
 

اشتراک گذاری: