ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنرانی های روز گذشته "اردوغان"

پس از حمله و سقوط جنگنده روسیه!

استانبول- بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

 

اول ماه ژانویه سال 2014 چند تریلی که حاوی محمولاتی از جانب اداره امنیت ترکیه به سوریه بود در شهرستان "ختای" (حاتای) تحت فرمان ایست بازرسی ژاندارمری قرار می گیرد ولی بلافاصله بنا به امری با امضای "جلال الدین لکه سیز" استاندار حاتای از بازرسی محمولات جلوگیری می شود و غافله محمولات به راه خود ادامه می دهد.  این شهرستان در مثلث ترکیه- سوریه- دریای مدیترانه قرار دارد و دارای موقعیت بسیار حساس و استراتژیک می باشد.

مجددا در تاریخ 19 ژانویه همان سال این بار در اتوبان شهرستان آدانا  از شهرهای نزدیک به سواحل مدیترانه و نسبتا نزدیک به سوریه سه تریلی حاوی محمولاتی متعلق به اداره امنیت ترکیه بنا به دستور دادستان "عزیز آکچی" و فرماندهی ژاندارمری تحت ایست بازرسی قرار گرفت. هر چند استاندار وقت شهرستان آدانا "حسین آونی جوش" با ادعایی مبنی بر اینکه تریلی ها حاوی محمولاتی سفارشی برای نیازهای اداره امنیت است و شامل کمک های انسانی برای سوریه است شد، با این حال محموله باز شدند و تماما حاوی تجهیزات نظامی بود. پس از این ماجرا که حتی عکس ها و فیلم های صحنه بازرسی توسط روزنامه "جمهوریت" پخش شد تمامی دادستان ها و افراد منسوب به ژاندارمری توسط دولت دستگیر شدند. ادعای حکومت مبنی بر کمک های انسانی به ترکمن های منطقه "بایر بوجاک" بود. این منطقه واقع در شمال غرب سوریه و هم مرز با شهرستان حاتای می باشد. منطقه ای که نیروهای وابسته به النصره و القاعده در آن مستقر بودند و تحت بمباران نیروی هوایی روسیه.

امروز در پی سقوط هواپیمای سوخو 24 روسیه بر فراز خاک سوریه و منطقه "بایر بوجاک" که تمامی انگشتان دولت اردوغان را در این ماجرا نشانه گرفت اردوغان اظهار داشت: "آری بگذارید رک و راست بگویم! تمامی آن محموله های تریلی ها که در ژانویه سال 2014 رهسپار سوریه بودند برای کمک به ترکمن های بایر بوجاک بود" و چنین ادامه داد: "همگی قضیه تریلی ها که بعد از کودتای 17-25 دسامبر 2013 بود را بیاد دارید. (وی از جریان افشای پرونده فساد مالی بر علیه خود و نزدیکانش تحت عنوان کودتا نام برد) آن تریلی ها محموله کمک انسانی به هم ملیت های ترک بایر بوجاک را حمل می کردند. شاید هم اکنون از من بپرسید آیا تسلیحات نظامی در آنها بود یا نبود؟ اصلا فرض کنید که بود! چیزی فرق خواهد کرد؟"

اردوغان با این بیاناتش به نوعی محموله تسلیحاتی را تائید کرد.

اردوغان در ادامه صحبت هایش در خصوص بمباران هوایی منطقه "بایر بوجاک" توسط روسیه دروغهایش را آشکارتر نمود. وی گفت: "کسی لازم نکرده سر کس دیگری کلاه بگذارد. برای آنهایی که این منطقه را بمباران می کنند بگویم که در آنجا هیچ نیروی داعشی وجود ندارد و با این بهانه ترک های منطقه ها را بمباران می کنند. "

اردوغان هر چند در صحبت های امروزش اشاره به داعش در این منطقه نکرد و حتی در گزارش دیروز ترکیه به سازمان ملل متحد نامی از جبهه النصره را نیز به میان نکشید با این حال روزهاست که تصاویر و ویدئوهای مربوط به حضورنیروهای القاعده و النصره در منطقه "بایر بوجاک" در شبکه های اینترنتی موج می زند. این بار اردوغان با ادامه حمایت از داعش در سوریه، با افزودن "حمایت" از ترکمن های منطقه در صدد افزودن روح ملی گرایی به این جنگ طلبی بر آمد.

 

پیک نت 4 آذر

 
 

اشتراک گذاری: