ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آذر ماه   1394

  pyknet@inmano.com

 
 
  از میان پیام هائی که دریافت می کنیم!  
 
 
 

 

1- با درود آیا حملات تروریستی  در  پاریس  که  در  پی هجوم  سازمان یافته پناهندگان به اروپا روی داد را باید آغاز محدود  کردن  هر چه  بیشتر  دموکراسی  در کشورهای  اروپایی  ارزیابی  کرد.؟ آیا این حرکت سازمان  یافته  که  در  اوج بحران  اقتصادی  در  کشورهای  سرمایه‌داری  روی داده است  بمعنی  سرکوب  همه  روندهای  دموکراتیک  در  اروپا  است؟

پیروز باشید.

 اکبر  رحمان  

 

2- با سلام. احتراما. من بازنشسته تامین اجتماعی هستم. هرماه 800 تومن حقوق میگیرم. آخرین پیام فرستادند که پرداخت حقوق به شکل زیر خواهد شد:

11 آبان  / 14 آذر  / 17 دی  /20 بهمن  / 23 اسفند  و از سال 95  همیشه 23 هرماه.

نتیجه این که یکماه حقوق ما رفت پیش یکماه یارانه گمشده!     

 

3- سلام و عرض ادب.

در مطالب ذکر کرده بودید که هیچ ایرانی به یاد نمیاورد که در اوایل انقلاب از کلمه نفوذ یا فتنه استفاده شده باشد. شما کاملا درست میفرمائید. علت استفاده از کلمه فتنه برای عوامل 88 آماده سازی شرایط برای اعدام آنها بود و لذا ابتدا خواستند به آن عوامل (موسوی و کروبی و سایر همفکران) انگ فتنه گر بزنند و بعد از آماده سازی افکار با استناد به آیه "وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه "  (یعنی آنقدر بکشیدشان تا فتنه از بین برود ) دستور اعدام موسوی و کروبی را صادر کنند. البته شرایط به گونه دیگری رقم خورد ولی کلمه فتنه باقی ماند.

با تشکر- سهندی        

 

4-  بیش از ده سالی می شود که مطالب سایت شما را دنبال می کنم و عموما مطالب جالب و قابل تاملی در آنها وجود دارد. ولی نکته ای است که می خواهم با شما در میان بگذارم و آن این که در مورد بعضی موضوعات شما به مانند طرفدار, و نه مانند خبرنگار و یا مفسر بی نظر وارد می شوید. در واقع مانند تئورسین های توطئه مقاله می نویسید و تجزیه تحلیلی هم ارائه نمی دهید. برای نمونه بحران سوریه و طرفداری یکجانبه از رژیم اسد. مسئله اوکرائین، توهین به ترک ها در برنامه فتیله، جانبداری از ارمنستان در مسئله قره باغ آذربایجان بدلیل حمایت روسیه از ارمنستان!

 

پیک نت- خواننده قدیمی. بهتر نیست مستند پیام بنویسید؟ مثلا بفرمائید ما کجا از توهین به ترک ها دفاع کرده ایم؟ یا در ماجرا قره باغ از ارمنستان حمایت کرده ایم؟ حیف است که خواننده ده ساله پیک نت باشید و اینگونه غیر مستند و با بی انصافی نظر بدهید.

درباره سوریه، ما تاکنون سعی کرده ایم اخباری را منتشر کنیم که دیگر رسانه های فارسی زبان منتشر نمی کنند و امثال شما را در بی خبری نگه میدارند. اگر نظری داشته ایم در هر مورد و از جمله در باره سوریه بصورت "یادداشت سردبیری" آن را مطرح کرده ایم و دخل و تصرفی در اخبار نداشته ایم. این حق هر رسانه ایست که نظر خود را درباره حوادث بصورت سرمقاله و یا یادداشت سردبیری اعلام کند. نکته بسیار مهم دیگری که به شما توصیه می کنیم آنست که اخبار مربوط به سوریه و اوکرائین را از منابع مختلف دنبال کنید. غفلت نکنید از شبکه مغز شوئی رسانه های غربی که متاسفانه برخی رسانه های داخل کشور نیز در دام آنها قرار میگیرند و گرفتار یکسویه نگری می شوند. از جمله درباره اوکرائین و دولت آن.

 

5- امیر- بعد از حدود ده سال که از تشکیل خانه های سلامت در تهران میگذرد که تعداد مسئولین آنها از 400 نفر بیشتر میباشد حقوق های دریافتی بسته به نظر و تصمیم مدیریت روسای شهرداری هر منطقه یا حتی رد کردن لیست بیمه آنهاست. بعد از قطع بیمه همه مناطق 22 گانه تهران واعتراصات متعدد انها به شهرداریها و نتیجه نگرفتن، از هر منطقه یک نماینده انتخاب و پس از تجمع در مقابل مجلس و دیدار با محجوب و چند نماینده دیگر و ارجاع به شورای شهر تهران و پشتیبانی دو نفر از اعظای شورای شهر تهران و ارسال لیست بیمه انها درخواست گردید که موفقیت بسیاری خوبی بود. البته مسئول فرهنگی شهرداری تهران نمایندگان را در یکی از جلساتی که با آنها داشتیم تهدید به اخراج کرده بود که نمایندگان حرفهای او را ضبط و برای شورای شهر ارسال کردند.

پیک نت 4 آذر

 
 

اشتراک گذاری: