ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 شهریور 10  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"بنان" زیر آن سنگ نبود

زیرا در قلب مردم ایران است! 
 
 
 
 

 

زیر آن گنبد و بارگاه میگویند امام زاده ای خوابیده بنام "طاهر" که بعید است حتی متولی اش بداند کی بوده؟ چه کرده؟ از کجا آمده؟ چرا در آنجا دفن شده؟ و ...

چند متر جلوتر از این گنبد و بارگاه شماری از هنرمندان و اندیشه ورزان ایران خوابیده اند که نه همه مردم، اما بسیاری از مردم ایران آنها را می شناسند. با شعرشان آشنا هستند، با صدای آنها جوانی و سالمندی را طی کرده اند، در تئاتر و سینما آنها را دیده اند، کتاب ها و داستانهایشان را خوانده اند. آنها که مقلد داعش در جمهوری اسلامی اند با آن گنبد و بارگاه کاری ندارند، اما سنگ قبر این پائینی ها و اطرافیان کار دارند. آنها را تخریب می کنند و می شکنند. حتی شاید بدرستی هم ندانند سنگ قبر چه کسی را می شکنند و قبر چه کسی را زیر و رو می کنند، اما می کنند زیرا دستور و فرمان دارند؟

از جمله با قبر و سنگ قبر "بنان" چنان کرده اند که می بینید. بنان نه زیر آن سنگ خفته و بوده، و نه با شکستن سنگ قبر و زیر و رو کردن قبرش از یاد می رود، چرا که در قلب و روح مردم ایران است. حتی بسیار بیش از گذشته و انقلاب. کاش حکومتیان یک آماری می گرفتند تا حداقل خود بدانند چه شمار از ایرانیان، حتی در میان نسل جوان کشور "بنان" را می شناسند، ترانه ها و آوازهایش را می خوانند.

می گویند این سنگ قبر را شهرداری برای همسطح سازی قبرها از جا کنده است. امیدواریم چنین باشد، گرچه تا حالا هیچ مقام و مسئولی دراین مورد چیزی نگفته، حتی اعضای شورای شهر تهران. چه رسد به متولی امام زاده طاهر و بنیاد امام زاده در جمهوری اسلامی!

بقول حافظ:

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است برجریده عالم دوام ما

 

و باز به قول سیاوش کسرائی:

 

تا هست در زمانه یکی «جانِ دوستدار»

کی مرگ می تواند

نام مرا بروبد از یاد روزگار؟

پیک نت 10 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: