ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

اگر این ادعا واقعیت باشد

دولت خود مختار کردهای سوریه

در آینده نزدیک اعلام می شود! 
 
 
 
 

 یک سایتی خبریMiddle East Briefing  که دو دفتر یکی در واشنگتن و یکی در دوبی دارد و کارش جمع آوری اطلاعات سیاسی- اقتصادی در خاورمیانه و انتشار تحلیل وقایع بر مبنای حوادث منطقه و تاثیر آن روی سرمایه گذاری های اقتصادی است پس از توافق اتمی با ایران مدعی شد:

اواخر ماه ژوین سال جاری نشستی در شهر سلیمانیه درکردستان عراق میان "اتحاد میهنی کردستان"، "یگان های مدافع خلق" و برخی فرماندهان سپاه پاسداران ایران انجام شده است. در این نشست روی کمک تسلیحاتی ایران به جنگجویان کرد یگان های مدافع خلق در سوریه از طریق اتحادیه میهنی کردستان عراق توافق شده است. در این نشست سه جانبه به بشار اسد پیشنهاد شده در قبال کمک به ارتش مرکزی سوریه با تشکیل دولت خودمختار کرد در شمال سوریه موافقت کند تا در صورت تشکیل این دولت ایران بتوان رسما به آنها کمک تسلیحاتی برساند.

ظاهرا این نشست و ادعاهائی که سایت مذکور مطرح کرده در مقابل سیاست نوین ترکیه برای دخالت مستقیم نظامی در سوریه و سرکوب کردها هم در خاک ترکیه و هم در خاک سوریه است. این درحالی است که هاشمی رفسنجانی در تازه ترین جلسه مجمع مصلحت نظام از بمباران کردهای ترکیه توسط ارتش این کشور حمایت کرده بود.

پیک نت 6 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: