ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 مرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هشدار یونسی در شهرستان قروه

خطر رو به رشد

جدائی قومی و مذهبی درایران 
 
 
 
 

علی یونسی، دستیار ارشد روحانی در امور اقوام و مذاهب و وزیر اطلاعات دولت خاتمی که همراه روحانی به کردستان رفته در شهرستان قروه یکبار دیگر نسبت به تشدید اختلافات قومی و مذهبی در ایران هشدار داد و گفت:

نباید به مشکلات کشور رنگ و بوی مذهبی و قومی داد. در تهران و حاشیه آن و در همسایگی کردستان هم استان‌هایی وجود دارند که محروم هستند. کسانی هستند که می‌خواهند این احساس تشدید شود. من بیشتر از هرکسی آن را احساس می‌کنم و تحت فشار هستم و انواع تهمت‌ها و اهانت‌ها را روا می‌دارند.

مردم دنبال تعصبات کور مذهبی نیستند، ما نباید اجازه بدهیم از بیرون بیایند و بین ما اختلاف ایجاد کنند و بر این عقیده هستیم که هر کس بخواهد تفرقه بیاندازد دشمن ملت است.

اجازه ندهید هیچ کس به هر عنوان قومی و مذهبی در بین شما تفرقه بیاندازد هرچند که به نام دین وارد شده باشد، مقابل او بایستید. وحدت، امنیت شما را حفظ و توطئه‌های آینده را هم خنثی می‌کند. ریشه بسیاری از مفاسد و نابسامانی‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و سرقت و دیگر جرائم اجتماعی ناشی از فقر اقتصادی است نه قومی و مذهبی.

 با آنکه یونسی مستقیما از داعش و گروه های سنی و مسلح منطقه اسم نبرد و تنها اشاره به خارج از کشور کرد، اما آشکار است که در حکومت نگرانی از تبدیل نارضائی های قومی و مذهبی به یک چالش مهم کشوری درحال تشدید است. بویژه در دو منطقه کردستان و بلوچستان.

پیک نت 6 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: