ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 تیر  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هنوز عده ای می گویند تحریم ها ربطی به آب و برق ندارد

باد که می آید

 برق خوزستان می رود 
 
 
 
 

 

با آغاز ریزگردها و خاک در خوزستان، برق هم قطع می شود و مشکل مردم مضاعف می شود. در بهمن ماه گذشته با هر گرد و خاک و ریزگردی قطعی برق هم در مناطق مختلف استان بویژه به اهواز و آبادان اضافه شد.

اینها سخنان معاون عمرانی استانداری خوزستان است که خبرگزاری ایسنا مخابره کرده است. استاندار خوزستان اضافه کرد:

خوزستان با وجود منابع آبی فراوان با کمبود آب و خشک شدن تالاب‌ها نیز روبروست. تامین آب کشاورزی از مشکلات حاد خوزستان است و ما معتقدیم ارزش مصرف هر قطره آب کشاورزی در خوزستان، بیش از سایر نقاط کشور است.

در حال حاضر 17 درصد برق کشور در خوزستان تولید می‌شود که البته با افتتاح نیروگاه‌های جدید، ظرفیت تولید برق در استان بیشتر خواهد شد، اما به دلیل صنعتی بودن و تامین بخش قابل توجهی از برق کشور، باید به مقوله برق در خوزستان توجه ویژه شود. فعلا به دلیل بار برق روی شبکه، ساعت کاری در استان را کاهش داده ایم.

همه دستگاه‌های اجرایی باید 10 درصد از مصرف خود را کاهش دهند. مقرر شده تا با واحدها و مراکز صنعتی در جهت کاهش مصرف برق همآهنگی هایی صورت گیرد زیرا بخش قابل توجهی از برق در این بخش مصرف می‌شود.

نوسانات و ولتاژ برق از موارد جدی و مورد توجه ما است که برای حل این مشکلات باید پست‌های برق داشته باشیم تا بتوانیم شبکه پایداری را ایجاد کنیم.

پیک نت 8 تیر

 
 

اشتراک گذاری: