ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی

محور اصلی نشست خبری اژه ای! 
 
 
 
 

 

غلامحسین اژه ای معاون اول قوه قضائیه و سخنگوی این قوه روز گذشته در نشست خبری نوبتی خود شرکت کرد و درابتدا در باره پرونده ای فساد و اختلاس و احکامی که دراین زمینه صادر شده سخن گفت و سپس به ماجرای بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی پرداخت و گفت:

 

غلامحسین نواری از اعضای شرکت گروه ملی فولاد به حبس محکوم شد. عباسعلی احمدی، جعفر دارابی، یارمحمد محمدی، کاوه نژاد دهقان، امیر رمضانی طارمی، محمدحسین اوغلی و شیدا مردعلی به ترتیب به دو، پنج، سه، یک، دو و یک سال حبس محکوم شدند. داریوش میشانی‌ فر معاون بانک صادرات اهواز به هفت سال حبس و 10 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است.

بهنام بهزادی مدیرعامل شرکت تجارت گستر نیز به سه سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده است.

درباره پرونده بیمه توسعه، 135 نفر از کسانی که به دلیل بدهکاری به بیمه توسعه در زندان بودند، آزاد شدند.

ضمنا 4 تن از قضات متخلف سلب صلاحیت قضایی شدند و پروندۀ آنها در دادسرا و محاکم عالی انتظامی قضات رسیدگی شد. ما در سال 93 و 94 قصد داریم در داخل و خارج از قوه قضائیه در موضوع مبارزه با فساد تمرکز کنیم.

حکم دو نفر از زندانیان آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران به سر می‌برند، قطعی شده است و پرونده یک نفر دیگر از آنها نیز هنوز رسیدگی نشده است.

درباره سوء‌استفاده برخی از مسئولان تعاونی ناجا و دستگیری یکی از فرماندهان سابق نیروی انتظامی اژه ای گفت: هر موردی که از مقامات گزارش شود مبنی بر وقوع جرمی که اتفاق افتاده، قوه قضائیه به آن ورود پیدا می‌کند.

وی درباره‌ پروندۀ بیمه توسعه گفت: بیمه توسعه اخیرا دو ملک از خود را به بیمه مرکزی وکالت داده و مدعی است که این ملک‌ها بیش از هزار میلیارد تومان ارزش دارد که باید این امر ارزش گذاری شود.

وی درباره‌ پرونده بدهکار بزرگ بانکی 6 هزار و 500 میلیارد تومانی نیز گفت: متهم این پرونده به بانک پارسیان وکالت داده چرا که عمده اموال وی در این بانک است تا بابت بخشی از طلبش برداشته شود.

پرونده مدیر عامل سابق یکی از باشگاه‌های ورزشی که مدیریت ستاد سوخت را بر عهده داشته هنوز به دادگاه نرفته است.

محسنی‌ اژه‌ای که در همین نشست خبری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در باره بازداشت فرمانده سابق نیروی انتظامی گفته بود:«هر موردی که از مقامات گزارش شود مبنی بر وقوع جرمی که اتفاق افتاده، قوه قضائیه به آن ورود پیدا می‌کند.»

در پاسخ به همین سئوال که بار دیگر توسط خبرنگار دیگری مطرح شد گفت:

«به هیچ وجه از فرمانده سابق نیروی انتظامی تحقیق نشده و شایعه‌ای که در برخی سایت‌ها آمده به شدت تکذیب می‌شود.»

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه ای درباره ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات و اینکه اخیرا در صدا و سیما پخش می‌شود، آیا ابلاغیه‌ای که اخیرا اعلام شده فقط در مورد خبرهای تعریفی و تمجیدی از وی بوده است؟ گفت: این موضوع یکی دو ماه بیشتر است که اعلام شده و اگر دادستان دستور داده، مطلق بوده است و اگر خلاف دستور دادستان عمل شود با آن برخورد می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در دولت یازدهم هم کسانی که مشمول قانون هستند باید لیست اموال خود را ارائه دهند. بر همین اساس دراین دولت، مسئولان لیست اموال خود را ارائه کردند. البته چهار نفر لیست اموال خود را به صورت ناقص ارائه کرده بودند که یک نفر از آن‌ها، آن را کامل کرده و ارائه داده و فقط سه نفر از آن‌ها مانده‌اند تا لیست اموال خود را تکمیل کنند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده کهریزک نیز گفت: پرونده دو بخش داشت که یک بخش مربوط به نیروی انتظامی و ... بود و حکم آن اعلام شد و حتی حکم قصاص هم داده شد که بعد آن را تبدیل کردند. بخش دیگر این بود که قراری صادر شد و به آن قرار اعتراض شد،‌ پرونده به دادگاه رفت و دادگاه اعتراض را نقض و مجددا به پرونده رسیدگی و کیفرخواست صادر شد که حکم بخشی از آن صادر و بخش دیگر در حال رسیدگی است؛ البته موارد دیگر هم ضمیمه پرونده شده است.

وی یادآور شد: ‌پرونده کهریزک همچنان در دادگاه در حال رسیدگی است.

محسنی‌اژه‌ای درباره این موضوع که چند نفر از کسانی که با رشوه وام کلان دریافت کرده‌اند، تحت تعقیب قوه قضائیه قرار گرفته‌اند؟ گفت:‌ از سال 92 تاکنون تعداد بیشماری بوده‌اند که پس از برخورد دستگاه قضایی با بانک مذاکره و معوقات را پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: پرونده 10 نفر از کسانی که مبلغ سنگینی را اخذ کرده‌اند در حال رسیدگی است که یک نفر از آن‌ها پس از بررسی و پرداخت معوقات آزاد شده است و اکنون 9 نفر که رقم بالایی را به عنوان وام دریافت کرده‌اند؛ همچنان در بازداشت هستند و پرونده ‌شان رسیدگی می‌شود.

وی یادآور شد: مهم این است که مردم به پولشان برسند. همچنین موضوع بسیار مهم دیگر این است که بدهی بدهکاران بانکی حتما باید وصول شود.

درباره اسیدپاشی‌های اصفهان اژه ای گفت:‌ اتفاق جدیدی که در این پرونده رخ داده این است که یک نفر به عنوان مظنون دستگیر شده است. البته وی در رابطه با موضوع دیگری دستگیر شده بود ولی قراینی به دست آمد که ممکن است وی با اسیدپاشی‌های بعدی ارتباط داشته باشد که هنوز این موضوع اثبات نشده است.

اژه ای درباره پرونده و محاکمه احمدی نژاد نیز گفت: اتفاق جدیدی در پرونده رئیس جمهور سابق نیفتاده است.

پیک نت 5 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: