ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

همایش مبارزه با مواد مخدر در خوزستان

مواد مخدر سالی 10 هزار میلیارد تومان

به اقتصاد ایران لطمه می زند! 
 
 
 
 

 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که به خوزستان سفر کرده در همایش مبارزه با مواد مخدر گفت:

خوزستان از 12 استانی است که در زمینه اعتیاد یکی از 12 منطقه ایران است که در وضعیت قرمز قرار دارد. جوانان با انواع مواد مواجه اند به گونه ای که ماده جدیدی به نام "گلُ" اکنون مصرف می شود. 358 نوع از انواع مواد جدید از طریق شبکه های مافیایی در حال تولید است. عملکرد نامناسب گذشته سبب شده که امروز با پیچیده شدن پدیده اعتیاد مواجه شویم.

پرخاشگری و نابردباری در روابط اجتماعی، ترجیح منافع فردی بر منافع جمعی و شکل گیری پدیده خودمداری در پاره ای از مواقع در سطح کشور، آشفتگی اجتماعی و کاهش اعتماد اجتماعی را رقم زده  و موجب نزاع های اجتماعی شده. به همین دلیل در شکل گیری تئوری لجبازی عده ای برای مخالفت با برخی از موضوعات، به یکی از این آسیب‌ها هم گرفتار می‌شوند.

ممکن است ما آهسته آهسته به یک تهدید اجتماعی و بحران اجتماعی و اگر خوب نیاندیشیم و خوب فکر نکنیم به فروپاشی اجتماعی گرفتار شویم.

جزیره ای عمل کردن موجب شده سیستم هوشمند اعتیاد از این نقاط ضعف ما کاملا بهره برداری کند و به مشتریان جدیدتری برسد. وقتی ما دیوار مرزی کشیدیم، بلافاصله در لابراتورهای خانگی شیشه را تهیه کردند، به لابراتورها ضربه زدیم، کشت گلخانه ای را ایجاد کردند. آیا ما در مقابل این سیستم می توانیم بیاندیشیم که چگونه مقابله کنیم؟ به نظر می رسد نیازمند اندیشه های جدیدتر در این زمینه هستیم.

حدود 10 هزار میلیارد تومان خسارت و هزینه مواد مخدر بر اقتصاد کشور تحمیل می شود. در سال 83 متوسط سن اعتیاد در کشور 23 سال، در سال 90 میانگین سن اعتیاد به 21 سال بوده است و اخیرا نیز نرخ شیوع مصرف تا سن 15 سال  رسیده است. طی 10 سال سن اعتیاد در ایران از 23 به 15 سالگی رسیده است. ما در مقابل اعتیاد دقیقا در حالت انفعال هستیم. سالی 5ر8 ميليارد دلار مصرف مواد مخدر داریم که سه ميليارد دلار آن هروئين است.

پیک نت 5 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: