ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

ازدواج سفید

درایران رو به گسترش است! 
 
 
 
 

 

ازدواج سفید در ایران، نوعی همزیستی نا متعارف! اصطلاح سپید بار مثبت و پاکی را دارد، گرچه در ایران خیلی ها آن را مثبت نمی دانند. یعنی قبول ندارند که دختر و پسری ثبت رسمی ازدواج نکرده با هم در یک خانه زندگی کنند. حتی اگر سالها با هم زندگی کنند هم آن را قبول ندارند. درحالیکه در غرب این شیوه زندگی امر بسیار متداولی شده است.

کارشناس ارشد جامعه شناسی به ایسنا گفته است: ازدواج سپید ضرر و زیانش در ایران بیشتر متوجه دختر است، زیرا کمتر کسی حاضر می‌شود با دختری که قبلا ازدواج سفید کرده، ازدواج رسمی کند.

کارشناسان، مسئولین و سیاست‌گذاران کشور بهتر است پشت درهای بسته و با استفاده از نظرات کارشناسان نخبه اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مسئله ازدواج سفید را که خواه نا خواه در ایران رو به گسترش است بررسی کنند. بجای طرح مخالفت در رسانه‌های عمومی باید دلائل از نوع ازدواج بررسی شود.

در هیچ زمانی دولت با اهرم فشار و قانون نتوانسته به مانع رشد مسائلی از این دست در جامعه بشود، بلکه با مخالفت علنی با آن ها عملا به آن دامن زده است.

شاید الان بگویید که این موضوع در فضای مجازی، اینترنت، وایبر و... مطرح است، اما حرف من اینست که نباید با طرح یک عمل نامتعارف سهمی در اشاعه آن داشته باشیم.

پیک نت 7 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: