ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

21  اردیبهشت  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

"یادداشت سردبیری"

تفسیرهای بی معنی از جنگ یمنی

 
 
 
 

 بسیاری از نظرات عادی مردم که در پیامک ها دست به دست می شود، منطقی تر و قابل قبول تر از سخنان تبلیغاتی مقامات، امام جمعه ها و فرماندهان سپاه است. از جمله در باره جنگی که در یمن برپا شده و سهمی که جمهوری اسلامی در آن دارد. سهمی که تاکنون و در عمل به سود کشورهای غربی برای گسترش حضور نظامی در کشورهای خلیج فارس، فروش تسلیحات و هواپیماهای نظامی به کشورهای نفت خیر و گاز خیز خلیج فارس، کشتار مردم بی دفاع، تشدید ایران هراسی در منطقه و تیرگی بازهم بیشتر روابط سیاسی و دیپلماتیک با کشورهای منطقه و در مجموع تاثیر گذار بر مذاکرات اتمی و لغو تحریم ها تمام شده است. خیز بی نتیجه ای که یکبار در بحرین برداشته شد. حتی اگر هدف از این دخالت و حضور برای به قدرت رساندن جنبشی که بخشی از آن را حوثی های شیعه تشکیل میدهند گسترش حلقه امنیت برای ایران بوده باشد، حالا می رود که به ضد امنیت تبدیل شود.

این آن درکی است که مردم از جنگ یمن دارند و با هیچ مانور تبلیغاتی - از جمله تجاوز پلیس عربستان به دو جوان ایرانی- و یا سخنان خنده دار آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر رهبر و دیگر فرماندهان سپاه و امام جمعه  این درک عوض نمی شود. از جمله در دو جمله ای که از قول فرمانده کل سپاه و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته خبرگزاری های داخلی منتشر کردند:

 

سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه در کنگره سه هزار شهید در تفسیر جنگ یمن جمله ای گفت که با چند کیلو سریش هم به یکدیگر نمی چسبد و باید تردید داشت که خود او هم فهمیده باشد چه گفته:

"بروز نا امنی در منطقه با هدف ایجاد نا امنی در ایران است!"

 

سرلشگر دریائی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت نیز که خوزستانی است و به زادگاهش سفر کرده جمله قصار رئیس دفتر رهبری را تکرار کرد و گفت:

"سرنوشت صدام در انتظار آل سعود است"

یعنی امریکائی ها به عربستان حمله می کنند و آل سعود را مثل آل صدام بر میدارند.

 

وقتی پای استدلال چوبی است و هدف گمراه کردن مردم، کار به این پرت و پلا گوئی ها می کشد که کشیده است!

پیک نت 21 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: