دو روز پس از سرلشگر فیروزآبادی

"فرمانده کل سپاه"

نتیجه مذاکرات لوزان را ستود!

 

"گفتگو با مطهری"

مخالفان داخلی مذاکرات

شاید خواب بمب اتمی دیده‌اند!

(پیک هفته  109)      19 فروردین 1394 برابر با 8  آوریل 2015  

  pyknet@inmano.com


فیسبوک 

پیک نت


 سخن روز


دو هفته

بر ما چه گذشت!

دیدارهای نوروزی همکاران پیک نت، اغلب همراه بود با بحث در باره اوضاع ایران و برخی همآهنگی های بیشتر برای انتشار اخبار. درکنار این بحث ها – از جمله تاکید بر تمرکز بیشتر روی تفسیر خبرها- مسئله مهم هزینه های انتشار پیک نت نیز مطرح شد. در بحث دوم، تاکید شد که طی یاداشتی از انگشت شمار دوستانی که استوار بر سر عهد خود ایستاده و طی سالهای اخیر از پرداخت آبونمان خود غفلت نکرده اند تشکر کنیم و بنویسیم که اگر همت آنها نبود، تا کنون پیک نت بر زمین مانده بود، زیرا ما هیچ منبع درآمد جز آبونمان خوانندگان نداریم و از هیچ مرکز و منبعی نیز حمایت مالی نمی شویم. امیدواریم این تشکر و یادآوری، موجب تشویق دیگر خوانندگان پیک نت نیز بشود و اگر کمک مالی نمی کنند، لااقل آبونمان سایتی را که می خوانند بصورت منظم پرداخت کنند. حتی اگر این رقم، رقم چشمگیری نباشد، اما وقتی روی هم گذاشته شود چنین نیز می شود و نمی گذارد کمر ما زیر بار مالی انتشار پیک نت خم شود. وقت، انرژی و تجربه ای حرفه ای به همراه درک سیاسی از اوضاع ایران و جهان پشت پیک نت خوابیده است و دریغ است که بخوانند و منظم هم بخوانند اما فراموش کنند آنچه را می خوانند محصول چه زحمت شبانه روزی است. از همه آنها که از داخل کشور بارها اعلام آمادگی برای کمک مالی و پرداخت آبونمان کرده اند نیز بار دیگر تشکر کرده و ضمن سپاس، نظر همیشگی خود را مطرح می کنیم که ما صلاح نمی دانیم از داخل کشور چنین کاری انجام شود، مگر آن دوستان کسانی را در خارج از کشور داشته باشند و از طریق آنها اقدام کنند.

از همه آنها که در دو هفته اخیر پیام پشت پیام نوشته و پرسیده اند چرا پیک نت منتشر نمی شود نیز بابت این علاقمندی و حساسیتشان تشکر می کنیم و بر این تشکر می افزائیم که ای کاش اندکی از این حساسیت و علاقه را هم در پرداخت آبونمان خود داشتید. ضمن آن که مطابق سالهای گذشته، همکاران پیک نت هم کمی استراحت می کنند و به زندگی شخصی خود می رسند و هم با توجه به پراکندگی همکاران در کشورهای مختلف، فرصتی پیدا می کنند تا سفر کرده و با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

دست همگی را به گرمی می فشاریم. حتی آنهائی را که از آنها بابت فراموش کردن آبونمان خود از آنها گله داریم.

 



نامه دکتر یزدی به محمد جواد ظریف

از فراز سه دهه پرحادثه

آسان نمی توان پرید!

دکتر ابراهیم یزدی، نخستین وزیر خارجه جمهوری اسلامی و دبیرکل نهضت آزادی ایران، در ارتباط با مذاکرات نفس گیر لوزان و تفاهم نامه ای که بصورت بیانیه انتشار یافت، نامه ای حاوی تبریک نوروزی و تبریک موفقیت در مذاکرات برای محمد جواد ظریف نوشت. دکتر یزدی در نامه خود سعی کرد مذاکرات لوزان را روی دیگر سکه مذاکراتی معرفی کند که در دولت موقت بازرگان با امریکائی ها در الجزایر انجام شد و بهانه ای شد برای برکناری بازرگان. درحالیکه بیش از سه دهه رویدادهای تکاندهنده چه در ایران و چه در اروپا و امریکا پشت سر گذاشته شده است و مقایسه امروز با دیروز قیاس مع الفارق است و نمی توان گفت که اگر درمذاکرات الجزایر چنان می کردیم و چنین می شد، رویدادهای ایران و منطقه مسیر دیگری را طی می کرد. مثلا اتحاد شوروی از هم نمی پاشید، عراق به ایران حمله نمی کرد، افغانستان به لانه گروه های اسلامی که حالا داعش و النصر شده اند تبدیل نمی شد، اگر سفارت امریکا اشغال نمی شد مثلا کودتای طبس و یا کودتای نوژه را امریکا سازمان نمی داد و دهها و دهها مسئله دیگر که هر کدام برای خود تفسیرهائی را نیازمند است متکی به اسناد و مدارک.

بخش هائی از نامه دکتر یزدی به محمد جواد ظریف را در همین شماره پیک نت می خوانید.


استقبال سرد از اردوغان

شاید بدرقه ای گرم داشته باشد


نشست خبری، در پایان سفر یک روزه

عراق، سوریه، فلسطین و یمن

در کانون مذاکرات روحانی و اردوغان


بخش هائی از نامه دکتر یزدی به ظریف

سیاست خارجی ایران

سرانجام به کاردان ها سپرده شد

بازی های شیطانی در منطقه- بخش دوم

اطلاعات مهم را

وقتی می سوزند منتشر می کنند!

یونگه ولت – گزینش و ترجمه رضا نافعی


منتخب اخبار روزهای گذشته


ناطق نوری:

تمام مذاکرات لوزان با اجازه و تائید رهبر انجام شد


اوباما پس از "توافق" لوزان

من نسبت به فصل تازه روابط ایران و امریکا امیدوارم


دلواپسان کم کم

به رهبر هم بند کرده اند!


یادداشت علی مطهری

سفر رهبر به مشهد شاید آغاز، پایان چاپلوسی شود


نامه 5 نماینده مجلس

بالاخره تکلیف پرونده

سعید مرتضوی روشن می شود؟


سیستان و بلوچستان

حیات خلوت دولت روحانی!


جزئیات بیشتری از توافق لوزان از زبان روحانی

تحریم ها تعلیق نمی شود طبق توافق لغو میشود!


دیدار با هاشمی

شعارهای تحریک آمیز ندهید

تا دوره حساس سه ماه طی شود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


سرنوشت

برج آزادی

با سرنوشت

آزادی گره خورده!


اردوغان

 در تهران

استانبول - بهزاد دولت آبادی

فردا (سه شنبه) اردوغان سفری یک روزه به تهران خواهد داشت و قرار است با رئیس جمهور و رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه ای دیدار کند. مطبوعات و دیگر رسانه های خبری ترکیه که به دولت نزدیک هستند، نامه 65 نماینده مجلس به روحانی مبنی بر مخالفتشان با سفر اردوغان به ایران را سر تیتر اخبار خود روز گذشته (دوشنبه) خود قرار داده بودند و همگی یک صدا سخنان نماینده رشت "کوچک زاده" را که از اردوغان خواسته بابت بیاناتش در خصوص یمن از مردم ایران عذرخواهی کند را با تیتر درشت منتشر کردند. بنگاه های خبری نزدیک به اردوغان نوشتند که چمدان سفر اردوغان حاوی چهار پرونده در خصوص یمن و سوریه و عراق و روابط تجاری است. و گویا اردوغان با این قصد به ایران می رود که در خصوص سیاست خارجی و خصوصا خاورمیانه ای ایران با رهبر و رئیس جمهور گفتگو کند!

هر چند که رییس جمهور روحانی بدرستی بر حفظ صلح منطقه ای و روابط مسالمت آمیز تاکید می کند, ولی مدافعین سرسخت اردوغان در ترکیه و مخالفین داخلی سفر وی به ایران دقیقا با همسویی کامل با تندروهای ایران در مقابل سیاست خارجی دولت روحانی صف بسته اند.

مطبوعات نزدیک به اردوغان بعبارتی می گویند: "اردوغان علی رغم مخالفت نمایندگان مجلس, به تهران سفر خواهد کرد و با هشدارهایش گوش روحانی و خامنه ای را در خصوص وقایع منطقه خاورمیانه خواهد کشید."


فصلی تازه

برای ایران

افسانه نگاهی

آنچه که بعنوان توافق اتمی بدست آمده، از زوایای مختلف باید دیده شود. نه تنها جمع شدن بساط تحریم ها و بیرون کشیدن پرونده ایران از شورای امنیت سازمان ملل، بلکه دور شدن خطر حمله نظامی و جنگ را هم باید دید. یعنی همان چیزی که اسرائیل دنبال آن بود و هنوز هم هست و بدنبال متحدان اروپائی و امریکائی برای این هدف می گشت. من حتی معتقدم بازی جنایتکارانه ای که بنام "حکومت اسلامی شام و عراق" (داعش) راه انداخته اند و پایه های اولیه آن را بوش پسر در دوران ریاست جمهوری اش با حمایت و سازماندهی القاعده و اسامه بن لادن ریخت و رسما گفت که امریکا به این لولو برای سلطه بر جهان نیازمند است هم حداقل تضعیف می شود. شاید این توافق زمینه ساز باقی ماندن دمکرات ها در کاخ سفید، پس از اوباما نیز بشود و سیاست کنونی کاخ سفید در برابر ایران و در برابر اسرائیل ادامه پیدا کند. نه خیال کنید که نمی دانم اهداف استراتژیک امریکا در منطقه و جهان چیست، اما بهرحال باید بدانیم که دیپلماسی هم نقش آفرین است. همانگونه که دیپلماسی کنونی دولت روحانی نقش آفرین شد. موفق باشید.

 


اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)