ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

معاون اول روحانی:

در مذاکرات اتمی

بالاخره به قدم آخر رسیده ایم! 
 
 
 
 

 

جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ر ئیس جمهور و رئیس شورای مرکزی این حزب در مجموعه سعد آباد تهران تشکیل شد.

جهانگیری پس از گزارش غلامحسین کرباسچی درباره فعالیت یکساله حزب کارگزاران طی سخنانی گفت:

امروز اگر به سال 92 نگاه کنیم متوجه می شویم که در فروردین آن سال کجا بودیم و اکنون کجا هستیم. وضع چه بود و اکنون چه هست. سیاست خارجی ما در چه بحرانی بود و اکنون چه آرامشی دارد. به سخنان کاندیداهای ریاست جمهوری که عمدتا از میان اصولگرایان بودند مراجعه کنید و سخنان آنان درباره وضعیت کشور را یکبار دیگر مرور کنید که چه تصویر ناامید کننده ای از سالهای گذشته و عملکرد دولت پیشین ارایه می دادند. اصلاح طلبان در آن انتخابات به یک تفاهم مشترک در شورای مشورتی رسیدند. نقش آقایان خاتمی و هاشمی بسیار موثر بود. هیچ کس نیز اعتراضی به این انتخاب نکرد. اکنون نیز نیاز به این کار داریم. باید به یک همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان اصیل اندیشید. باید به دنبال یک مجلس معتدل بود. اگر هدف این باشد برای پیدا کردن کاندیداها به مشکل بر نمی خوریم.

خبرهایی که به ما می رسد این است که مخالفان دولت و وزرای پیشین به صورت جدی در اغلب استا‌نها مشغول فعالیت های انتخاباتی شده اند. این هیچ ایرادی ندارد و حق آنهاست، اما متاسفانه به صورت جدی به دنبال ایجاد نگرانی در بین نیروهای معتدل هستند. تهدیدات مختلفی صورت می گیرد. تلاش می شود نیروهای مردمی و معتدل شهرستان ها از کاندیداتوری منصرف کنند. به آنها القا می شود که اگر در انتخابات کاندیدا شوند یا فعالیت های خود را آغاز کنند با آنها برخورد می شود. نباید فریب این جوسازی ها را خورد. باید مقاومت کرد. انتخابات مجلس باید با سلامت کامل برگزار شود. باید مردم را ترغیب کرد تا در انتخابات شرکت کنند. در آخرین نظرسنجی های صورت گرفته اصلاح طلبان وضعیت خوبی داشتند. البته برخی نیز به مدیریت انتخابات هم اشاره می کنند و نگران رد صلاحیت ها و مدیریت انتخابات هستند. امیدوارم این مسایل با مذاکرات حل شود.

در مورد مسائل هسته ای به قدم آخر رسیده ایم. جز نگارش متن توافق، در تمام موارد اختلافی به توافق رسیده ایم. در کشور همه همراه دولت هستند. حتی آنهایی که مخالفت می کنند نیز موافق رفع تحریم ها هستند. دولت قدم بسیار بزرگی را برداشته است. برخی می گویند 120 میلیارد از ذخایر دولت در این توافق ها یک مرتبه آزاد می شود، اما واقعیت این نیست. اولا ذخایر دولت یکجا آزاد نمی شود در ثانی آنچه که در اختیار دولت قرار می گیرد نیز عدد بالایی نیست.

پیک نت  30 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: