ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خوزستان از جنگ با عراق تا اکنون

مردم شهرستان "کارون"

راه کاروان هیات دولت را بستند

 
 
 
 

حسن روحانی و شماری از وزرای کابینه راهی خوزستان شدند تا از نزدیک نتایج سیل و آلودگی هوا و بقیه مشکلات مردم را مشاهده كنند.مشکلاتی که از جنگ با عراق تاکنون در منطقه جریان دارد. درجریان عبور از شهرستان کارون، مردم سد راه هیات دولت شدند تا درباره مشکلاتشان سخن بگویند.

مردم معترض گفتند: منطقه ما منطقه نفتی است. چرا باید مردم بیکار باشند؟ چرا آب نیست تا کشاورزی منطقه مختل نشود؟

وزیر اطلاعات که همراه رئیس جمهور بود به میان مردم رفت تا با آنها گفتگو کند اما هیچ گزارش خبری درباره این حضور و گفتگو منتشر نشده است.

یگانه خبری که وزیر اطلاعات درباره سفر به خوزستان به خبرنگاران گفت این بود که خوزستان هیچ مشکل امنیتی خاصی ندارد.

وزرای اطلاعات، کشور، نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون اجرائی رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همراه روحانی به خوزستان سفر کرده اند.

خوزستان از سال 80 درگیر ریزگردهاست و کارشناسان اعلام کرده اند 35 درصد گرد و غبار این استان ناشی از کانون های داخلی است.

بر اساس مطالعات انجام شده مساحت کانون های فعال گرد و غبار در خوزستان 350 هزار هکتار است که با احتساب کانون های فرسایش بادی و بیابان ها به بیش از 800 هزار هکتار می رسد.

بیش از30 هزار هکتار از این کانون ها فوق بحرانی است که در شرق اهواز و تالاب هورالعظیم قرار دارد.  بر اساس مصوبات اخیر اقدام برای رفع مشکل 30 هزار هکتار از این کانون ها در دستورکار قرار گرفته است.

شهرستان کارون با مرکزیت 'کوت عبداله' در جنوب اهواز به همراه چند روستای اطرافش، در سال 91 ، با منفک شدن از اهواز، به شهرستان مستقل تبدیل شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: