ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو هفته دیگر

اردوغان برای مذاکرات

با پوتین به مسکو دعوت شد

 
 
 
 

روز گذشته "پسکوف" سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام داشت که رئیس جمهوری ترکیه "اردوغان" برای روزهای نهم و دهم ماه آینده میلادی "مارس" (حدود دو هفته دیگر) برای دیدار رسمی و مذاکره با پوتین رئیس جمهور روسیه؛ همراه با یک هیات بلند پایه ترک به مسکو سفر خواهد کرد.

اهمیت این سفر علاوه بر نوع مناسبات اقتصادی و سیاسی روسیه و ترکیه، به موقعیت جدیدی که دولت سوریه پس از پیروزی های اخیر نظامی بدست آورده بستگی پیدا کرده است. در عین حال که گفته می شود ترکیه علیرغم عضویت در پیمان نظامی ناتو خواهان خرید برخی جنگ افزار مدرن نظامی از روسیه است. از جمله سامانه اس 400 که فعلا روسیه آن را در خاک سوریه مستقر کرده است. علاوه بر همه این نکات، موضع گیری های اخیر اردوغان در کنار پادشاه عربستان سعودی علیه ایران نیز دارای آنچنان اهمیتی هست که در مسکو به او تذکر بدهند و نسبت به این روش نیز هشدار بدهند.

سفر اخیر سناتور "مک کین" به منطقه مرزی میان ترکیه و سوریه و تشویق کردهای سوریه و همچنین دولت ترکیه به مخالفت با دولت بشار اسد نیز مسئله ایست که در مذاکرات اردوغان- پوتین مطرح خواهد شد. این درحالی است که روز گذشته ترامپ رئیس جمهور امریکا طی سخنانی بار دیگر از سیاست های گذشته امریکا در خاورمیانه انتقاد کرد و بر مقابله قطعی با داعش و دیگر گروه های اسلامی افراطی تاکید کرد. این سخنرانی را در همین شماره پیک نت می توانید مستقیم بشنوید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: