ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یاد داشت سردبیری

چه راه درازی تا رسیدن

به احترام به زحمت دیگران در پیش داریم

 
 
 
 
 

 

از میان خبرها، گزارش ها و ترجمه های پیک نت روز گذشته (شنبه 14 اسفند) گزارش خبری مربوط به خرید هواپیمای سوخوی 30 از روسیه با 5068 خواننده بیشترین آمار خواننده را داشت و این نشان داد که بی اعتناء به برخی شعار نویسی های پوچ اکثریت نزدیک به مطلق خوانندگان پیک نت بدون پیشداوری و قضاوت خبرها را دنبال می کنند.

همینجا اضافه کنیم که انگشت شمار کسانی روی پیک نت کارشان شده شعار نویسی به جای خبر خواندن و اندیشه کردن و یا در صورت داشتن اطلاعاتی، افزودن آن در بخش پیام هاست. تاسف آور است که از میان این انگشت شماران کسانی هم یافت می شوند که اساسا ادبیاتی در حد و اندازه خبر خواندن و اندیشه کردن ندارند. همه سعی ما اینست که این صفحه به روی افرادی اینچنینی نبندیم تا در طول زمان آنها نیز بلکه به اکثریت خوانندگان طرفدار جستجوی واقعیات بپیوندند. تاسف بار است که ما وقتی صفحات فیسبوکی این افراد را باز می کنیم، در آنجا نیز جز مطالب پوچی که معلوم نیست از کجا پیدا کرده و به اشتراک گذاشته اند نمی یابیم. حداکثر هنرشان مثلا فیلم بازگشت اعلیحضرت همایونی از فلان سفر خارجی با هواپیماست! ما در این زمینه نیز عیبی نمی بینم زیرا هرکس صاحب اختیار صفحه خویش است اما حق نیست که این افراد زحمات شبانه روزی عده ای که در اقصی نقاط جهان و از جمله در ایران زندگی می کنند و با احساس مسئولیت ما را برای انتشار پیک نت یاری می کنند را با پیام های پوچ خود نادیده بگیرند. برای هر شماره پیک نت حداقل 300 تا 350 لینک خبری از مجموع خبرگزاری ها و روزنامه های ایران مرور می شود. برخی از جمع کنندگان این اخبار در داخل ایران هستند و با زحمت بسیار (بدلیل فیلترینگ) ما را یاری می کنند. ما فقط یکبار، فقط یکبار یک پیام تشکر درباره انتشار مرور مطبوعات زیر یکی از شماره های این مرور مشاهده کردیم. چرا؟ چرا ما عادت نداریم زحمات دیگران را ببینیم؟ اتفاقا جمع کنندگان این مرور مطبوعات نیز از داخل کشور ما را یاری می کنند.

توصیه می کنیم، آمار خوانندگان مطالب منتشر شده در پیک نت را نه تنها بخوانید بلکه جدی بگیرید. این خود نوعی شناخت و حتی نظرسنجی است برای درک حساسیت های مردم. آن هم با شمار زیادی که پیک نت را می خوانند. چه در داخل و چه در خارج از کشور. همین جمع آوری آمار که شاید مورد توجه همگان روی این صفحه نباشد، بخش قابل توجهی از وقت دو همکار ما را بصورت روزانه میگیرد.

چه نوسان ها و اعتراض های شتابزده ای را ما در این سالها شاهد بوده ایم و به راه خود ادامه داده ایم و خوشحالیم که سرانجام نیز حقانیت پایداری ما بر مواضعمان اثبات شده است. از لیبی تا سوریه، از قیام افسران مصر تا همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری در امریکا که عده ای تصور کرده بودند ما شیفته آقای ترامپ شده ایم. درحالیکه مرتب می نوشتیم اسیر جنجال های رسانه ای امریکا و اروپا نشوید و همه جانبه اخبار را بخوانید تا به عمق آنچه در حال وقوع است پی ببریم.

ناگفته های آغشته به خون دل داریم که طرح آنها صرفا وقت شما و ما را می گیرد و به همین دلیل عادت کرده ایم مهر سکوت بر لب زده و به کارمان ادامه بدهیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: