ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با فائزه هاشمی

تشییع جنازه هاشمی

پاسخ مردم به تخریب کنندگان بود

 
 
 
 

 

خبرگزاری ایسنا با فائزه هاشمی مصاحبه ای کرده که بخش هائی از آن را می خوانید:

 

*برگزاری اولین انتخابات بدون حضور آیت‌الله هاشمی را چطور می بینید؟ به نظر شما اصولگرایان چه رفتاری خواهند داشت؟

 

- درباره رفتار اصولگرایان در این انتخابات خیلی نمی‌توان صحبت کرد ؛ چرا که آن‌ها منش و مشی و روش های خود را دارند و درباره اینکه فوت آقای هاشمی تا چه میزان روی آنها تاثیر بگذارد و تا چه میزان تغییر رفتار داشته باشند نظری ندارم.

 

*نظر شما درباره تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب چیست؟

 

- تلاش‌های اصولگرایان زیاد موفقیت‌آمیز به نظر نمی‌آید، حداقل من درحال حاضراین گونه می بینم. در این جریان نیز همه اصولگرایان حضور ندارند، بخش مهمی از اصولگرایان هستند قسمتی از تفرقه‌های موجود در این جریان به آنها برمی‌گردد و اکنون به این جبهه نپیوستند. حالا باید ببینیم چه پیش می آید. البته اگر به وحدت برسند می توانند برای آقای روحانی رقیب و خطری جدی باشند در غیر اینصورت انتخابات قبلی تکرار می شود. البته این پیش بینی است و باید دید در این سه ماه باقی مانده چه وقایعی روی می دهند.

 

*خبر فوت پدرتان را چگونه دریافت کردید؟

 

- من آن روز قرار دیداری با آقای میرزاده در منزل ایشان داشتم. وقتی رسیدم آقای میرزاده رفته بود و چون من موبایل ندارم کسی نمیتوانست به من خبر بدهد، وقتی رسیدم خانم میرزاده موضوع را به من گفت و از آنجا با هم حرکت کردیم.

 

*درباره وصیت‌نامه سیاسی آیت‌الله توضیحاتی می‌دهید.

 

- در جریان جزئیات دست نوشته‌های سیاسی آقای هاشمی نیستم و فقط می‌دانم که این دست نوشته‌ها به نوعی اندیشه سیاسی ایشان است. تخریب‌ها علیه آقای هاشمی با برنامه‌ریزی و به صورت تشکیلاتی و سازمانی انجام می‌شود. این کارها با برنامه انجام می‌گیرد و تصادفی نیست. شایعات، تخریب‌ها، تهمت‌ها و دروغ‌ها تصادفی در نمی آید و تصور می‌کنم در برهه های زمانی مختلف یکسری افراد به صورت تشکیلاتی و سازمانی و با برنامه‌ریزی این مسائل را ایجاد می کنند تا در فرصتی که می‌خواهند از آنها بهره برداری کنند.

 

به طور مثال بعد از فوت بابا چندین شایعه درباره خود من مطرح شد، اینکه من قصد مهاجرت دارم و می‌خواهم از ایران بروم. در حالی که این قضیه هیچ پایه ای ندارد. یا اینکه به نقل از من گفته شد که با کالبد شکافی موافقت نشده و یا من و محسن و یا من و مهدی با هم دعوا کرده‌ایم. به نظر من این شایعات همه با برنامه‌ریزی مطرح می‌شود و در زمانی از همه این‌ها بهره‌برداری خواهند کرد.

تمام مسائلی که در تمام این سال ها درباره خانواده و آقای هاشمی وجود داشته همگی با برنامه انجام گرفته و این افراد توصیه‌پذیر نیستند. البته می‌توان به کسانی که ناآگاهانه تحت تاثیر این شایعات قرار می‌گیرند توصیه هایی داشت اما به ایجاد کنندگان شایعات و حواشی خیر.

فوت آقای هاشمی دوست و دشمن و مخالف و موافق را تحت تاثیر قرار داد و آن تشییع جنازه و برنامه های متعدد مردمی در سراسر کشور برگزار شد که به نظر چنین اتفاقی در تاریخ ایران کم‌ نظیر بود. همین موضوع نشان داد که تمامی شایعات و دروغ‌ها و تهمت‌ها نتیجه نداده و خورشید پشت ابر باقی نمی‌ماند.

 

*برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراهای اسلامی چیست؟بسیاری از افراد شاخص اصلاح‌طلب می‌خواهند وارد انتخابات شوراها شوند

 

- بخش‌های استانی شورای عالی اصلاحات بسیار فعال هستند و قرار است تهران برای شورای سایر استان‌ها تصمیم گیری نکند و هر استان و شهرستان کاندیداهای خود را انتخاب کرده و نتیجه کار را به شورای عالی ارسال کنند. باید صبر کرد و دید چه افرادی ثبت نام کرده و تایید صلاحیت می‌شوند البته به نظر می رسد خیلی از افراد شاخص اصلاح طلب می خواهند وارد انتخابات شوراها شوند.

باید اجازه داد اطلاع رسانی خوبی در جامعه صورت بگیرد و مردم بر اساس آگاهی تصمیم بگیرند، در انتخابات ها شرکت کنند و رای دهند. مردم باید بتوانند بر اساس آگاهی ها و واقعیت های موجود تصمیم گیری کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: