ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مطهری در مجلس دانش آموزی

کتاب های درسی پیش از انقلاب

روان تر از کتاب های کنونی بود 
 
 
 
 

 

علی مطهری در دومین نشست هشتمین دوره مجلس دانش آموزی برای اعضای این مجلس سخنرانی کرد و از جمله گفت:

بهترین روش تعلیم و آموزش تقویت قوه تعقل و تجزیه و تحلیل دانش آموز است نه اینکه ذهن او همانند یک انبار کالا باشد و اقلامی به طور نامنظم در آنجا قرار گیرند و صرفا مطالب را به صورت طوطی وار حفظ کنند. باید برای محتوای کتب درسی فکر اساسی کرد و آن را در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار داد تا اگر لازم است برخی کتب اصلاح شوند و یا از نو نگارش شوند. در تدوین کتب درسی نباید به فکر اظهار فضل خودمان باشیم. حتی در مقایسه کتب فعلی با کتب قبل از انقلاب می‌توان گفت بسیاری از آن کتب روان‌تر از کتاب‌های فعلی بوده است؛ البته در آن دوره مرحوم شهید بهشتی و شهید باهنر در نگارش کتب تعلیمات دینی نقش داشته‌اند و معمولا آن را به رویت شهید مطهری می رساندند.

نقد منصفانه مساله مهمی است و یکی از کارهای همه مجالس نقد است. نقد واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که نقاط قوت و ضعف یک امر را همزمان بررسی کند. متاسفانه در کشور ما نقد و انتقاد دو حالت دارد، یا لجن مال کردن است یا دچار تملق و چاپلوسی می شدن.

نکته دیگر اینست که اگر ملاک را قانون قرار ندهیم، انضباط مالی کشور از بین می‌رود و همه چیز دچار آسیب خواهد شد. نمایندگان مجلس دانش آموزی باید بیاموزند نگاه کلان داشته باشند. ممکن است دانش آموزی از منطقه آمده باشد و در هنگام تصویب اسناد تنها به نقد منطقه اش بیندیشد اما باید دید چه چیزی به نفع کل کشور است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: