ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم حق ندارد خشمگین شوند؟

میلیاردها تومان پول ملت

کجا و چگونه هزینه می شود!

 
 
 
 
 

 

در جمهوری اسلامی یک ستاد درست شده برای بازسازی عتبات عالیات که عمدتا در عراق است.

توسعه صحن حرم حضرت علی و شکیل تر کردن گنبد امام حسین در سال ۹۶ از جمله طرح های این ستاد است.

رئیس این ستاد در یک نشست خبری گفته است: طبق برنامه برای ۶ سال، نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

براساس بودجه سالیانه، ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برای پروژه‌های یک ساله نیاز است.

بازسازی ضریح‌ها، نقره‌کاری درها، کاشی‌کاری‌ها و مفروش‌کردن حرم‌ها به فرش دستباف کاشان و خراسان و کرمان  نیز در دستور کار این ستاد  است.

برای فروش کردن صحن حضرت زهرا ۱۰۰ هزار متر را در نظر گرفته‌ایم که برای تهیه آن ۵۵۰ نفر در کرمان، ۴۰۰ نفر در خراسان و ۱۵۰ نفر در کاشان مشغول بافت فرش هستند. با حرم‌ها نیز توافق شده این فرش‌ها به صورت امانی به مدت یک سال در اختیار این اماکن مقدس قرار گیرد که پس از آن، فرش متبرک در داخل فروخته می‌شود. (پولش کجا می رود؟) ما با این کار اشتغال‌زایی دائم می کنیم.

 تأمین فرش حرم‌ها و نیاز مالی آن، در راستای اقتصاد مقاومتی نیز حرکت شده است.

در حرم امام حسین هم باید چهار ستون لاغرسازی و تقویت می‌شد که کار دو ستون تمام شده و عملیات لاغرسازی ستون سوم آغاز شده است. برای همین زائرانی که نوروز به کربلا مشرف می‌شوند یک چهارم از فضای حرم را در اختیار نخواهند داشت.

توسعه صحن صاحب‌الزمان و طرح توسعه حرمین امامین عسگریین در سامرا که به عراقی‌ها تحویل داده شده و در مرحله تصویب است، از جمله پروژه‌های کلان ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

اجرای این پروژه‌ها سبب اشتغال‌زایی برای ۳۰۰۰ مهندس و هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین تولید و مصرف مصالح داخلی در بازسازی عتبات و احیای هنرهای دستی و سنتی میشود.

امیدواریم با حمایت مقام معظم رهبری طرح‌های بلندمدت بدون مشکل پایان یابد.

حرم حضرت زینب در دمشق تعمیر شد و بازسازی حرمت حضرت رقیه در سوریه نیز مشکل خاصی ندارد .در آرامگاه "حجرابن عدی" در سوریه امنیت کامل برنگشته و ما منتظریم بعد از توافق نهایی صلح، عملیات بازسازی را انجام دهیم. مهمانسرایی هم در حرم حضرت زینب پیش‌بینی کرده ایم که تا  نیمه اول سال آینده با ظرفیت پذیرایی روزانه از یک هزار نفر تکمیل خواهد شد

برخلاف تبلیغات، این ستاد هیچ ردیف بودجه‌ای در دولت ندارد اما برخی سازمان‌های خصوصی بدون وابستگی به دولت سهمی در کمک به بازسازی عتبات مقدس دارند.

( طبیعی است که رئیس ستاد درباره بودجه این ستاد دروغ می گوید. بالاخره این همه پول از آسمان که نمی بارد و از زمین هم که نمی روید. مردم هم که اگر برای رهائی از انواع گرفتاری های خود پولی به صندوق های گدائی پخش شده در سراسر کشور بیاندازه حریف این هزینه ها نمی شود. او این ادعا را به این دلیل می کند زیرا میداند که این خرج و هزینه ها موجب خشم مردم می شود. حتی مردمی که بشدت هم مذهبی هستند. این یعنی اشتغال زائی در مملکت؟ چرا این پول را خرج احیای کارخانه ها و اشتغال زائی واقعی نمی کنند؟)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: