ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ادامه سانسور در رسانه های امریکا

مذاکرات مهم در دیدار

ترامپ و مرکل در کاخ سفید

 
 
 
 

صدراعظم آلمان در بحرانی ترین شرایط موجود میان امریکا و المان از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون، راهی امریکا شد و در کاخ سفید با ترامپ رئیس جمهور امریکا دیدار و مذاکره کرد. کانون مرکزی این گفتگو نخست "تجارت آزاد"، سپس آینده ناتو و نوع رابطه امریکا با روسیه و اتحادیه اروپاست.

دراین چهار محور مهم، آلمان نگران سقوط ارزش "یورو" است که در روزهای اخیر از ارزش آن در برابر دلار کاسته شده است. المان نگران لغو تجارت آزاد و از دست دادن بازار امریکا از یکسو و مالیات سنگینی است که ترامپ می خواهد بر صادرات آلمان و دیگر کشورهای اروپائی وضع کند و از سوی دیگر مناسبات اقتصادی مستقل با کشورهای عضو اتحادیه اروپا برقرار کند. امری که اتحادیه اروپا بشدت با آن مخالف است و میداند که این یعنی از هم پاشی اتحادیه اروپا. آلمان قبول کرده که سهم بیشتری را برای حفظ ناتو بپردازد. یعنی بالای 20 در صد هزینه ناتو را. آیا ترامپ به این افزایش قانع می شود؟ از سوی دیگر مناسبات با روسیه مطرح است که ترامپ بارها گفته این مناسبات را در چارچوب منافع امریکا به حالت عادی باز خواهد گرداند. آلمان بشدت نگران این نزدیکی است زیرا تحریم های روسیه توسط اتحادیه اروپا را زیر علامت سئوال جدی می برد و می تواند زمینه شکاف در اتحادیه اروپا را تشدید کند. بویژه که در خود آلمان نیز دولت زیر فشار است که پیشدستی کرده و راه حلی برای برقراری رابطه عادی با روسیه پیدا کند. وزیر خارجه آلمان با همین هدف و پیش از سفر مرکل به امریکا راهی مسکو شد. از سوی دیگر مسئله "اکرائین" مطرح است که اکنون به دو قسمت تقسیم شده و ناتو از دولت کیف و روسیه از دولت شرق اکرائین حمایت می کنند. آلمان نقش تحریک آمیزی برای جنگ بین دو قسمت اکرائین دارد.

هنوز اخبار و تفسیرهای نزدیک به واقعیت این دیدار و گفتگو منتشر نشده و رسانه های امریکائی همچنان بر محور ترامپ ستیزی به سانسور آنچه می گذرد ادامه میدهند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: