ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخستین سخنرانی رسمی ترامپ

موجب بهت و حیرت بسیاری شد! 
 
 
 
 

 

دونالد ترامپ از امروز رئیس جمهور امریکاست. او روز گذشته در جریان انجام مراسم رسمی ورود به کاخ سفید در یک سخنرانی کوتاه 11 دقیقه ای به رئوس برنامه ها و نظرات خود برای دوران ریاست جمهوری اش اشاره کرد. سخنانی که از همان دقایق نخست با حیرت و تعجب بسیاری از کسانی که تاکنون از او یک هیولا و یا یک احمق ساخته بودند روبرو شد. در روزهای آینده قطعا متن سخنرانی او بصورت کامل و دقیق از انگلیسی به دیگر زبانها و از جمله فارسی ترجمه و منتشر خواهد شد. ما در اینجا، چکیده ای از رئوس سخنان او را ترجمه و منتشر می کنیم که شاید در برخی جملات دقیقا همان نباشد که ترامپ گفت اما مضمون آن را سعی کرده ایم حفظ کنیم.

 

ترامپ گفت:

ما امروز در واشنگتن قدرت را به مردم میدهیم. ما قدرت را به شما پس میدهیم. سالهای طولانی افراد معدودی  ازاین کشور بهره بردند. باید امریکا شکوفا می شد ولی چنین نشد. ثروت را آنها بردند و شما هیچ! از امروز تاریخ امریکا را به گونه دیگری خواهیم ساخت. روزهای آسمانی در پیش نیست اما همه ما، همه کارها را انجام خواهیم داد. در واشنگتن جشن گرفته می شد اما مردم با مشکلات دست و پنجه نرم می کردند. تمام این مناسبات تغییر خواهد کرد. از هم اکنون و از همینجا زیرا این لحظات به شما تعلق دارد. به همه مردمی که این مراسم را نگاه می کنند و به همه انسانهائی که فراموش شده اند می گویم که امریکا متعلق به شماست. شما شاهد یک تحول تاریخی خواهید بود. تحولی که تاکنون شاهد آن نبوده اید. در مراسم امروز یک ایمان نهفته است. ما قادر خواهیم شد که شرایط زندگی خوبی را برای مردم فراهم کنیم. ما محل کار برای شما ایجاد خواهیم کرد. درکشور ما خانواده های بسیاری در فقر زندگی می کنند. سیستم آموزشی ما خوب نیست. جوانان ما به دانش و آگاهی دسترسی ندارند، مواد مخدر و جنایتکاری حاکم است و این وضع زندگی بسیاری را از بین برده است و عده ای کشور را غارت کردند. از همینجا اعلام می کنم که به این وضع خاتمه میدهم.

ما یک ملت هستیم با یک قلب و یک آینده بزرگ. قسمی که امروز خوردم، از سر ایمان بود در برابر همه شما. دهها سال ما علیه صنایع خودمان به نفع صنایع دیگر کشورهای کار کردیم. ما مخارج ارتش کشورهای دیگر را پرداختیم و باعث شدیم تا از ذخائر کشور ما استفاده شود. ما از مرزهای کشورهای دیگر دفاع کردیم و از مرزهای کشور خودمان غافل ماندیم. تریلیون ها و تریلیون ها دلار در خارج ازامریکا خرج کردیم و این باعث فروپاشی کشور شد. ما کشورهای دیگر را ثروتمند کردیم در زمانیکه ثروت و قدرت مردم خودمان نابود می شد. قدم به قدم کارخانه ها کشور را ترک کردند و هیچکس به میلیونها کارگر امریکائی فکر نکرد، درحالیکه آنها از حق حیات محروم می شدند. طبقه متوسط ما قدرتش را از دست داد. اینها همه به گذشته تعلق  دارد. ما از امروز باید به آینده نگاه کنیم. ما اینجا جمع شده ایم که بگوئیم از این پس منافع مردم امریکا در اولویت قرار خواهد داشت. کشور از این پس اینگونه اداره خواهد شد و هر تجارت و قراردادی باید در خدمت مردم امریکا باشد. کارگران امریکائی و خانواده های امریکا. ما باید از مرزهای خودمان حفاظت کنیم. با حمله به کشورهای دیگر صنایع تقویت نمی شود، محل کار ایجاد نمی شود. پل ها و فرودگاه های جدید و خانه سازی را در تمام کشور گسترش میدهیم. ما کاری خواهیم کرد که مردم دیگر نیازمند کمک های دولتی برای زندگی روزانه خود نداشته باشند. ما سعی خواهیم کرد که با همه کشورهای جهان مناسبات دوستانه داشته باشیم. به استقلال هر کشوری احترام خواهیم  گذاشت. آنها حق دارند که از منافع خودشان دفاع کنند. ما به آنها روش زندگی خودمان را تحمیل نخواهیم کرد. ما میخواهیم روش زندگیمان الگو باشد. اتحادها را حفظ خواهیم کرد و اتحادهای جدیدی را بوجود خواهیم آورد. کشورهای مترقی را متحد خواهیم علیه تروریسم رایکال اسلامی و دنیا را از وجودشان پاک خواهیم کرد. ما از این پس سیاستمدارانی را نخواهیم پذیرفت که زیاد حرف میزنند و کم عمل می کنند و همیشه هم شاکی هستند و کار مشخصی را انجام نمیدهند. زمان برای حرف های پوچ تمام شده و زمان عمل فرا رسیده است. ما بدنبال تکنولوژی جدید هستیم. این مهم نیست که رنگ پوست ما سفید باشد یا سیاه، مهم آنست که در رگهای ما خون سرخ میهن پرستی جریان دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: