ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

باد از کدام سو می وزد؟

کنگره احزاب اروپائی طرفدار

سیاست های ترامپ در آلمان

 
 
 
 

 

تنها یک روز پس از ورود ترامپ به کاخ سفید، رهبران احزاب تقریبا تازه بنیاد ناسیونالیست (به تعبیر رسانه های غربی "راستگرای افراطی") اروپا در آلمان کنگره برگزار کردند. این کنگره در شهر "کوبلنز" واقع در غرب آلمان تشکیل شد و در آن خانم لوپن رهبر حزب "جبهه ملی فرانسه"، خانم پتری رهبر حزب "آلترناتیو آلمان" و رهبران احزاب مشابه در ایتالیا، اتریش، هلند و چند کشور دیگر اروپائی شرکت کردند. از میان آنها، نقش و موقعیت خانم لوپن در فرانسه که بزودی در آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و همچنین خانم پتری رهبر حزب آلترناتیو آلمان بدلیل انتخابات سال 2017 احزاب جهت برگماری صدراعظم جدید در آلمان از اهمیت بیشتری برخوردار است. از جمع این افراد، خانم لوپن در آستانه ورود ترامپ به کاخ سفید به امریکا سفر کرد و با ترامپ مذاکرات خصوصی داشت که مضمون این مذاکرات فاش نشده است. همه این احزاب علیه اتحادیه اروپا هستند. این گمان دور از ذهن نیست که این کنگره با حمایت و در هماهنگی با کاخ سفید و شخص ترامپ برگزار شد و حضور و نقش آنها از این پس در هر انتخاباتی که در اروپا برگزار شود بسیار مهم است. از جمله و در صدر آنها در فرانسه و آلمان. در خارج از محل کنگره، حزب سوسیال دمکرات آلمان که شریک دولت کنونی آلمان و از جانب بسیاری از آلمان ها متهم به نقش داشتن در ماجرای پناهنده پذیری است تظاهراتی را ترتیب داد که رهبر این حزب که درعین حال معاون صدراعظم آلمان است این تظاهرات را رهبری می کرد. وی می خواهد در انتخابات آینده صدراعظم شود که تقریبا امری محال است در آلمان.

طرفداران حزب "آلترناتیو" که رهبر آن در کنگره شرکت داشت، در خیابان های اطراف کنگره شعار میدادند : ما مركل نمی خواهیم- ما پتری را می خواهیم!

(مرکل صدراعظم آلمان است)

خانم پتری که حدس زده می شود بزودی به یکی از شانس های اول صدراعظمی آلمان تبدیل خواهد شد و از نظر سیاسی بسیار نزدیک به نظرات ترامپ است، دکترای شیمی دارد و تاکنون چند جایزه تحقیقات شیمی دریافت کرده است. او 41 سال دارد. در کارخانه های بزرگ شیمی آلمان کار کرده و اکنون خود صاحب یک کارخانه بزرگ شیمی در شهر لایپزیک آلمان است. حزب او با نام  مخفف "A F D" در سال 2013 بنیانگذاری شد و بسیاری از رهبران آن و از جمله خود خانم پتری در گذشته در حزبی عضو بودند که صدر اعظم کنونی آلمان رهبر آنست. یعنی حزب "C D U".

تشکیل این کنگره برای اروپا یک رویداد مهمی است که نتایج آن بزودی در اروپا بازتاب خواهد یافت. جز یک روزنامه آلمانی که مشهور است به داشتن خط میانه (نه طرفدار دولت و نه مخالف دولت) هیچ رسانه ای به کنگره مذکور دعوت نشد و به همین دلیل اخبار کنگره بدون هیچ اظهار نظری مثبت و یا منفی در این روزنامه منتشر شد و دیگر رسانه های آلمان یا آن را منتشر نکردند و یا بسیار با حاشیه از کنار آن گذشتند و یا با تفسیرهائی علیه آن خبر را منتشر کردند.

فیلم کنگره را از روی لینک زیر ببینید:

http://www.faz.net/aktuell/politik/kongress-in-koblenz-afd-chefin-petry-sieht-freiheit-der-europaeer-bedroht-14717389.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: