ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 4 بهمن

قوه قضائیه مگر بیکار است

که احمدی نژاد را محاکمه کند!

 
 
 
 

 ۱ - قدس (روزنامه اصولگرا)
- ایت اله هاشم حسینی بوشهری مدیر سابق حوزه های علمیه کشور با اشاره به حادثه دلخراش "کشته شدن" شماری از کارکنان مظلوم اتش نشانی، درباره اینکه ایا بین شهدای اتش نشان و شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم فرق است یا نه؟ اظهار داشت: اتش نشانان غیور "اجر شهید" را دارند و شهدا همچون مؤمنان دارای درجات و مراتب اند.

۲ - جمهوری اسلامی

- انتقاد شدید نماینده مردم شیراز در مجلس از عملکرد صدا و سیما.
- مسئول فاجعه ساختمان پلاسکو کیست؟ دولت و شورای شهر تهران قبلا جایی را با استانداردهای روز می ساختند و به کسبه ساختمان پلاسکو اعلام می کردند تا بروند همانجا. مانند کاری که در زمان دولت "میرحسین موسوی" برای ترمینال های مسافربری شد.
- سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده اقای احمدی نژاد مربوط به قوه قضائیه نمی شود.

۳ - اطلاعات

- محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه گفت: اولین مانع برای ساخت مترو، هیات دولت آن زمان در سال ۶۲ بود (دولت موسوی) اما اقای هاشمی در یکی از خطبه های نماز جمعه از ساخت مترو در تهران دفاع کردند.

۴ - کیهان

- روزنامه کیهان نوشت: پیام پلاسکو، اقدام و عمل به جای مجادله سیاسی. کیهان افزود: شهردار تهران بارها به "پلاسکو" اخطار ایمنی داده است.(منظور از پلاسکو چیست یا کیست؟مرحوم القانیان، بنیاد مستضعفان، کسبه و یا ساختمان فلزی پلاسکو است؟) حتی در سال 93، در جلسه شورای شهر تهران ملتمسانه طرح موضوع میکند و زنگ خطر را به صدا در می آورد، اما گوشی بدهکار نیست.


۵ - اعتماد

- رییس بنیاد شهید: "بنیاد شهید، اتش نشانانی که در حادثه ساختمان پلاسکو جان خود را از دست دادند "شهید خدمت" محسوب میکند. در پی اظهارات رییس بنیاد شهید، محمد مهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران از "شهید خدمت" شمردن شهدای اتش نشانی پلاسکو انتقاد کرد و گفت: چه تفاوتی مابین شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین شهدای نیروی انتظامی و سپاه در ماموریت های گوناگون با شهدای اتش نشان وجود دارد؟

۶ - شرق

- عضو فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: شمول اتش نشانان در زیر مجموعه بنیاد شهید نیازمند تایید رهبری است.
- جهانگیری: صدا و سیما هزینه زیادی برای نقد امار ثابت شده میکند.
- وزیر اقتصاد در گفتگو با شرق: شهرداری تهران یکی از بدهکاران بزرگ سیستم بانکی است.
- سفیر ایران در لندن: از امدن ترامپ نه نگرانیم و نه ذوق زده.
- در "آستانه" صلح. مذاکرات برای توقف خونریزی در سوریه امروز اغاز می شود.
- کتاب جدید "قصه های بند" از علی اشرف درویشیان، توسط نشر نگاه منتشر شد.

۷ - آرمان

- سرخو عضو شورای شهر تهران: این روزها صدا و سیما به مخزن اسرار شهردار تهران تبدیل شده است.
- خداحافظی قالیباف با بهشت. برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران پس از فاجعه پلاسکو از لزوم استعفای قالیباف سخن به میان می آورند.

۸ - ایران

- نامه فراکسیون اصلاح طلب شورای شهر در انتقاد از رویکرد صدا و سیما در بررسی حادثه پلاسکو.
- گزارش روزنامه ایران از حال و روز کسبه پلاسکو بعد از اتش سوزی: علی ملکیان از کسبه پلاسکو گفت: این روزها هرچی شنیدم دروغ بود. چرا مدام تکرار میکنند 30 بار اخطار داده ایم، به کی اخطار داده اید؟ باید این اخطارها را به بنیاد مستضعفان میدادند، نه نگهبانی پلاسکو.
- بغض در گلو خفته اتش نشان ها. یکی از اتش نشانان گفت: متاسفانه هیچوقت اتش نشانان جدی گرفته نشدند، حتی حالا با وجود از دست دادن همکارانمان، بنیاد شهید آنها را شهید نمی نامد.
- بعضی از مقام ها مدام اعلام میکنند 14 بار تذکر داده ایم و کسبه گوش نکردند. واقعا اگر در این ساختمان میهمانی برپا میشد یا... ، باز هم 14 بار تذکر میدادید؟ صبر می کردید با صاعقه وار پلمپ میشد؟ "پلاسکو" از شرم مدیریت شما فرو ریخت.

۹ - همشهری

- چمران: بخشی از "تلفات" نیروهای اتش نشانی به دلیل عدم همکاری تعدادی از شهروندان بود. همدلی و همکاری بسیاری از نهادها، سازمان ها و ارگان ها جلوه ای ارزشمند از این حادثه ناگوار بود. این ماجرا بایستی درس عبرتی باشد تا با رعایت قانون و ارتقای سطح اموزش و مشارکت شهروندان در هنگام بروز حوادث، شاهد کاهش اینگونه حوادث ناگوار باشیم.
- مهدی چمران در جریان جلسه شورا با اشاره به مصاحبه روز شنبه دادستان کل کشور مبنی بر اینکه شهرداری نباید تنها به تذکرات به پلاسکو اکتفا می کرد، گفت: از ماده ۵۵ شهرداری این وظیفه استنباط نمی شود.
- نظر رییس کانون وکلا در مورد حادثه پلاسکو: ایمن سازی" پلاسکو" با مالک است.
- اخرین جزییات از عملیات آوار برداری پلاسکو؛ یکی از کامیون های حمل ضایعات و اوار، روز جمعه از مسیر اصلی منحرف و به سمت کهریزک در حال حرکت بود اما با هشیاری پلیس این راننده در اجرای نقشه اش ناکام ماند. بعد از این ماجرا بود که یک مامور پلیس، هر کامیونی را که نخاله ها را از محل خارج می شود، همراهی میکند.

۱۰ - جام جم

- سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس: در حادثه پلاسکو کسی حاضر نیست مسئولیت آن را به عهده بگیرد. در حادثه برخورد دو قطار در سمنان، مسئولان عذرخواهی کردند. کاش در این حادثه هم حداقل از مردم عذرخواهی میشد.

۱۱ - وطن امروز

- مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران گفت: شهرداری طبق قانون نمی تواند برای پلمب اقدامی داشته باشد.

۱۲ - رسالت

- آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟! بالاخره بعد از چند روز سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفین نسبت به حادثه ساختمان پلاسکو واکنش نشان داد و گفت: این ساختمان را با کیفیت بسیار خوب ظرف 2 سال خواهیم ساخت. ایشان اما توضیح ندادند که چرا تا به حال دست به تعمیرات اساسی و ایمن سازی ساختمان نزدند و دلیل بی توجهی به اخطارهای مکرر شهرداری چه بوده است.
- حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه گفت: رییس جمهور دقیق بگوید تحریم ها چه زمانی برداشته می شود.

۱۳ - شهروند

- شهرداری و بنیاد مستضعفان نمی توانند از جبران خسارت شانه خالی کنند.
- گزارش شهروند: اتش نشان ها از مصایب کارشان می گویند، ما زود میمیریم. یکی از اتش نشانان گفت: تو این 3 سال به خاطر شوی تبلیغاتی قالیباف کل بودجه شهرداری صرف پروژه های دیگر شد و عملا سازمان اتش نشانی کاسه گدایی برای حقوق دستش گرفته بود. هیچوقت یادم نمی رود که اوایل دوره قالیباف اتش نشان ها را مجبور می کردند که با خودروهای اتش نشانی بروند خیابان بشورند، اسمش هم گذاشته بودند طرح جهادی.
- چهارم بهمن 1308 خورشیدی، محمود فرشچیان نقاش و مینیاتوریست شهیر ایرانی در اصفهان به دنیا آمد.

۱۴ - مردم سالاری

- تیتر اول روزنامه مردم سالاری: ثبت شکایت "سید محمد خاتمی" از سردار نقدی.
- مرجع رسیدگی به تخلفات احمدی نژاد کیست. چرا قوه قضائیه زودتر پاسخی نمی دهد. چرا رسیدگی به پرونده او انقدر طولانی شده.
- حادثه پلاسکو و بحران بی اعتمادی، مردم خبرهایی که روی خروجی صدا و سیما قرار می گیرد را باور نمی کنند.

۱۵ - دنیای اقتصاد

- روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان برترین روزنامه و دکتر موسی غنی نژاد به عنوان برجسته ترین اقتصاد دان و اسد اله عسکر اولادی "نشان امین الضرب" دریافت کردند.

۱۶ - صدای اصلاحات

- در دیدار با خانواده هاشمی مطرح شد؛ تکرار ادعای مؤتلفه در مورد نقش ایت اله هاشمی در ترور حسنعلی منصور.

۱۷ - همدلی

- حمله بی سابقه مشاور فرمانده سپاه به علی مطهری.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: