ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با صدراعظم آلمان

امید آلمان به توافق با ترامپ

بر سر تجارت آزاد و هزینه ناتو

 
 
 
 

 

بدنبال انتشار مقاله وزیر خارجه آلمان در روزنامه پر تیراژ "بیلد" یک روز پس از ورود ترامپ به کاخ سفید، که در آن آغاز دوران ریاست جمهوری او را پایان قرن 20 اعلام کرد، صدراعظم این کشور "مرکل" نیز در یک مصاحبه تلویزیونی که همزمان با مقاله وزیر خارجه آلمان انجام شد به دو نکته مهم در ارتباط با ناتو و تجارت خارجی به سئوالات خبرنگار پاسخ داد. او گفت:

من امیدوارم در دیدار با ترامپ بر سر مناسبات تجاری و هزینه های نظامی میان آلمان و آمریکا، با «دونالد ترامپ» به توافق برسم. حفظ روابط میان اروپا و آمریکا آنقدر اهمیت دارد که ما روی آن کار کنیم. پرزیدنت ترامپ عقاید خود را صریح و روشن در سخنرانی مراسم سوگند ریاست جمهوری بیان کرد و من می خواهم به دو مطلب اشاره کنم:

اول اینکه من به جد معتقدم که بهترین حالت برای ما این است که همگی بر اساس قوانین، ارزش های مشترک و عملکرد مشترک در نظام اقتصاد بین الملل کار کنیم و سهم خود را در پیمان های نظامی بپردازیم.

دوم اینکه از اهمیت پیمان "پاسیفیک" (تجارت آزاد در چارچوب نئولیبرالیسم) طی سالهای آینده کاسته نشود. من روی این مساله کار می کنم. حتی زمانی که اختلاف عقاید پیش می آید هم می توان با احترام متقابل به مصالحه رسید و راه حل پیدا کرد.

ترامپ به دلیل باز کردن مرزهای اروپا به روی پناهجویان سوری و عراقی در سال گذشته میلادی، از منتقدین سرسخت مرکل به حساب می آید.

(ترامپ در آغاز ورود به کاخ سفید روی طرح خروج امریکا از پیمان "ترانس - پاسیفیک" بعنوان نخستین اقدام دولت خود یاد کرد. اقدامی که اگر گسترش یابد واردات مشمول مالیات می شود و این بزرگترین ضربه اقتصادی به آلمان است که نزدیک به سه برابر صادرات امریکا به آلمان، صادرات به آمریکا دارد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: