ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش دریافتی

اعتراض مردم اجازه نداد

کلینیک های درمانی دزفول بسته شود

 
 
 
 

آقایان پیک نت، خواهش می کنم این نامه را منتشر کنید درد ما را جاهای دیگر منتشر نمی کنند:

روز ششم بهمن ساعت یک بعد از ظهر پرسنل ومریض ها را از سالن کلینیکهای درمانی تامین اجتماعی دزفول بیرون کردند. حتی با وضع زننده ای از پزشکان خواستند که مریض ها را ویزیت نکنند. شخصا حضور داشتم. بدستوردادستان شهرستان دزفول ودرخواست دکتر یوسف علی پریدار  رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، معاونت درمان، کلینیک های درمانی سازمان تامین اجتماعی دزفول واقع در خیابان طالقانی دزفول وشبکه درمانی شهرک مدرس واقع در پانصد دستگاه خیابان دارالمومنین  را بستند و پلمپ کردند. علت را مشکل فنی اعلام داشتند. این درحالی است که روزانه بیش از هزار تا هزار و پانصد نفر از قشرهای گوناگون برای درمان و پیشگیری به این مراکز مراجعه می کنند. قشرهائی که ماهانه از صد هزار تا چهار صد هزار تومان و یا بیشتر، هزینه بیمه ودرمان خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند. پرداختی که، دیر کرد آن، جریمه، یا فسخ قرار داد را موجب می شود. این که هدف بالا بردن سطح خدمات به بیماران و یا رفع مشکل فنی و تخصصی در کلینیک ها بوده، یا اینکه چون مدیریت سازمان تامین اجتماعی نتوانسته مشکلامت فنی و تخصصی این کلینیکها را برطرف کند، باید بیماران ومستمری بگیران تاوان این بی برنامگی را بدهند؟

نمایندگان دادستانی ومعاونت درمان ورئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کردند که بخش های مختلف رادیو لوژی، داروخانه، آزمایشگاه و... مدیریت فنی ندارد. جالب اینجاست که میلیاردها دلار سرمایه  نقدی مردم در اختیار مدیریت سازمان قرار دارد. هزاران پزشک متخصص بیکار در ایران وجود دارد ولی حاضر نیستند به مشکلات درمانی و خدماتی مردم توجه و در نهایت رسیدگی کنند. مدیران میلیاردها دلار سرمایه مردم را که حق الناس است حیف و میل کرده و می کنند. نمونه اش قاضی مرتضوی، زمانی که مدیریت سازمان تامین اجتماعی را بدون تخصص و لیاقت بعهده داشت میلیاردها تومان پول نقد و سرمایه های منقول و غیر منقول ما را بذل و بخشش کرد، ولی حسابی پس نداد. می گویند کسانی که به اندازه ذره ای از حق الناس را حیف و میل کنند، عذاب الیم می بینند و حتی خداوند هم نمی تواند گناه انها را که همان حیف و میل اموال مردم که حق الناس نامیده می شود، را ببخشد، چه رسد به بنده اش، که در هر مقام و منزلتی می خواهد باشد.

مردم ساعت 14.30 به فرمانداری مراجعه کردند.  فردی که مسئول دریافت شکایات بود خودش هم ناراحت بود و می گفت من هم نمیدانم شما مردم صدمه دیده به کجا باید مراجعه کنید.

تا ساعت 17 مشاهده شده که بیماران دفترچه ها در دست می روند و با دربسته کلینیک ها روبرو می شوند و با ناراحتی برمی گردند. مادری که سه فرزندش سرما خورده بودند می گفت پول ویزیت و دکتر را از کجا بیاورم؟ ماهی هشتصد تومان بیشتر پول بازنشستگی نمی گیرم. مقامات که به این کلینیک ها مراجعه نمی کنند، این کلینیک ها برای ما فقیر بیچاره هاست و آنها از تعطیلی این مراکز ناراحت نمی شوند.

بالاخره  بعد از پنج ساعت و نیم کشاکش و فکر میکنم در تماس با تهران دستور پلمپ و بسته شدن درمانگاههای تامین اجتماعی لغو و دو باره با شرایطی مبنی بر رفع  نقایص فنی، در مدت یکماه ویزیت بیماران شروع شد.

اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیت خیر یا شر داشته، جای بحث  نیست. چون این حادثه نشان از نا هماهنگی مسئولین شهر را رساند.

باید یاد آور شوم که این درمانگاهها و پرسنل زحمتکش انها در خدمتگزاری واستخدام بیمه شدگان ومستمری بگیران زحمت می کشند. مردم تشکر می کردند که تصمیم گیرندگان خیلی سریع به اشتباه خود پی بردند. برای اینکه شایعات تمام شود علت را بنویسیم. اینکه مورد مالی داشته یا فقط فنی و تخصصی بوده است ؟ حدود یک سال است که مدیریت محترم سازمان تامین اجتماعی کل کشور پول بی زبان را از مردم می گیرد، تازه اگر دیر کرد هم داشته باشیم بمدد کامپیوتر، ما را جریمه می کند. اگر بگوییم پول نداشتیم، می گویند دست سیستم است و کاری از ما ساخته نیست. چرا سهم سازمان که همان  هزینه درمان بیماران در بیمارستانها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها وغیره است را پرداخت نمی کنند؟ این راست است که چند روز پول را در بانک نگه میدارند تا سود آن را بگیرند؟ چون واحدهای آزمایشگاه و رادیو لوژی وغیره مدیرفنی ندارد، درمانگاه را باید بست؟

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: