ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پشت توقف ویزای امریکا

حوادث بزرگتر را ببینیم! 
 
 
 
 

آینده اروپا، ناتو، خاورمیانه، کنترل اتمی و هر رویداد دیگری بستگی مستقیم پیدا کرده است به مذاکرات و تفاهم ها و یا عدم تفاهم های امریکا و روسیه. هرکس به حاشیه برود و این مسئله را نبیند، وضع کنونی امریکا و اروپا و جهان را خوب ندیده است. امریکا در موضع ضعف تکنولوژی نظامی و اقتصادی است و بزرگترین بدهکار به چین و این نکته ایست که روسیه دقیقا از آن اطلاع دارد و زمان را مناسب مذاکره و گرفتن امتیاز از امریکا میداند. سخنان رئیس دفتر کاخ کرملین و وزیر خارجه روسیه که در همین شماره پیک نت می خوانید با زبانی دیپلماتیک همین را می رساند.

از سوی دیگر امریکا می خواهد پیچ و مهره های امنیتی و نظامی در داخل امریکا را سفت کند و ما اگر این خطر را نبینیم که این پیچ و مهره سفت کردن برای جهش های خطرناک آینده است، دچار تعلل فکری شده ایم. مسئله قطع صدور ویزا برای 7 کشور مسلمان و صدور مجدد آن تحت شرایط ومقررات جدید از سه ماه دیگر نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است. جنجال بزرگی که رسانه هائی نظیر بی بی سی و سی ان ان و سی بی اس و صدای امریکا در باره قطع ویزای امریکا بصورت یک ارکستر همآهنگ راه انداختند نباید ما را از توجه به عمق رویدادها غافل کند. این سمفونی پر سر و صدا را باید در چارچوب وحشت اروپا از تضعیف ناتو و خالی شدن پشت اتحادیه اروپا از جانب امریکا پس از تفاهم با روسیه در آینده دید. اعلام تمایل شتابزده فرانسه و آلمان در روزهای اخیر برای تجدید نظر در تحریم ها علیه روسیه و رقابتی که احزاب دست راستی در همین زمینه با احزاب در حاکمیت در اروپا دارند و تشدید نیز خواهد شد نیز در همین چارچوب می گنجد. آینده نشان خواهد داد که امریکا در اینده نزدیک بیشترین توجه نظامی و امنیتی و اقتصادی را به جای اتحادیه اروپا و ناتو متوجه کره جنوبی و ژاپن خواهد کرد، زیرا گرفتن گلوی چین استراتژی کنونی امریکاست. همچنان که دادن امتیازهای مختلف برای جدا کردن روسیه از ایران و روسیه از چین بخش دیگری از استراتژی کنونی امریکاست. این احتمال دور از انتظار نیست که در خلیج فارس بزرگترین ماجراجوئی های نظامی شکل بگیرد تا انتقال نفت به چین قطع شود و ضربه مهلک نظامی نیز بر ایران وارد آید. این نگرانی ها و احتمالات را همچنان می توان ادامه داد و مطرح کرد و درعین حال هشدار داد که مبادا با شتابزدگی اقدامی و تحریکی از جانب ایران زمینه ساز فاجعه شود.

فرمان ترامپ به پنتاگون برای آماده کردن ارتش امریکا در حد جنگ جهانی نیز همین خطرات را بازتاب می دهد. این آمادگی نه آمادگی ناوگانی و نفراتی، بلکه به تقلید از روسیه آمادگی تکنولوژی نظامی است که روسیه به آن دست یافته و امریکا از آن عقب مانده است. این همان آمادگی است که روسیه یک هفته قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید اعلام داشت در صورت هر نوع حمله ای به روسیه، حتی غیراتمی، روسیه پاسخ آن را با سلاح اتمی میدهد زیرا روسیه دیگر بدنبال هزینه نظامی به سبک دوران پیمان ورشو نیست!!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: