ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظر نایب رئیس مجلس در باره حصر

امام جسارت تصمیم داشت

و اجازه نداد به جای او تصمیم بگیرند

 
 
 
 

 

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در تحریریه سایت "انصاف نیوز" با کارکنان این تحریریه دیدار و گفتگو کرد و در پاسخ به یکی از اعضای تحریریه‌ این سايت درباره نقش مجلس در جمع کردن بساط حصر و آزادی موسوی و کروبی و خانم رهنورد گفت:

ما که در مجلس «حصر» تصویب نکردیم که حالا در مجلس تصویب کنیم که دربیایند. یا درمورد ممنوع التصویری آقای خاتمی که مجلس این کار را نکرده است. این موضوع یک مساله فردی نیست بلکه مساله‌ای است که به چالشی که در مملکت با آن مواجه هستیم برمی‌گردد. ما باید راهی که طی می‌کنیم را در چارچوب قانون برویم نه با دعوا و تنش. روش آگاه کردن در جامعه و مطالبه صرفاً دعوا کردن نیست. باید راهی را رفت که با کم خطرترین و کم هزینه‌ترین شکل ممکن به هدف برسیم.

الان خطری که بیشتر ما را تهدید می‌کند، دعوای داخلی، جناحی و قومیتی است. اگر قرار است کل سیستم به هم بریزد بهتر است آدم ساکت بنشیند که کل سیستم به هم نخورد. نظام و سیستم اولی‌تر و مهمتر از من است و مصلحت را باید دید و تا جایی پیش رفت که مجموعه‌ نظام به هم نخورد.

امام وقتی می‌گفت جام زهر را می‌نوشیم و قطعنامه را امضا کرد نمی‌ترسید و اجازه نداد کسی به جای او تصمیم بگیرد. در حالی که امام (ره) گفته بود تا آخرین نفر خواهیم جنگید اما نهایتاً قطعنامه را پذیرفت و این درک و سیاستی است که رهبران جامعه دارند و این تصمیمات در مقاطع بحرانی تصمیمات حیاتی است.

شاید اگر این دو بزرگوار کاری که آیت الله هاشمی انجام داد را انجام می‌دادند الان موفق‌تر بودند ولی راهی را رفتند که می‌گفتند باید مبارزه کنیم. یک عده هم به مشکلات دامن زدند، دعوا راه انداختند و سوءاستفاده کردند و نتیجه این شد به جای اینکه در موقعیت پرقدرتی برای خدمت به مردم و اهداف آن باشیم با این مشکلات بزرگ مواجهیم.

در مورد آقای خاتمی، کاری که اینها می‌کنند به نفع آقای خاتمی است، به ضرر او نیست. یعنی اینها با این کارهایشان آقای خاتمی را محبوب‌ تر کردند، آقای رفسنجانی را محبوب‌تر کردند؛ خراب‌تر نکردند. شاید اگر این کار نمی‌کردند، این محبوبیتی که الان آقای خاتمی و آقای رفسنجانی دارند را نداشتند. آقای رفسنجانی همان آدمی است که در انتخابات [سال ۸۴] واقعا مردم به او رای ندادند ولی اگر در این دور [سال ۹۲] می‌آمد، صد درصد با رای بالایی انتخاب می‌شد؛ خبرگان [سال ۹۴] هم که بالا آمد. خب کی او را محبوب کرد؟ رفتارهایی که اینها کردند.

در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم، این طوری نیست که دیگر بتوان خبر را از صحنه حذف کرد. با همین موبایلی که دست شماست، اسم هم می‌برند، عکس هم می‌گذارند، تازه مظلوم نمایی هم می‌کنند، بزرگش هم می‌کنند. اما اگر آن محدودیت نبود، این کار را می‌کردند؟ پس به ضرر آقای خاتمی نیست. آقای خاتمی پنج دقیقه در همین انتخابات حرف زد، روی تمام کارهایی که آنها کردند خط کشید. خب! پس با محبوبیت آقای خاتمی کاری نکردند. همین کاری که با آقای مطهری در مشهد کردند به ضرر آقای مطهری بود یا به نفعش بود؟ به ضرر آن گروهی بود که جلویشان را گرفتند یا به نفعشان؟ اصلا از این بهتر برای آنها نمی‌شد. یعنی اگر کسی دستی دستی می‌خواست مطرح شود، این طوری نمی‌شد که این اینها کردند. شما فکر می‌کنید آنها ضرر کردند یا منفعت کردند؟ راه غلط، به انتها نخواهد رسید. کسانی که اینگونه عمل می‌کنند، نه تنها به اهدافشان نخواهند رسید، بلکه به نظر من بدتر ضرر می‌بینند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 دی

 
 

اشتراک گذاری: