ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 4 دیماه

چهره جهانی کیهان

چهره داخلی موتلفه اسلامی

 
 
 
 

 

۱ - ایران

 - ایران با چاپ پرتره ای از داستان نویس برجسته ایرانی "احمد محمود" توسط هانی انصاری در صفحه اخر نوشت: به "یاد احمد محمود ۴ دی ۱۳۱۰ - ۱۲ مهر ۱۳۸۱.

 - هاشمی رفسنجانی گفت: در بخش هایی از نهاد ریاست جمهوری اتاق هایی وجود دارد که به دلیل زیاد بودن نیروهای جذب شده در دولت قبل، برخی از انها وقت خود را صرف حل کردن "جدول" میکنند. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی  برجام را ناموفق میدانند، گفت: این افراد بیخود می گویند.

 - محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تلویزیون: طرحی برای افزایش دوبرابری یارانه نقدی دارم. (در رویای شعارهای احمدی نژادی. ظاهرا یکبار دیگر ایشان هم می خواهد بخت بد خود را برای رئیس جمهور شدن بیازماید!)

 - خطیب نماز جمعه تهران: حرکت 9 دی، نه "خودجوش" بلکه "خداجوش" بود.

 - مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس در سخنان پیش از خطبه های جمعه گفت: تحریم های امروز و سختی هایی که مردم تحمل میکنند به خاطر جنایت و خیانت سران فتنه است. (ایشان یک دوره جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بود و پیش از آن نیز رهبری کفن پوشان حرفه ای قم را برعهده داشت!)

 - وزیر بهداشت: یک درصد پزشکان ما 60 میلیون می گیرند، اما این پزشک حداقل به اندازه 300 میلیون کار میکند. حال نمیدانم به چه زبانی بگویم که این دریافتی جزو حقوق نیست، بلکه کارانه است و اگر این پزشک کار نکند، یک ریال به او پرداخت نمیکنند. بنده با سی و چند سال کار، حقوقم 9 میلیون تومان است، اما طوری به مردم ایران القا و روی افکار عمومی کار کردند، که وقتی این موضوع را می گویم، مردم می خندند. مردم حق دارند، چون می بینند که شب یلدا قیمت غذایی 350 هزار تومان است، یا ارایشگری چند میلیون دستمزد دارد، اما با این افراد کاری ندارند و تنها روی افرادی با پایگاه های اجتماعی که سرمایه های کشور هستند زوم میکنند.

 - در قمار خانه های پنهان پایتخت چه میگذرد؟ میزبانی پر سود در خانه های "پوکر" تهران.

 - صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره رادیویی و تلویزیونی: روزگار تک صدایی گذشته است. صدا و سیما باید زبان همه مردم ایران باشد.

 - زیباکلام: مهران مدیری به اصولگرایان نان قرض میدهد یعنی اینکه هوای من را داشته باشید. فکر نمیکنم کسی ایشان را جدی بگیرد. باید به ایشان گفت: جسارت و شهامت دارید که یک هزارم انچه را که به ظریف گفتید بتوانید به یک اصولگرای دست پنجم بگویید ؟ یا اینکه شهامت سیاسی داری که به پاسبان سر کوچه ات دیر سلام کنی؟

 - هشدار معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت: پارازیت ها در ابتلا به سرطان موثر اند.

 

 

 ۲ - جمهوری اسلامی

-  رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه گفت: کشتن پلیس عامل ترور مسلحانه "گنادی اوویچ کارلوف" سفیر روسیه در آنکارا مشکوک است.

 

۳ - اطلاعات

 - رییس جمهوری روسیه: تخلیه 100 هزار نفر از حلب، بزرگترین عملیات انسانی در جهان بود که این امر بدون کمک نیروهای ایران میسر نمی شد.  (بخش دوم این جمله ناقص و تحریف شده است. آنچه که پوتین در مصاحبه پایان سال میلادی خود گفت این بود: بدون کمک ترکیه و ایران، ارتش سوریه و روسیه پیروزی در حلب ممکن نبود.)

 

 ۴ - کیهان

 

 - ایندیپندنت: جان بولتون به خاطر سبیلش به وزارت خارجه ترامپ نرسید.

 - قطعنامه ضد صهیونیستی مصر به رغم تلاش های ترامپ،  تصویب شد.

 - توهین به دختر ترامپ به قیمت اخراج از هواپیما.

(این چهره جهانی روزنامه ایست که حسین شریعتمداری اداره می کند. مشتی پرت و پلای روزنامه های امریکائی خوراکش است)

 

 ۵ - شرق

 

 - معاون حقوقی رییس جمهور: برخی از انتشار منشور حقوق شهروندی بد حال شدند.

 - ایت اله یزدی: منشور حقوق شهروندی خلاف قانون است.

 - بشار اسد: ازادی حلب، موفقیت سوریه، ایران و روسیه است.

 

۶ - ارمان

 

 - صادق زیبا کلام: کشتی اصولگرایان به گل نشسته است.

 

 ۷ - اعتماد

 

 - وزیر بهداشت اخرین بار است که میگویم: تمام امورات دست مجموعه ای افتاده که در هوا، هواپیما و در دریا، کشتی دارد. بانک، پتروشیمی، دخانیات و دارو هم در اختیار انهاست. باید پرسید چه کسی اینها را داده؟ در چه دوره ای داده؟ در زمان وزارت چه کسی و با چه بهانه ای بوده؟ زمان انقلاب کجا بودید؟ چون مفت بدست آورده اید، مفت نیز آبروی انقلاب را هدر می دهید. (واضح تر از این که همه چیز دست سپاه است؟)

 - علم الهدی خطاب به دولت: پول نفتی که فروختی چه شد؟

 

۸ - دنیای اقتصاد

 

 - معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: بعد از تصویب کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات به  10 بانک برای رعایت نرخ اعلامی، تذکر کتبی داده ایم.

 

 ۹ - افتاب

 

 - بادامچیان: نامزد مؤتلفه برای انتخابات یا منم یا میرسلیم.

 

۱۰ - همشهری

 

 - اگر همسرتان دائم توقع دارد شما پول های گزاف خرج کنید و مدام برای او خرید کنید، کم کم به تغییر ذائقه او و معتدل کردنش کمک کنید. جمله های مجبت امیز قلبیتان را روی کاغذ نوشته و همزمان به همسرتان تقدیم کنید.

 

۱۱ - جام جم

 

 - سرخوردگی ملکه انگلیس از رفتار "ترزا می" نخست وزیر این کشور.

 

 ۱۲ - وطن امروز

 

 - برپایی بلندترین میز غذا در برج میلاد. بیش از 1200 مدل غذا در فضایی به وسعت 2100 متر مربع توسط شهرداری تهران برای بازنشستگان و خانواده هایشان.

 - انتقاد از محروم بودن منطقه 17 تهران. مجتبی شاکری عضو شورا گفت: این منطقه 4000 شهید دارد. وی با انتقاد از مشکلات متعدد در سطح منطقه 17 افزود، باید برای تاسیس اعتبار به مناطق جنوبی تهران، اهتمام بیشتری داشته باشیم.

 

۱۳ - رسالت

 

 - اخیرا یک شوی زنده لباس های زنانه ایرانی در هتل شرایتون بصره عراق برپا شده بود که در این مراسم تعدادی از خانم های خوزستانی در هتل و در بین مردان عراقی اقدام به نمایش دادن لباس میکنند. گفته می شود این اقدام توسط "اتاق بازرگانی" ایران صورت گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 دی

 
 

اشتراک گذاری: