ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حداقل یکصد قمارخانه در تهران فعال است

برد و باخت نجومی

در قمارخانه های تهران

 
 
 
 

 

یک آپارتمان تقریباً قدیمی در شمال شهر تهران. بازیکنان اینجا جمع شده اند. به طور معمول هفته‌ای سه تا چهار شب برای قمار اینجا جمع می شوند. ماهی 4 میلیون تومان اجاره آپارتمان است و صاحب خانه شبی 20 میلیون از کنار میز قمار در می آورد. خانه‌های بازی پوکر در تهران رو به افزایش است. می گویند تعداد آنها به یکصد خانه می رسد! فقط سیگار نمی کشند، بلکه بوی گراس هم در فضا پخش است.

پوکر یکی از محبوب‌ترین  قمارهاست. در این قمار بلوف زیاد زده میشود. منظور همان دروغ و خالی بندی است. اگر درست بلوف بزنی، یکهو می‌بینی بدون اینکه برگه‌های خوبی دستت باشد بازی را برده‌ای. برای همین بعضی عینک به چشم می‌گذارند یا کاری می‌کنند که موقع بازی و بلوف زدن چشم‌هایشان پیدا نباشد. شاید از دلائل علاقه عجیب به پوکر در جمهوری اسلامی همین بلوف زدن و خالی بندی باشد که مردم در آن ماهر شده اند.

هر کس وارد می‌شود همان ابتدا پول را به حساب صاحبخانه واریز می‌کند و او از آن پول خرید می‌کند. شام و نوشیدنی و دود کردنی. آخر بازی هم ژتون‌ها را می‌شمارند و صاحبخانه پول برندگان را به حساب آنها می‌ریزد و درصد خودش را برمی‌دارد. بازی با یک میلیون تومان شروع می‌شود و سقفی ندارد. در برخی قمارخانه های تهران پولی که برد و باخت می شود نجومی است.

آن قمارخانه ها در پنت هاوس برج ها برپا می شود و هر نوع مشروب گران قیمت الکلی که تصورش را بکنید در دسترس است. گاهی بازی از ساعت 12 شب شروع شود و تا 12ظهر فردا طول می کشد.

ساعت یک نیمه شب است اما در خانه پوکر انگار تازه ساعت 7 غروب است. هر چه چشم می‌چرخانی ساعتی روی دیوار نمی‌بینم. انگار به تقلید از کازینوهای لاس وگاس اینجا هم از ساعت دیواری خبری نیست تا بازیکنان مرور زمان را احساس نکنند. موبایل ها روی میزهای کوچک گوشه‌های اتاق به خواب می روند.

(این بخشی از گزارشی است که روزنامه ایران منتشر کرده است)

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 دی

 
 

اشتراک گذاری: