ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بی نتیجه بودن شتاب در اخراج پناهجویان

آینده صدراعظم آلمان را

پناهجو پذیری وی تاریک کرده

 
 
 
 

 

مطبوعات آلمان، از جمله روزنامه زوددویچه زایتونگ به استناد آمارهای دولتی مدعی شدند که از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون نزدیک به 25 متقاضی پناهندگی که خود را به آلمان رسانده و تقاضای آنها رد شده بود به کشورهایشان بازگردانده شده اند. از جمله به کشورهای  آلبانی، صربستان، عراق، کوزو، افغانستان و ایران .

حزب اتحاد سوسیال مسیحی که در ایالت بایرن در جنوب آلمان حاکم است و به همراه اتحاد دموکرات مسیحی مرکل (CDU) و حزب سوسیال دموکرات (SPD) بخشی از ائتلاف دولت حاکم در آلمان است، بدنبال افزایش حوادث تروریستی دراین کشور با انتشار پیش نویس قطعنامه برای کنفرانس ماه ژانویه خواستار افزایش اخراج افرادی شده اند که تهدید امنیتی قلمداد می شوند.

صدراعظم آلمان، در سال 2017 دوره نخست وزیری اش به پایان می رسد اما اعلام کرده که برای یک دوره دیگر نامزد این سمت خواهد شد. با آنکه هنوز چهره ای رقیب برای او وجود ندارد و یگانه رقیب وی، یعنی وزیر خارجه کنونی از حزب سوسیال دمکرات "اشتاین مایر" را می خواهند رئیس جمهور کنند تا وارد رقابت با مرکل نشود، بعید به نظر می رسد این مهره چینی ها به نتیجه برسد. تغییر سیاست در امریکا و نقشی که صدراعظم آلمان در دفاع از سیاست دولت اوباما داشته و آن را ادامه میدهد عملا آینده سیاسی را برای وی تاریک ساخته است. سیاست پناهنده پذیری دولت مرکل که ادامه سیاست دخالت های نظامی این کشور در افغانستان و سوریه و عراق و اوکرائین است، باعث سقوط اعتبار وی برای بیرون آمدن از صندوق های رای شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 دی

 
 

اشتراک گذاری: