ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

پاسخ انسانی روسیه

به دیپلماسی آشپزخانه ای اوباما

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی

 
 

پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه با  رفتاری  بشدت متکی بر موازین انسانی  دستور داد در مناسبات میان مسکو و واشنگتن نه تنها واکنش سریع نشان داده نشود بلکه شیوه تدبیر و  تامل  در پیش گرفته شود. پوتین گفت که او علی الاصول این حق را برای خود محفوظ می دارد که  تصمیم همتای امریکائی خود باراک اوباما را مبنی بر دستور اخراج 35 دیپلمات روسی از امریکا "  تلافی کند" او بر سخنان خود چنین افزود "اما ما خود را به سطح دیپلماسی بی مسئولیت آشپزخانه ای (اشاره به اخراج آشپز سفارت روسیه در امریکا در جمع دیپلمات های اخراجی) تنزل نخواهیم داد. گامهای بعدی ما برای تجدید مناسبات سیاسی روسیه- امریکا متناسب با سیاست پرزیدنت دونالد ترامپ خواهد بود". ترامپ روز 20 ژانویه کار خود را آغاز خواهد کرد. بنظر می رسد که پوتین می خواهد مانع حساس تر شدن وضع گردد.  

رئیس جمهور روسیه جای شبهه و تردید باقی نگذاشت و کار اوباما را "گام غیر دوستانه تازه" و"تحریک" برای "سست کردن" مناسبات دو کشور خواند و آن را محکوم کرد.

ولی به گفته پوتین دیپلمات های امریکائی و خانواده های آنان نباید تاوان این عمل را بپردازند. هدف ایجاد مسئله برای آنها نیست. هیچ دیپلماتی نباید اخراج گردد. "ما نمی خواهیم قدغن کنیم که آنها و خانواده هایشان در روزهای تعطیلات سال نو اجازه استفاده از مراکز گذراندن اوقات فراغت خود را چون گذشته نداشته باشند"      

افزون بر این ما ازخانواده های دیپلمات های امریکائی که ماموریت دیپلماتیک در مسکو دارند و از کودکانشان  دعوت می کنیم که  مراسم عید میلاد مسیح در روزهای  6 و 7 ژانویه در کرملین حضور یابند. پوتین با اظهارات خود خط فاصل مشخصی بین خود و رفتار و گفتار دور از انسانیت اوباما کشید که روز جمعه به دیپلمات های روسی و خانواده های آنان اعلام کرد طی 72 ساعت امریکا را ترک کنند و تا لحظه خروج اجازه حضور در مراکز ویژه گذراندن اوقات فراغت در خاک امریکا را  نخواهند داشت.  

اوباما با فرمانی که صادر کرده و با اتهامات ثابت نشده عملیات "هکر" های روسی به حساس ترین نقطه ضعف جانشین خود  ترامپ حمله کرد. ترامپ بارها اعلام کرده که قصد دارد با روسیه مناسبات دوستانه برقرار سازد. اما او برای اجرای  این هدف از حمایت حزب جمهوریخواه برخوردار نیست.  

چند تن از جمهوریخواهان با نفوذ اقدامات تضییقی اوباما علیه روسیه را مورد تایید کامل قرارداده  و حتی گفته اند که این اقدامات باید مدت ها پیش صورت می گرفت. احتمالا کنگره امریکا در ماه ژانویه به تحقیق در باره اتهام دخالت روسیه در انتخابات امریکا خواهد پرداخت و نتیجه آن از هم اکنون روشن است که به محکومیت روسیه و تحریم های بیشتر علیه آن کشور منتهی خواهد شد. اگر ترامپ با آن مخالفت کند ، که احتمالا این کار را خواهد کردموقعیت او از همان آغاز تضعیف خواهد شد و اگر تسلیم شود و آن را بپذیرد نیز نتیجه همین خواهد بود.

 

http://www.jungewelt.de/2016/12-31/003.php

 

 

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 دی

 
 

اشتراک گذاری: