ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

ترور جمعی در استانبول

باد "ترور"ی که ترکیه کاشت

حالا باید "توفان" آن را درو کند

 
 

شب گذشته، در یکی از کلوب های معروف استانبول که در آن نزدیک به 700 نفر جشن پایان سال 2016 میلادی را گرفته بودند، یک فرد مسلح در لباس بابا نوئل وارد شد و مسلسل روی آنها باز کرد. شمار قربانیان این اقدام تروریستی 40 تن و مجروحان آن نزدیک به 70 نفر اعلام شده است. این که یک فرد مسلح بتواند با مسلسل بالای 100 نفر را به رگبار ببندد غیر قابل تصور است و به همین دلیل حدس زده می شود که بیش از یک نفر دست به ترور زده است. مقامات امنیتی ترکیه گفته اند که تروریست لباس بابانوئل را در همان کلوب در آورده و با لباس دیگری خارج شده و گریخته است. همین مقامات گفتند که عامل ترور از اعضای داعش بوده و به زبان انگلیسی حرف می زده است.

اینها اطلاعاتی است که شبکه تلویزیونی "روسیه 24" اعلام کرد و البته همراه با فیلم های این ترور و سپس تلفن های همدردی سران کشورها به اردوغان رئیس جمهور ترکیه.

شب گذشته، بلافاصله پس از این حادثه تروریستی، در شرح عکس ترور در استانبول و بغداد، در پیک نت نوشتیم:

« در آخرین روز سال 2016 دو انفجار و ترور در بغداد و استانبول روی داد. انفجار بغداد حداقل 20 قربانی گرفت اما اخبار مربوط به قربانیان ترور استانبول هنوز اعلام نشده است. ترور و انفجار در ترکیه پدیده ایست که به میوه تلخ سیاست های تروریستی خود دولت این کشور می ماند. دولت این کشور با دخالت مستقیم در برپائی جنگ ویرانگر در سوریه و حمایت بی دریغ از داعش بادی را کاشت که اکنون خود باید توفان آنرا درو کند.»

و باز در مطلب دیگری در باره خاتمه جنگ در حلب و پیشنهاد کنفرانس قزاقستان از جانب روسیه نیز نوشتیم:

«فصل دیگری آغاز شده است. شهر حلب آزاد شده، تلفات ارتش ترکیه در "سپر فرات" انکار ناپذیر است، همسوئی سیاست های کاخ سفید با محور اروپا در انتظار دگرگونی است و تکلیف و وظائف ناتو در آینده نیز نا معلوم. در چنین شرایطی، طبیعی است که ترکیه روی ایران و روسیه بیش از امریکا و اروپا حساب کند تا گلیم خود را از آب "فرات" بیرون بکشد، قبل از آن که طغیان فرات دولت آن کشور را با خود ببرد. شاید بخشی از انگیزه دولت ترکیه برای عقب نشینی از ادامه برخی محاکمات شتابزده روزنامه نگاران و اعلام محکومیت آنها نیز ناشی از همین واقعیات باشد. واقعیاتی که خاتمه جنگ در سوریه مهم ترین آنست، زیرا فصل تازه ای آغاز می شود. از جمله بازسازی سوریه که خیز برداشتن شرکت های خانه سازی ترکیه با تجربه ای که در دولت اردوغان و اقتصادی ساختمانی او کسب کرده اند طبیعی و حتی قطعی به نظر می رسد.»

به تلگرام پيك نت بپيونديد:

https://telegram.me/pyknet


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 دی

 
 

اشتراک گذاری: