ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ایستادگی بشار اسد

از او یک قهرمان ملی ساخته

 
 
 
 

 

بشار پزشک متخصص چشم و متولد دمشق است. او تحصیلاتش را در لندن تمام کرد و بدلیل استعداد زیاد، مرحله تخصصی اش را بجای پنج سال، دوساله تمام كرد. در لندن با "اسماء" ازدواج کرد که متخصص کامپیوتر و کارشناس سرمایه گذاری دارو و بیوتکنولوژی است. پدر اسماء اسد نیز متخصص قلب اهل سوریه مقیم لندن است.

 پس از پدرش "حافظ اسد" برادر بزرگش باسل اسد جانشین پدر شد. آن زمان بشار مشغول درس و تحصیل در لندن بود. باسل اسد خیلی زود در یک حادثه رانندگی کشته شد.

اسماء، یكسال بعد از ازدواج با لباس معمولی و بی آن که کسی بداند  او همسر بشار است به بیش از سیصد روستا و مدرسه و بیمارستان در سوریه رفت و از نزدیك با دردهای مردم آشنا شد. ازدواج آنها بسیار ساده برگزار شد و  هیچ تصویری از ازدواج آنها در مطبوعات و رسانه ها چاپ نشده است. بشار اسد فضای بسته سیاسی دوران پدرش را باز کرد و مدرنیزاسیون سوریه در زمان او آغاز شد. همسرش اسماء اسد چندین مركز فرهنگی، آموزشی و ورزشی را اداره می كرد و به گفته سازمان ملل، تغییرات زیادی در وضعیت مردم ایجاد كرد. آنجیلا جولی و برد پیت از طرف سازمان ملل به سوریه سفر و با اسماء اسد ملاقات كردند و از سادگی و از اینكه بدون محافظ رفت و آمد می كند متعجب شدند. روزنامه های پاری ماچ و فاكس نیوز از زندگی و پیشرفت مردم سوریه و فعالیت های فرهنگی اسماء اسد بسیار نوشتند .

بشار اسد از همان ابتدا، مانند پدرش در جبهه مخالف اسراییل قرار داشت. رفعت اسد (عموی بشار اسد)، پس از ترور رفیق حریری در لبنان و تلاش برای كودتا در سوریه از  کشور گریخت و در فرانسه پناهنده شد و به كمك "سرهنگ جلود" وزیر سابق دفاع كه داعیه جانشینی حافظ اسد را داشت و در فرانسه زندگی می كرد، "ارتش آزاد سوریه" را در تركیه پایه ریزی كرد.

در جنگ عراق و ایران، سوریه تنها كشور عربی بود كه به ایران اسلحه و تجهیزات و مهمات داد، در حالیكه غرب و تمامی كشورهای عربی و مخالفین جمهوری اسلامی مستقر در عراق به صدام یاری می رساندند. نزدیكی بشار اسد به جمهوری اسلامی و بخصوص زمانی که قرار شد لوله های گاز ایران از طریق عراق به سوریه منتقل بشود تا از انجا به كشورهای اروپایی برسد، اتحادیه عرب را سخت نگران كرد، بخصوص كه وجهه اتحادیه عرب هم در مقابله با اسراییل و سازش با آنها در دنیای عرب خراب شده بود.

از این زمان، مخالفت اتحادیه عرب با بشار اسد علنی شد. با شروع تظاهرات مسالمت آمیز مردم در سوریه، اتحادیه عرب شروع به تحریك و سرمایه گذاری برای گسترش اغتشاش کرد و از گروه های سنی مخالف بشار به این بهانه كه بشار اسد از شیعیان علوی سوریه است حمایت کرد، بخصوص كه بشار اسد با لوله كشی گاز قطر و رساندن آن به اروپا از طریق سوریه مخالفت كرده بود. علیرغم تمام تلاش اتحادیه عرب و غرب به رهبری آمریكا برای سرنگونی بشار اسد و تجزیه سوریه، روسیه پشت سوریه و اسد ایستاد.

به این ترتیب، یك متخصص چشم تحصیل كرده انگلستان را هیاهوها و تبلیغات رسانه ای غرب و منطقه مبدل به دیكتاتور بزرگی کردند كه می رفت سرنوشت قذافی را پیدا كند. انگلستان در خلال جنگ حاضر شد به همسر بشار اسد همه امكانات را بدهد تا به لندن باز گردد اما او به كشور و همسرش خیانت نكرد. آن گروه از ایرانیانی که چشم و گوش بسته خود را به رسانه های غربی می سپارند و تبلیغات آنها را تکرار می کنند، به یکباره فراموش کردند که تنها دولت سکولار منطقه زیر ضربه گرفته شده است. این همان چاله ای بود که در مصر در آن افتادند و از حکومت "مرسی" اخوان المسلمین حمایت کردند و با رویاهای دمکراتیک قیام افسران مصری علیه حکومت مرسی را بعنوان کودتا محکوم کردند.

 همین ایرانی ها فراموش می کنند که اگر بشار ایستادگی نمی کرد اکنون ابوبکر البغدادی حاکم سوریه بود و یا یکنفر را از طرف خود بر سوریه حاکم کرده و خود راهی افغانستان می شد و یا به سمت ایران حرکت می کرد تا حکومتی سلفی را حداقل در بخش هائی از ایران حاکم کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 دی

 
 

اشتراک گذاری: