ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 25 دیماه

کیهان و رسالت:

بعد از هاشمی نوبت روحانی است

 
 
 
 
 

 ۱ - ایران
- مرگ آرام شاعر و مورخ سمنانی در سکوت خبری رسانه ها. محمد احمد پناهی (پناهی سمنانی) مورخ، نویسنده، شاعر و پژوهشگر سمنانی، پنجشنبه در سکوت خبری رسانه ها. در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت. از وی اثار متعددی در سه بخش تاریخ، سمنان پژوهی و ادبیات فولکلور و شعر پارسی به جای مانده است. کتاب های "ستار خان سردار ملی"، "فتحعلی شاه قاجار"، "اقا محمد خان قاجار"، "لطفعلی خان زند"، "شاه اسماعیل صفوی" و ... از مهمترین تالیفات وی در حوزه تاریخ ایران است.
۲ - اطلاعات
- رییس پلیس ناجا: هر ساعت 1.9 نفر در حوادث رانندگی کشور کشته می شوند.
- اسراییل از همکاری اطلاعاتی ایران و روسیه در هراس است.
- مرکل: اتحادیه اروپا نباید بر حمایت همیشگی امریکا تکیه کند.
۳ - وقایع اتفاقیه
- مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی: اقایی که قهرمان پاره کردن قطعنامه بود چرا بر ما مسلط شد؟ در مراسم تشییع هاشمی، احساس کردم مردم در حال انفجار هستند.
- پاسخ حسام الدین اشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهوری به منتقدان خرید ایرباس؛ خریدار حرفه ای بودن یعنی اینکه وقتی پول "دکل" را دوبرابر می دهید، مراقب باشید آن را هم تحویل بگیرید.
- عسکر اولادی: از عملکرد اقتصادی دولت راضی نیستیم.
- حمایت "نیکول کیدمن" از ترامپ.
- رییس سازمان اموزش و پرورش کودکان استثنایی: 130 هزار دانش اموز استثنایی در کشور وجود دارد.
- حسن فرازمند، روزنامه نگار در ستون "وقایع نگار" در صفحه اخر روزنامه نوشت: در سال 1355 سناتور شمس الملوک مصاحب گفت: متاسفانه از رادیو و تلویزیون ترانه های مبتذل پخش می شود. خبرنگاران در محوطه مجلس شورای ملی از برخی نمایندگان مجلس خواستند که نمونه هایی از ترانه های مبتذل را نام ببرند که برخی از انان به ترانه هایی چون "یکی یه پول خروس" بدیع زاده، "یه حمومی من بسازم" "بنفشه گل" و "به رهی دیدم برگ خزون" اشاره کردند.
- وقایه اتفاقیه همچنین در صفحه اخر خود با چاپ عکسی از سیاوش کسرایی قسمتی از شعر درخت وی را به چاپ رساند.
در دشت دیده غرق تماشایی ای درخت!
...
با مایی ای یگانه و تنهایی ای درخت!

۴ - شهروند
- عبد الرضا داوری: احتمالا احمدی نژاد بر مسند ریاست مجمع تشخیص مصلحت خواهد نشست. (بقول مرضیه: خواب خوشی وقت نماز، دیدی و یادت برود! - البته نقل به مضمون ترانه مرضیه)
- در واکنش به توییت یک روحانی. یک روحانی منتقد دولت به نام امیرحسین جعفری پس از پخش مراسم تحویل نخستین ایرباس از تلویزیون نوشت؛ "دختر 3 ساله ام می پرسد ما هم سوارش می شویم؟ از پاسخ میمانم."
این توییت بلافاصله پاسخ های مکرر کاربران را به دنبال داشت. یک کاربر نوشت:
دختر 3 ساله ام پرسید، بابا چرا فلانی نامش در لیست املاک نجومی بود اما توی تلویزیون از حق الناس حرف می زند؟ از پاسخ میمانم.
یکی دیگر نوشت: دختر 3 ساله ام می پرسد... انتشار توییت هایی با مضمون سوال دختر 3 ساله چنان زیاد بود که یکی از کاربران نوشت: "حالا همتون یکباره دختر دار شدید؟ اونم 3 ساله! ...
پس از واکنش های گسترده توییتری این روحانی جوان ضمن پاک کردن توییت خود در توییت دیگری با اشاره به دیالوگ فیلم مارمولک نوشت: "فی الواقع خدا اند لطافت، اند بخشش، اند بیخیال شدن، اند چشم پوشی و اند رفاقت است. ما را چه به توییتر؟"
۵ - اعتماد
- دفتر ایت اله هاشمی رفسنجانی: سخنان بادامچیان درباره ترور حسنعلی منصور با اسلحه ایت اله هاشمی رفسنجانی کذب است.
۶ - افتاب
- نعمت احمدی، حقوقدان: اگر ایت اله هاشمی ثروت خاصی داشت احمدی نژاد قطعا در ان 8 سال اعلام می کرد. رییس دولت سابق وقتی امد، یک خانه معمولی داشت، بعد از 8 سال در انجا یک ساختمان چند طبقه ساخت، مگر کل حقوق ایشان در 8 سال چقدر بود که این خانه بزرگ را بسازد؟
۷ - ارمان
- ناطق نوری گزینه احتمالی جایگزین ایت اله هاشمی.
۸ - دنیای اقتصاد
- گارانتی برجام در اسمان ایران.
- چرخش نرم تیم ترامپ نسبت به برجام.
۹ - شرق
- نامه به فیفا برای برخورد با ایران. اجرای حکم اعدام در زمین فوتبال دوباره دردسر ساز شد.
۱۰ - همشهری
- مرکز اسناد انقلاب اسلامی با انتشار فیلمی ادعای اخیر بادامچیان از اعضای موتلفه که گفته بود "سلاح ترور حسنعلی منصور توسط ایت اله هاشمی تهیه شده" تکذیب کرد.
۱۱ - رسالت
- اغاز عملیات "کمیته ایکس" برای انتخابات 96.

۱۲ - کیهان
- المانیتور: روحانی احتمالا اولین ربیس جمهور یک دوره ای ایران است.
۱۳ - جام جم
- جواد منصوری: ارتشبد قرباغی در خاطراتش می گوید؛ "اقای احمد میرفندرسکی وزیر امور خارجه گزارش جریان کنفرانس گوادلوپ را به شورا ارائه و ان را قرائت کرد. منظور این بود که به اعضای شورای امنیت ملی نشان بدهند تصمیم خروج اعلیحضرت از ایران در گوادلوپ با توافق 4 دولت امریکا، انگلیس، فرانسه و المان اتخاذ شده است.". جواد منصوری در ادامه نوشت در نهایت شاه تصمیم می گیرد در 26 دی از ایران خارج شود.
۱۴ - وطن امروز
- روزنامه وطن امروز نوشت: بزرگنمایی گوادلوپ و گره زدن سرنوشت شاه به آن نشست، در واقع کوچک نمایی مبارزات مردمی برای به کرسی نشاندن خواست های انهاست.
۱۵ - مجله بخارا شماره ۱۱۵ اذر- دی ۹۵
- نصر اله پور جوادی در خصوص اعطای جایزه نوبل ادبیات به "باب دیلن" نوشت: چند سال پیش وقتی پسرم از من پرسید: بابا، خواننده امریکایی مورد علاقه تو کیست؟ و من نام باب دیلن را اوردم باورم نمیشد این شاعر امریکایی مونس تنهایی من برنده جایزه نوبل ادبیات شود. از میان خوانندگان ایرانی، حمیرا و از میان خوانندگان امریکایی باب دیلن بودند که اهنگ هایشان غذای روح من در غربت بود.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 دی

 
 

اشتراک گذاری: