ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه "بیلد" و "تایمز" با ترامپ

جنگ زدگان پناهجو

کمر اتحادیه اروپا را شکستند!

ترجمه "الهام منطقی" برای پیک نت

 
 
 
 

پرتیراژترین روزنامه آلمان بنام "بیلد" و مجله تایمز مشترکا مصاحبه ای با ترامپ در آستانه ورود به کاخ سفید انجام داده اند که مجله پرتیراژ "اشترن" چاپ آلمان نیز آن را منتشر کرده است. مصاحبه کنندگان در ابتدا می نویسند:

او خلاق است و در مسیر راه های غیر متعارف. از پخش بودن انبوه کاغذ و کتاب و پرونده روی میزش می توان او را روانشناسی کرد.

پنجاه دقیقه صحبت با ترامپ در باره شجره آلمانی اش، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، عراق، ایران، ناتو، پوتین و روابط با روسیه، شرکت های خودرو سازی آلمان، شعارهای انتخابی و سیاست های او پس از استقرار درکاخ سفید از مسائلی است که دراین مصاحبه طرح شدند. من رئوس گفته های او درباره مسائلی که در بالا اشاره شد را برای شما استخراج و ترجمه کرده ام:

در باره آنگلا مرکل: او دوست و رهبری قدرتمند است، اما سیاست مهاجر پذیری او یک اشتباه فاجعه بار بوده که باعث مهاجرت شماری بسیاری از مرزهای کشورهای جنگ زده شد. همه انسان ها دچار اشتباه می شوند، اما او یک اشتباه بسیار بزرگ کرد. البته او آمادگی تجدید نظر در این باره را دارد.

- به چه کسی بیشتر اعتماد دارید؟ مرکل یا پوتین؟

- اجازه بدهید ببینیم چه مدت طول می کشد شاید این اعتماد طولانی مدت نباشد.

- درباره اتحادیه اروپا و رفراندوم هائی که برای باقی ماندن و یا رفتن از آن می شود؟

- اتحادیه اروپا یک وسیله برای اهداف آلمان است و به نظرم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کار بسیار هوشمندانه ای بود. اتحادیه اروپا برای ضربه زدن به تجارت ایالات‌ متحده تاسیس شد اما ورود پناهجویان به کشورهای بزرگ اروپائی کمر این اتحادیه را شکست. بنظر من این روند به کشورهای دیگر اروپا نیز سرایت خواهد کرد.

- شما در ژوئن سال گذشته پیشنهاد رفراندم و خروج از اتحادیه اروپا را به بریتانیا داده بودید و از تلاش مخالفان اتحادیه اروپا بارها حمایت کرده اید.

- به سرعت با بریتانیا وارد معاهده تجاری خواهم شد و این به نفع هر دو طرف است. (خبرنگار بیلد خود اضافه می کند: آنچه در این پیام روشن است اینکه ترامپ در آینده اتحادیه اروپا را در شکل فعلی باور ندارد و این یک سیلی به صورت طرفداران اتحادیه اروپا و انگیزه دادن به پوپولیست ها در اروپا است. چگونه اروپا از بحران محفوظ خواهد ماند، با این گونه حمایت از جانب نزدیکترین متحدش؟)

خبرنگار بیلد بعنوان حاشیه مصاحبه اضافه می کند: " بی. ام. و در حال گسترش کارخانه خود در مکزیک است و می خواهد تولیدات خود را در آمریکا به فروش برساند ولی مجبور به پرداخت مالیات 35% خواهد بود. این ها وعده های انتخاباتی ترامپ بوده برای ایجاد مشاغل بیشتر در امریکا. حتی در صورت لزوم تعرفه های تنبیهی در نظر گرفته خواهد شد."

ترامپ به ما گفت: در آمریکا تعداد زیادی بنز وجود دارد اما شما در آلمان به سختی شورلت می بینید این بی عدالتی است و جلوی آن گرفته خواهد شد و این به ضرر آلمان و چین و مکزیک خواهد بود.

- درباره ناتو؟

ناتو بی خاصیت و منسوخ است و توجه قابل قبولی را نسبت به مبارزه با تروریسم ندارد و اعضای آن حق عضویت پرداخت نمی کنند.

 

- درباره ایران؟

- در مذاکرات اتمی آمریکا بیشتر امتیاز داد و کمتر امتیاز گرفت. خروج یکجانبه آمریکا از این معاهده دشوار است زیرا کشورهای دیگر نیز در آن درگیر هستند. اما من فعلا قصد ندارم کارت خود را روی میز بگذارم!

- درباره عراق و افغانستان؟

- جنگ در عراق برای کشور ما مثل پرتاب آتش درون کندوی زنبور بود. این یکی از بدترین تصمیم ها در تاریخ آمریکا است. درمورد افغانستان هم ما 17 سال است که خود را درگیری جنگ در این کشور کرده ایم. در مورد برنامه های آینده ام در این باره بعدا خواهم گفت اما نابودی داعش یکی از الویت های ارتش آمریکا خواهد شد.

- درباره روسیه؟

- تحریم ها علیه روسیه مردم را تحت فشار گذاشته است. ما می توانیم معاملات خوبی با روسیه داشته باشیم و این مسئله را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. زرادخانه های هسته ای جهان باید خلع سلاح شوند و در درجه اول باید جلوی گسترش آن گرفته شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 دی

 
 

اشتراک گذاری: