ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 28 دیماه

نشان "امین الضرب"، معادل "نوبل"

برای مفت بر ترین تاجر ایران

 
 
 
 
 

 ۱ - ایران

- فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: بدون شک اتحادیه اروپا با قدرت تمام به توافقنامه چندجانبه پایبند است. این توافقنامه هم اکنون با توجه با تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد، متعلق به تمام جامعه بین المللی است.
- محمد جهرمی رییس پیشین بانک صادرات گفت: احمدی نژاد باید پاسخگوی پرونده بابک زنجانی باشد. (البته خود جهرمی هم متهم پرونده محمدخاوری فراری به کانادا با 3 میلیارد دلار است)

۲ - جمهوری اسلامی

- تنها چند روز پس از درگذشت هاشمی رفسنجانی، دفتر مشاوران ایشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام پلپ شد.

۳ - اطلاعات

- حسین راغفر اقتصاد دان در گفتگو با اطلاعات گفت: در شرایط کنونی که نهادهای قدرت مانند نظامی ها و انتظامی ها امنیتی ها در اقتصاد کشور حضور دارند، بخش خصوصی معنی ندارد. ان بخش هم که به اسم بخش خصوصی است و حضور دارد، در یک زد و بند دائم با گروه های قدرت به نفع خود و به زیان مردم سهم میدهد و سهم می گیرد.

۴ - شرق

- تاجزاده: به یاد داریم که پس از حماسه 7 اسفند 94 دلواپسان بریده از ملت، تهرانیان را اهل کوفه خواندند. 21 دی 95 نشان داد که مردم همچنان به رأیی که داده اند پایبندند و همچنان خاطره هاشمی منتخب اول تهران را گرامی میدارند. مردم در 21 دی ماه "حماسه اکبر" افریدند.

۵ - شهروند

- نام مرضیه وحید دستجردی بار دیگر در رسانه ها مطرح شده است. به نظر می رسد که حالا در "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" به دنبال ورود به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری است.

۶ - وقایع اتفاقیه

- محمد رضا تاجیک: در دهه اول انقلاب فریاد می زدیم قدرت به اندازه یک بند کفش مندرس هم نمی ارزد و اندک اندک برخی دریافتند که ان کفش، کفش سیندرلاست و بندش هم می ارزد و می شود برای ان تلاش و هر کاری کرد.

۷ - اعتماد

- محمد ایمانی در گفتگو با اعتماد: اصولگرایان در مجموعه کشور نسبت به سال 80 ریزش ارا داشته اند و در این تردیدی نیست.

۸ - ارمان

- ثبت 14 طلاق توافقی در هر یک ساعت.

۹ - افتاب
- استعفای مسجد جامعی از شورای شهر تهران، کسی از خروج او ناراحت نیست.

۱۰ - دنیای اقتصاد
- رییس اتاق بازرگانی خبر داد؛ اعطای نشان "امین الضرب" به تجار نمونه. مسعود خوانساری گفت: ما قصد داریم تا نشان امین الضرب مانند نوبل" جایزه ویژه ای پیدا کند (دنیای اقتصاد در ۱۵ مهر95 نوشت: تاجر بزرگ و پارچه های تقلبی، تاریخ خاندان "امین الضرب" نمونه شاخصی از چگونگی تکوین و عملکرد اقتصادی و سیاسی این گروه اجتماعی است. برخلاف برخی اظهار نظرها، خاندان فوق را به هیچ وجه نمی توان در زمره بنیان گذاران سرمایه داری ملی در ایران جای داد بلکه به عکس عملکرد آن مصداق بارز نظام کمپرادوری است، این گروه اجتماعی پیوند نزدیک با دیوان سالاران غربگرا داشت، نمونه بارز، خاندان فروغی است)

۱۱ - همشهری

- کاسب کاری ترامپ با برجام.

۱۲ - جام جم

- علیرضا زاکانی گفت: گره زدن اب خوردن مردم به مذاکرات و برجام اشتباهی راهبردی بود.

۱۳ - وطن امروز

- افزایش بیکاری و گرانی، سوغات پسا برجام.

۱۴ - رسالت

- محمد جواد لاریجانی: نهایت دستاورد برجام، سلفی گرفتن با یک هواپیما بود.

۱۵ - کیهان

- روزنامه کیهان نوشت: کارشناسان در سالگرد اجرایی شدن برجام نظر دادند؛ محمد جواد لاریجانی معاون وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به سالروز اجرایی شدن برجام اظهار داشت: امریکا همیشه یک بی ابروی سیاسی در همه عرصه ها بوده است. این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: من تعجب میکنم دفاع مسئولان از برجام عجیب است. همچنین یک عضو اتاق بازرگانی یاسوج گفت: با توجه به اینکه در ساخت و ساز فعالیت داریم، برجام تاثیری در ساخت و ساز نداشته است. عضو اتاق بازرگانی تهران نیز می گوید: برجام در اقتصاد مملکت هیچگونه تاثیری نگذاشته زیرا روز به روز اوضاع بدتر می شود که بهتر نمی شود. یکی از اعضای اتاق بازرگانی قزوین گفت: برجام از جنبه عقبگرد مسائل اقتصادی مفید بوده، اما تاثیر مفید نداشته است. یکی دیگر از اعضای اتاق بازرگانی قزوین افزود: برجام اولش بسیار خوب بود اما اکنون اکثر کسانی که با ما قرارداد بسته بودند عقب کشیدند.
----
امین الضرب تاجر خوشنام و کارآفرین دوران قاجاریه بود که برق را هم به ایران آورد.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 دی

 
 

اشتراک گذاری: