ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فرانسه و آلمان

در انتظار "شوک" انتخاباتی

پاریس- اسدالله نایبی

 
 
 
 

 1- حیله ای دیگر بعد از دیدارِ آخر اوباما در برلین ( ونه در بروکسل) با مرکل ، اولاند ، ترزا مي و ...رونمائی شد. این حیله راه اندازی شورش رنگی در شهرهای امریکا علیه ترامپ است تا مبادا تبدیل به اسب سرکش بشود!
2- در انتخابات درونی حزب جمهوریخواه علیرغم انتظارات، نیکولا سارکوزی با کسب کمتر از 21% آرا از رقابت ها سال آیندۀ انتخاب ریاست جمهوری فرانسه کنار گذاشته شد!"
3- "فرانسوا فیون» با کسب 44.2% (تا حدودی منتقد اتحادیۀ اروپا و طرفدار استقلالِ بیشتر فرانسه و روابط دوستانه با روسیه)
"آلن ژوپه» %28.5 (پیرو سیاست جهانی سازی و ادامه سیاست های آلمان و اوباما) نفر بعدی شد.
از آنجا که حزب به سوسیالیست فرانسه شانسِ زیادی در انتخابات آینده (بخصوص با فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی) ندارد و با توجه به رای 30% (از کل صاحبان حق رای در فرانسه) "مارین لوپن"، احتمال اینکه کاندیدای جمهوریخواهان و مارین لوپن به دور دوم انتخابات بروند بسیار زیاد است. در این صورت همانطور که در انتخابات محلی نیز شاهد بودیم، حزب سوسیالیست فرانسه به حمایت از کاندیدای جمهوریخواهان برای شکستِ مارین لوپن خواهد شتافت!
مارین لوپن نیز خواهان خروج از اتحادیۀ اروپا و طرفدار استقلالِ بیشتر فرانسه و روابط دوستانه با روسیه می باشد.
چنین بنظر میرسد که تنها و یگانه راه باقی مانده برای نیروهای بازدارنده و جنگ طلبِ طرفدار جهانی شدن همانا "آلن ژوپه" باشد که حذف نیکولا سارکوزی اولین گام در این جهت است. تنها نکته ای که اینجا اهمیت پیدا می کند و می تواند تمام این مهره چینی ها را بهم بریزد، یاری گیری ترامپ از میان کشورهای اروپائی، نزدیک شدنش به روسیه، محدود کردن حضور امریکا در ناتو و شکست صدراعظم کنونی آلمان در انتخابات صدراعظمی است که خود را پس از دیدار اخیر با اوباما در برلین نامزد آن اعلام کرد. این شکست تاثیر مستقیم روی انتخابات فرانسه خواهد داشت، همچنان که نزدیکی امریکا و اروپا چنین نقشی را خواهد داشت. آیا کاخ الیزه به روی "مارین لوپن" باز خواهد شد؟ چه کسی فکر می کرد درهای کاخ سفید به روی ترامپ باز شود؟
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: