ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با مسئول سابق "خانه مداحان"

سه مرکز با سه نام

مداحان را رهبری می کنند

 
 
 
 

مداحان مانند یک حزب سراسری دبیرخانه و ستاد و دفتر مرکزی دارند. البته با نام "خانه مداحان". این خانه مداحان یک مدیرعامل و یا هدایت کننده دارد که تا وقتی در مصدر کار است نام و مشخصاتش پنهان است اما وقتی برکنار شد و یا کنار رفت، آنوقت مشخصاتش اعلام می شود و حتی مصاحبه می کند. چنانکه محسن طاهری، مدیرعامل سابق خانه مداحان اخیرا مصاحبه کرده و گفته است:

در جمع مداحان هر کسی برای خودش مجموعه ای دارد. مجموعه حاج آقای ارضی، خانه مداحان و بنیاد دعبل هر کدام برای خود تشکیلاتی جدا هستند. من 6 سال مدیرعامل خانه مداحان بودم. معتقدم همه این مجموعه ها در کنار هم همافزایی دارند اما اینکه همه با هم باشند خیر این طور نیست.

بنابراین هر مجموعه ای نظرات خودش را عنوان می کند ولی در بعضی موضوعات کلان ممکن است تصمیم گیری ها یکی شود. حاج آقای ارضی نظر خاص خود را دارد، مشاوره هایی از علمای حوزه و بعضی خبرگان مداحی می گیرد. بنابراین این طور نیست که بخواهد حرف جوان ترها را بپذیرد که حرفی را بزند یا نزند. در کل حاج آقای ارضی به یک جمع بندی برسد حرف خودش را می زند و از جهتی هم او مورد توجه حضرت آقا است. حاج منصور بزرگ مداحان است.

* اساسا چه ضررورتی دارد که مداحان وارد حوزه سیاسی شوند؟

- نظر مبارک حضرت آقا این است که همه اقشار باید سیاسی باشند. جامعه ستایشگری هم از این قشر وسیع و دریای بیکران خودش را مجزا نمی داند چون اثرگذارند.

* سوال این است که آیا مداحان باید جهت گیری خاصی به سمت جریانات سیاسی داشته باشند؟ و آن را در نوع مداحی خود و آنچه در منبرهایشان بیان می کنند لحاظ کنند؟

- خیر، یک وقت ما سیاست را با خواندن روضه قاطی می کنیم، وسط اوج روضه و مصیبت یک حرف سیاسی می زنیم، به نظرم این کار نیاز نیست. سخنران باید در جای خود حرف خدا و پیغمبر را بزند و اشاره ای هم به مسائل روز داشته باشد. امروز در اوضاعی به سر می بریم که این همه دشمن دور ما را گرفته است پس باید به خطرات اقدامات آنها اشاره داشته باشیم. عربستان سعودی وهابی کثیف پلید خبیث این همه جنایت کرده که بخش عمده اش علیه مردم ما بود.

منا یکی از مصادیق جنایت های آل سعود است، امروز این خاندان منحوس چه جنایت ها در یمن نمی کنند. معتقدم عربستان سعودی پشت صحنه شیعه کشی و مسلمان کشی است که در دنیا راه افتاده است. ما نمی توانیم به جنایت های آل سعود بی اعتنا باشیم. زمان رژیم پهلوی هم، شاه می خواست کسی در هیچ کاری دخالت نکند تا او سلطنتش را بكند.الان در شرایط فعلی ما نمی توانیم به مسائل بی تفاوت باشیم.

* برخی مداحان در میتینگ انتخاباتی آقای احمدی نژاد شرکت کردند؟

- آن اتفاق گذشت. امام رضا می فرماید "دیروز مرد ما باید به آینده برسیم".


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 آذر

 
 

اشتراک گذاری: