ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 2 آذر

هر روز، خیابانهای تهران

خود یک کربلا و اربعین است!

 
 
 
 

 

۱ - مردم سالاری

 

 - این روزنامه در صفحه 7 خود در ستون "سخن اول" یادداشت سمیرا قیاسی را در باره هزینه های شهرداری تهران و اربعین به چاپ رسانده است. خانم قیاسی نوشت: هنگام عبور از خیابان، عالیجناب دیگری را هم عرض عابران پیاده در حال رد شدن از خیابان می بینی و اندکی جلوتر حین سوار شدن به تاکسی و اتوبوس از توی کانال آب یا باغچه زیر درختان پیاده رو و هر جایی که فکرش را بکنی یکی یکی سر بر می آورند و احتمالا به صبح سلامی دوباره می دهند ! موش ها را می گویم. عالیجنابان روز به روز افزایش وزن یافته ای که گویا خیلی بیشتر از ما و خیلی محترم تر از ما حق زندگی در این شهر را دارند ! گویا رسما به عنوان اعضای غیر انسانی جامعه شهری پذیرفته شده اند ... در این میان سوال شهروندان این است که جمع آوری این موجودات موذی که منشا انواع بیماری ها هستند، وظیفه من شهروند است یا نهاد متولی ؟ اگر متولی خاصی دارد می خواهم بدانم چرا هر روز بیشتر می شوند؟ شاید هم متولیانش مشغله های مهمتری دارند؟ اکنون که می بینیم این نهاد ها از پس اداره و حل مشکلات کشورهای همجوار به خوبی بر می آیند چنان که حتی وظیفه نظافت کشور عراق در ایام اربعین را به خوبی بر عهده می گیرند و با تمام نیروها به میدان می روند و موفق هم می شوند شک می کنم که نتوانند از پس جمع کردن موش های پایتخت برآیند، حالا چه اتفاقی افتاده که هنوز در جمع کردن موشهای پایتخت عاجزیم می خواهیم کشوری را اداره کنیم ؟! آیا گسیل کردن امکانات این شهر و کشور برای نظم بخشیدن و کمک به کشورهای همجوار واجب تر است یا برقراری آرامش و حل حداقل مشکلات بهداشتی و شهری یک پایتخت ؟ آقای مسئول ! چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

 

 ۲ - ایران

 

 - توصیف نهاوندیان از راهپیمایی اربعین...

 - دستور ویژه رئیس جمهوری برای پیگیری لغو سخنرانی مطهری در مشهد.

 - ما شب را جارو می زنیم، داستان رفتگران در سکوت و سرما و سیاهی؛ رحمتی، 18 سال است که رفتگر است. چند سالی را روی ماشین های زباله کار می کرده و حالا رفتگر  میدان قزوین تا پل امیر بهادر  است . ریش و موی سفید یکدستی دارد ، رحمتی در رباط کریم زندگی می کند و 8 بچه دارد، می گوید : گاهی شب ها از بس به بیکاری بچه هایم فکر می کنم دیوانه می شوم ، رحمتی می گوید : هرچه تهران را پایین تر می روی امنیت کمتر می شود. ابتدای خیابان مردی ژولیده مشغول خالی کردن صندوق صدقات است. رحمتی می گوید: اینها پایه همیشگی این خیابان هستند، اما اگر سراغ ماشین کسی بروند سریع با موبایلم به 110 زنگ می زنم. جوانی خیابان بهار را جارو می زند، در پاکدشت زندگی می کند و سه فرزند دارد، می گوید سخت به مخارج زندگی می رسد و همسرش هم گاهی کار می کند.... ساعت 4 ونیم بامداد است و هر کجا که بروی رفتگران را می بینی که ساکت اما فرو رفته در فکر و خیال مشغول تمیز کردن شهر هستند . تصور می کنم اگر یک روز آنها نخواهند کار کنند چه فاجعه ای اتفاق می افتد...

 - با حکم دادستانی سخنرانی زیباکلام در قزوین لغو شد. زیبا کلام گفت: مجوز این سخنرانی را نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه صادر کرده بود.

 - نخستین قهرمانی جهانی دختران تکواندوکار ایران

 - شکوری راد: شرط گذاشتن برای حمایت از روحانی بی معنا است

  - علم الهدی: بعضی از همسران شهید فرماندهان بزرگ جنگ ملعبه جریان های سیاسی شده اند.

 

 ۳ - خبر جنوب

 

 - پیام فضلی نژاد گفت: به زودی از رازهای ترور بیولوژیک حسن شایانفر، مشاور فرهنگی کیهان پرده بر می دارم.(فضلی نژاد از وبلاگ نویسان دوران خاتمی است که دستگیر شد و در زندان تواب شد و برای تخریب وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران تن به همکاری با حسن شایانفر داد و تا سطح معاون او در مرکز پژوهش های کیهان شریعتمداری جلو رفت.)

 - زیبا کلام: اصولگرایان پنچر شده اند.

 - وزیر رفاه خبر داد: راه اندازی  مراکز  ترک اعتیاد کودکان.

 

 ۴ - اطلاعات

 

 - کمال خرازی: اظهار نظر در مورد دیدگاه های ترامپ زود است.

 - جمعیت ایران 80 میلیون و 500 هزار نفر شد.

 - مراسم دهمین سالگرد مرتضی ممیز برگزار می شود.

 

 ۵ جمهوری اسلامی

 

 - رئیس جمهور خواستار برخورد قاطع با خاطیان در مشهد شد. روحانی: آیا کسانی در مراکز حساس استان نفوذ کرده اند که گمان می کنند با بستن دهانها و سد راه سالن های سخنرانی، می توانند مسیر مردم را ببندند؟

 - شکایت علی مطهری علیه دادستان خراسان به جریان افتاد.

 - معاون اقتصادی بانک مرکزی: یکسان سازی نرخ ارز نیازمند برقراری روابط کارگزاری با بانک های بزرگ دنیا است.

 

 ۶ - کیهان

 

 - سخنگوی سازمان ثبت احوال: کاهش 2 درصدی آمار ولادت و افزایس 18 درصدی تقاضای سقط جنین.

 

 ۷ - آرمان

 

 - استیضاح در یک قدمی قالیباف.

 - سخنگوی وزارت خارجه: مواضع ترامپ در حال تعدیل است.

 - روحانی: اتفاق مشهد مایه شرمساری است.

 - اعزام هیأت بررسی وزارت کشور به مشهد.

 - رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با آرمان: دولت اشتباه کرد؛ نباید آنقدر عجولانه در مورد توافقات به این بزرگی صحبت می کرد، شافعی زمانی که بحث به ایرباس و بویینگ و ورودشان به ایران می رسد سری تکان می دهد و با حالتی که نا امیدی در آن موج می زند، می گوید: این هواپیماها به این زودی ها وارد ایران نمی شوند. شافعی افزود: نمی توان ارز را سرکوب کرد. (اتاق مخالفان اقتصادی دولت)

 

 ۸ - شرق

 

 - ادامه واکنش ها به لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس؛ ورود فراکسیون " امید"

 - پافشاری " لیلا رجبی " بر خداحافظی

 

 ۹ - اعتماد

 

 - کاهش نرخ تورم به 7/5 درصد

 - محمد علی ابطحی: نفکیک قوا ملوک الطوایفی نیست... دادستان یک شهر سخنرانی مجوزدار نایب رئیس مجلس را لغو می کند

 - رئیس جمهور روسیه: روسیه آماده اجرای فریز نفتی است.

 

 ۱۰ - وقایع اتفاقیه

 

 - زیباکلام: اصولگرایان در صداقت قالیباف تردید دارند

 - حداد عادل: مگر قالیباف گفته می خواهم  در انتخابات حضور پیدا کنم ؟

 - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری : ایرباس به زودی می رسد.

 - کنسرت ویژه بانوان- سیمین غانم - برای روزهای 16 و17 آذر تمدید شد

 - درباره " غلامحسین ساعدی" در سالمرگ او 

 - جا به جایی سالانه 400 هزار مهاجر افغان در مرزها

 

 ۱۱ - همشهری

 

 - دستور بررسی علت لغو یک سخنرانی به 2 وزارتخانه، رئیس جمهور به وزیران کشور و دادگستری دستور داد موضوع را پیگیری و متخلفان را شناسایی  و معرفی کنند، پیش از این مطهری نوشته بود: امیدوارم نامه لغو سخنرانی از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد.

 

 ۱۲ - جام جم

 

 - آل اسحاق موتلفه: دولت در ماه های پایانی سال دلار را گران کرده تا از کسری بودجه جلوگیری کند

 - کشف بیش از 2 میلیون سی دی غیر مجاز و مستهجن در تهران

 

 ۱۳ - وطن امروز

 

 - پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران انتقاد کرد: ناهماهنگ بودن خدمات دولتی در اربعین ، 25 هزار تومان پول بیمه از مردم گرفتند که مردم را ناراحت کرده است ، برخی مردم امکان سفر به کربلا  ندارند و تنها امیدشان این است که در ایامی که هزینه ها به صفر می رسد به کربلا بروند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 آذر

 
 

اشتراک گذاری: